Pomoc przy zakupie W205

Dział dla zamierzających nabyć Mercedesa W205.
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Pomoc przy zakupie W205

Post autor: gim-kg »

Rasta78 pisze: 25 sty 2020, o 18:47 Następnego pewnie kupię citroena .
W Citroenie hydropneumatyki też już nie ma, a szkoda bo od C5 było to już dość fajnie dopracowane. Teraz są jakieś amortyzatory specjalne, ale wiem że daleko im do hydropneumatyki.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Pomoc przy zakupie W205

Post autor: BBbiker »

sylmicha pisze: 25 sty 2020, o 04:59
... A jadąc 150 z silniczkiem 1,4 czy 1,6 mam świadomość tego, że już go męczę. Mam tu na myśli jazdę na odcinku kilkuset kilometrów prędkością 150 a nie 5 kilometrów ktoś sobie pojedzie i ma radochę, że jego 1,6 doskonale sobie poradził. Jedź w góry, jedź nawet na niziny ale nie jedź sam tylko z rodziną i bagażem i wtedy pogadamy jaki 1,6 jest zajebisty.
Nikt nie dyskutuje z faktami - Duży może więcej i mocny może szybciej.
Trzeba zdefiniować pojęcie "męczenia".
Dla mnie męczy się auto które aby jechać 140 km/h potrzebuje kręcić powiedzmy 3,5 tys obr/min.
Jeżeli auto szczególnie benzynowe jedzie z taką prędkością przy obrotach 2 tys to uznaję to za świetny wynik.
ten wynik nie pochodzi z mocy maksymalnej a z momentu obrotowego dostępnego JUŻ przy 1200 obr/min.!!!

Słabszy silnik z dobrą przekładnią może więcej niż mocniejszy z lipną bo o mocy na kołach decyduje nie sam silnik a cały zespół napędu.

Mógłbym tu przypiąć wiele aut z większą mocą a nie potrafiących przekroczyć 200 km/h a tymczasem C160 jest w stanie osiągnąć aż 215 km/h - jedyne co to dłużej mu zejdzie na rozpędzeniu się i tyle.
No i tu priorytetem jest sposób eksploatacji - jeżeli ktoś wciąż śmiga po trasach zależy mu na każdym kwadransie to potrzebuje auta o lepszych osiągach a ktoś może to mieć zupełnie gdzieś bo wmieście jestem tak szybki jak kolumna aut przede mną....
Obciążenie owszem trzeba brać pod uwagę -no ja nie przewiduję więcej jak 2 osoby i lekki bagaż.
Do cięższych zadań mam SUVa 180 KM diesla i 4WD. Pomimo większej mocy nie da rady przekroczyć 200 km/h ale takich prędkości SUVem lepiej nie osiągać.
Jeżeli wyjadę na autostradę to czas rozpędzenia do140 km/h ma znikome znaczenie w porównaniu do czasu przejazdu tysiąca km.
Z perspektywy czasu porównuję czas przejazdu trasy jaką robię do rodziny żony i wcale nie widzę postępu pomimo przejeżdżania jej słabymi i mocnymi autami - różnica na odcinku 250 km to może 20 minut? oczywiście z łamaniem przepisów bo zgodnie z nimi nie ma szans.

No a na koniec taka refleksja - śmierć jeździ szybko:
https://motoryzacja.interia.pl/zdjecia/ ... AId,354198
sylmicha

Re: Pomoc przy zakupie W205

Post autor: sylmicha »

Katowanie zespołu napędowego to nie tylko jazda na wysokich obrotach. W dzisiejszych czasach to przede wszystkim właśnie jazda na niskich obrotach. Producenta już nie interesuje, że jadąc blisko dolnego zakresu momentu obrorowego przeciążasz napęd. Tylko interesuje go ekonomia i normy na papierze. Dlatego teraz silnik kręci 2000 obrotów i jedzie 140-150 na najwyższym biegu. Silnik mały ma bardzo słaby ten moment obrotowy i bardzo się przeciąża bo ciężko sobie z tym radzi. Dlatego też często redukuje biegi żeby choć trochę eliminować to przeciążenie. Więc jak widzisz wg tej teorii, a jest ona słuszna jeżdżąc na niskich obrotach szkodzisz bardziej niż na wysokich.

Ps. Dla silnika benzynowego 4 cylindrowego jazda na 3500 obrotów jest dużo zdrowsza niż jazda na 2000 obrotów.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Pomoc przy zakupie W205

Post autor: BBbiker »

Prawda ale przy silnikach turbo ten zakres siłą rzeczy schodzi w dół i maksymalny moment uzyskiwany przy około 3700-4000 w silnikach wolnossących teraz dzięki turbinie uzyskiwany jest już przy około 2000 obr./min a ten konkretny 1,6 dysponuje maksymalnym momentem 210 Nm już przy 1200 obr./min. Miałem kiedyś benzynę 2,0 140 KM która miała 190 Nm przy 3700 obr./min i auto podobnie ważyło. Porównanie z jazdy wypada na korzyść 1,6 turbo.
Czy to ma wpływ na żywotność? Pewnie tak ale pytanie jak długo auto ma służyć i jak długo może to robić?
Czytałem test długo dystansowy w Auto szmacie - zaczął się w roku 2013 i skończył niedawno. Porównywano Golfa 1,4 TFSi i Mercedesa A klasy 1,6 122 KM.
W początkowej fazie ochy i achy zbierał Golf - był szybszy mniej spalał itd.
Niestety po 100 tys awaria skrzyni DSG naprawy, ponowne naprawy a przy 270 tys rw silniku ozpadły się 2 tłoki i test dla Golfa się zakończył.
A klasa jedzie dalej i już przekroczyła 300 tys km....
Jeżeli tyle miałby wytrzymać to dla mnie OK pewnie nigdy nie osiągnę tego przebiegu - wszak mam drugie auto a może być też tak, że politycy zakażą jazdy spalinowymi autami najpierw w miastach a potem w ogóle, a my jak te owieczki po prostu się z tym pogodzimy.
Kolega kupuje Skodę oferowano mu silnik 1,0 - trzycylindrowy generator drgań ale dysponuje on momentem aż 250 Nm! to jest o 40 Nm więcej niż w moim C160.
Budzi to wątpliwości więc zdecydował się za radą wejść w 1,5 - tu ciekawy patent 2 cylindry odłączają się przy leniwej jeździe prawie HEMI he he.
Tak czy inaczej Skoda oferuje więcej mocy i osiągi lepsze -a jak będzie z awaryjnością?
Niestety takie mamy teraz unijne realia - downsizing a wkrótce z uwagi na eco terror elektryfikacja nas czeka i będziemy się jarać na jakim napięciu jeździmy.
Porządne silniki o dużej pojemności tylko w USA albo dla bogatych a nas w sensie ogólnym na takie nie stać.
sylmicha

Re: Pomoc przy zakupie W205

Post autor: sylmicha »

Silnik 16 zaworowy i silnik turbo traci na elastyczności względem silnika 8 zaworowego i bez turbo. A to oznacza, że trzeba je bardziej kręcić i są bardziej wysilone.
sylmicha

Re: Pomoc przy zakupie W205

Post autor: sylmicha »

Temat na czat bo można o tym książkę napisać. 😉
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Pomoc przy zakupie W205

Post autor: zmichal »

dokładnie - temat zamykam i zapraszam na czat z dalszą dyskusją.
C250 Estate
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość