w205 4matic zakup jakby kontrolowany
w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Witam .Pisze tu poniewaz mam pytanie, planuje kupic w205 4matic byłem juz na wstepnych ale dokladnych ogledzinach auto wydaje sie byc w super stanie,ale zainteresowało mnie kilka rzeczy w nim a mianowicie ma ono niski przebieg jest ok 30-tś jest to rok 2017, zauwazylem ze przednie opony sa wyraznie sciete na zewnetrznej ich krawedzi , robilem dosc szczegolowy przeglad jezeli chodzi o karoseriei sroby zawiasow maski pokrywy silnika widac ze sa ruszane od klucza a takze za kierownica od wewnetrznej strony sa wyraznie widoczne 2 otworki przez ktore nalezy wlozyc cięki przedmiot do wyciagniecie airbaga(nominalnie airbag jest zakladany raz sa tam zapadki rozporowe aby go pozniej wyciagnac musi sie przebic przez element tapicerki co zostawia slad serwisanci wiedza o co be, w aucie bezwypadkowym struktura tego plastiku jest nienaruszona) auto oferuje salon w Polsce i deklaruje ze auto jest bezwypadkowe. Moje pytanie czy jes tu na forum osoba ktora za OPŁATA udzielila by mi informacji i całosciowej historii tego auta? Numer vin przesłał bym na priv. Zaznaczam ze nie chce uzyskac jedynie informacji o historii przebiegu badz serwisu ze były wymieniane oleje czy filtry , chodzi mi o całosciowa historie pojazdu. Słyszałem rowniez ze auta w tym roczniku posiadaja cos w postaci czarnej skrzynki , i na tym urzadzeniu sa na bieżąco zapisywane wszystkie parametry auta począwszy od przebiegu ilosci odpalen silnika a takze w momencie kolizji zapisywana jest informacja czy np poduszka powietrzna była w uzyciu czy doszło do wystrzału. Pytanie czy jest tu ktos kto udzielił by wiecej info. Dziekuje bardzo czekam na odpowiedz i pozdrawiam
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
"Robiłeś" czy "Zrobiłeś"? I ty czy jakiś fachowiec? Mierzyłeś grubość powłoki lakierniczej na słupkach, we wnękach itp? Auto było oglądane przez kogos od spodu?
Z tego, co piszesz wynika, że auto miało przygodę większą niż "szkoda parkingowa": demontowany przód i zdejmowana poduszka powietrzna. pewnie wymieniana deska oraz pasy z napinaczami - warto sprawdzić.
Czy jest to salon Mercedesa czy innej marki i auto dostali w rozliczeniu a teraz jedynie je "opychają dalej"??
Dostaniesz jedynie tą informację, do której ktoś będzie w stanie dotrzeć. Jesli auto miało dzwona i ten nie został zgłoszony do ubezpieczalni, auto zostało naprawione po za ASO a moduły odpowiedzialne za bezpieczeństwo (np. inicjujące airbagi) zostały wymienione na nowe - to nikt niczego w historii pojazdu nie znajdzie. Wtedy żadne czarne skrzynki nie pomogą, bo te, które mają fuse'y na kasowanie zapisanych danych zostały usunięte z pojazdu i wstawiono nowe. Auto musi podłaczyć pod kompa ktoś "kumaty" i odczytać błędy oraz parametry specyficzne modułów i np. wiedzieć, że: taka wersja pasuje, ale w tym roczniku nie występowała, lub nie była na "pierwszy montaż". Jeśli np. taki moduł ma pamięć czasu spędzonego "pod zasilaniem" i będzie to 400h a inne moduły maja po 5000h to będzie wiadomo, że moduł był wymieniany. Itd, itp. Człowiek może sprawdzić i porównać ilość motogodzin z TCU i ECU oraz innych modułów itp. (robiłęm takie rzeczy dla znajomych w BMW i VAG - czasem niezłe przekręty wychodziły. Z Mercedesem nie mam doświadczenia - więc niczego na 1005 ci nie powiem) W ASO moga to zrobić, ale najczęściej nie chcą, bo albo nie potrafią albo szkoda im czasu. Jednak bez fizycznego dostępu do auta, po samym VIN wiele nie uzysklasz. W "papierach" może być inny stan auta niż faktycznie - i co wtedy?
C43 AMG
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Co do dziurek w kierownicy (do ściągnięcia airbaga) to była akcja serwisowa i wymieniali tasiemkę w kierownicy i do jej wykonania trzeba było airbag wyjąć. Nie wiem czy dotyczyło to również aut z 2017, ale w moim (2014) dziurki mam a auto nie było bite.
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Dokładnie. To, że air bag był wyjmowany nie musi oznaczać wypadku. To, że air bag kierowcy wystrzelił nie musi oznaczać, że deska byłą wymieniana. Z tego co się wiem w mercu jest czujnik zajętości prawego fotela i jak jedzie sam kierowca nie strzela wszystko jak w wielu innych.
Jeśli chodzi o śruby maski to też ciężko powiedzieć. Mógł być dzwon oczywiście. Maska mogła być dobrana pod kolor. Lub przed malowaniem stara farba został zdarta by miernik zbyt grubej warstwy nie pokazał. Mogła to też być jakaś regulacja czy coś.
Co do czarnej skrzynki nic takiego nie ma. Dobry elektronik wyczyści wszystko jeśli auto było po wypadku.
Jeśli chodzi o śruby maski to też ciężko powiedzieć. Mógł być dzwon oczywiście. Maska mogła być dobrana pod kolor. Lub przed malowaniem stara farba został zdarta by miernik zbyt grubej warstwy nie pokazał. Mogła to też być jakaś regulacja czy coś.
Co do czarnej skrzynki nic takiego nie ma. Dobry elektronik wyczyści wszystko jeśli auto było po wypadku.
C 220 d 4 matic
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
No nie wiem. Może elektronik z auta wyczyści ale w centrali MB o aucie i tak wiedzą wszystko - mój często robi jakieś bi pip zapalają się czerwone diodki nawet kiedy jest wyłączony a pewnego wieczoru dostałem e-mail ze ma stan akumulatora w stanie krytycznym i żeby podłączyć prostownik lub odpalić i jeździć minimum pół godziny. (bawiłem się kilka godzin nowym nabytkiem video rejestratorem podpiętym pod zapalniczkę wiec rozładowałem akumulator)
Poza tym cały czas wiedza gdzie auto się znajduje zresztą mamy niektóre te informacje w ME. Permanentna inwigilacja.
Myślę że skutki wypadku też zostaną tam zauważone i jeżeli ktoś powymienia moduły to nie może to się zgadzać z danymi w centrali.
Poza tym cały czas wiedza gdzie auto się znajduje zresztą mamy niektóre te informacje w ME. Permanentna inwigilacja.
Myślę że skutki wypadku też zostaną tam zauważone i jeżeli ktoś powymienia moduły to nie może to się zgadzać z danymi w centrali.
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Sytuacja troche niejasna - to jak sie ich w tym salonie MB pytasz o sruby i dziury po wyjeciu airbaga to co mowią?
Są jeszcze dwie drogi:
1. Czy sprawdzałes historię auta na tych płatnych stronach typu autodna? Tam masz zawsze historię z ubezpieczalni- jak auto nowe i z polskiego salonu to po kolizji powinien tam być jakiś ślad. Jak jest AC I szkoda jest od nich likwidowana to będzie to w raporcie na 100%.
2. Skoro jeden diler MB Ci nie chce nic więcej powiedzieć to pewnie inny też nie powie. Ja swoje auto serwisuje w NSO Zalewski w Bydgoszczy czyli prywatny mechanik od Mercedesów, który ma wszystkie oficjalne papiery i certyfikaty i ma dostęp do bazy MB, robi przeglądy na gwarancji itd... możesz do nich zadzwonić i spytać czy Ci coś więcej za opłatą powiedzą. Wiem, że jak pytałem o swoje auto u nich to powiedzieli mi wszystko o historii napraw, serwisów itd... Ale dokładnie nie wiem co tam można sprawdzić a co nie. Druga sprawa - jeżeli nie jesteś właścicielem tego auta i nie siedzisz u nich z dowodem rejestracyjnym to nie wiem czy ktokolwiek Ci coś powie.
Nie wydaje mi się żeby opisywany przez Ciebie samochód mógł mieć jakąś poważną kolizję którą dałoby się ukryć. Jedyną rzecz która przychodzi mi do głowy to że auto było lekko uszkodzone jeszcze u dilera I przez niego naprawione - I tego nie będzie nigdzie widać.
Są jeszcze dwie drogi:
1. Czy sprawdzałes historię auta na tych płatnych stronach typu autodna? Tam masz zawsze historię z ubezpieczalni- jak auto nowe i z polskiego salonu to po kolizji powinien tam być jakiś ślad. Jak jest AC I szkoda jest od nich likwidowana to będzie to w raporcie na 100%.
2. Skoro jeden diler MB Ci nie chce nic więcej powiedzieć to pewnie inny też nie powie. Ja swoje auto serwisuje w NSO Zalewski w Bydgoszczy czyli prywatny mechanik od Mercedesów, który ma wszystkie oficjalne papiery i certyfikaty i ma dostęp do bazy MB, robi przeglądy na gwarancji itd... możesz do nich zadzwonić i spytać czy Ci coś więcej za opłatą powiedzą. Wiem, że jak pytałem o swoje auto u nich to powiedzieli mi wszystko o historii napraw, serwisów itd... Ale dokładnie nie wiem co tam można sprawdzić a co nie. Druga sprawa - jeżeli nie jesteś właścicielem tego auta i nie siedzisz u nich z dowodem rejestracyjnym to nie wiem czy ktokolwiek Ci coś powie.
Nie wydaje mi się żeby opisywany przez Ciebie samochód mógł mieć jakąś poważną kolizję którą dałoby się ukryć. Jedyną rzecz która przychodzi mi do głowy to że auto było lekko uszkodzone jeszcze u dilera I przez niego naprawione - I tego nie będzie nigdzie widać.
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Dokładnie mogą się zdarzyć szkody w transporcie itd gdy auto jest jeszcze własnością dealera. To, że jakieś elementy były ruszane może ale nie musi świadczyć o wypadku.
C 220 d 4 matic
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Autodna (lub inny portal) prawdę Ci powie, choć jak pisali koledzy powyżej - nie zawsze drobne uszkodzenia są zgłaszane.
Wg mnie warto zainwestować te paredziesiąt zł i sprawdzić auto. Ewentualnie pożyczyć miernik lakieru lub wynająć firmę do sprawdzenia (koszt ok 400-600 zl), czyli podobnie jak sprawdzenie auta w ASO (600 zł).
Wg mnie warto zainwestować te paredziesiąt zł i sprawdzić auto. Ewentualnie pożyczyć miernik lakieru lub wynająć firmę do sprawdzenia (koszt ok 400-600 zl), czyli podobnie jak sprawdzenie auta w ASO (600 zł).
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 22:18
- Lokalizacja: Łańcut
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Auto dna pokazuje czasami bzdury, sprintera jak sprawdzałem, okazał się gt amg 63
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: w205 4matic zakup jakby kontrolowany
Poszukaj sobie co oznacza pojęcie "bezwypadkowe"Yanek pisze: ↑31 mar 2021, o 19:32 Witam .Pisze tu poniewaz mam pytanie, planuje kupic w205 4matic byłem juz na wstepnych ale dokladnych ogledzinach auto wydaje sie byc w super stanie,ale zainteresowało mnie kilka rzeczy w nim a mianowicie ma ono niski przebieg jest ok 30-tś jest to rok 2017, zauwazylem ze przednie opony sa wyraznie sciete na zewnetrznej ich krawedzi , robilem dosc szczegolowy przeglad jezeli chodzi o karoseriei sroby zawiasow maski pokrywy silnika widac ze sa ruszane od klucza a takze za kierownica od wewnetrznej strony sa wyraznie widoczne 2 otworki przez ktore nalezy wlozyc cięki przedmiot do wyciagniecie airbaga(nominalnie airbag jest zakladany raz sa tam zapadki rozporowe aby go pozniej wyciagnac musi sie przebic przez element tapicerki co zostawia slad serwisanci wiedza o co be, w aucie bezwypadkowym struktura tego plastiku jest nienaruszona) auto oferuje salon w Polsce i deklaruje ze auto jest bezwypadkowe. Moje pytanie czy jes tu na forum osoba ktora za OPŁATA udzielila by mi informacji i całosciowej historii tego auta? Numer vin przesłał bym na priv. Zaznaczam ze nie chce uzyskac jedynie informacji o historii przebiegu badz serwisu ze były wymieniane oleje czy filtry , chodzi mi o całosciowa historie pojazdu. Słyszałem rowniez ze auta w tym roczniku posiadaja cos w postaci czarnej skrzynki , i na tym urzadzeniu sa na bieżąco zapisywane wszystkie parametry auta począwszy od przebiegu ilosci odpalen silnika a takze w momencie kolizji zapisywana jest informacja czy np poduszka powietrzna była w uzyciu czy doszło do wystrzału. Pytanie czy jest tu ktos kto udzielił by wiecej info. Dziekuje bardzo czekam na odpowiedz i pozdrawiam
Wypadek drogowy to nie kolizja.
Auto pewnie jest bezwypadkowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości