W205- przyszły zakup

Dział dla zamierzających nabyć Mercedesa W205.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: GLC X253 »

walcherowicz pisze: 1 sie 2021, o 19:03
Keil pisze: 1 sie 2021, o 16:44 Nie czaj się tylko kup i ciesz się z zakupu. Moja rada jest żebyś auto sprowadził z Niemiec. Z dokumentacją żebyś bubla nie kupił czy bitego. Również tak jak ktoś w dyskusji wspominał nie żałuj kasy na lepiej doposażone auto. Golas Mercedes to nie Mercedes :D Co do eksploatacji auta kosztuje ona tyle ile w innych autach jeżeli nie będziesz się wygłupiał i jeździł do serwisu kilkuletnim mercem. Również podejrzewam że ogarnicza cię budżet dlatego patrzysz na golasy które są relatywnie tańsze. I rzeczywiście chyba lepiej kupić auto innej marki niż coś tam z niższej półki na OtoMoto itp...

Pozdrawiam
Dziękuję za rozległą odpowiedź.
Z auto z Niemiec... Uważam, że uderzone może być, kwestia jak zostało to zrobione. Obecne auto posiadam od kilku lat i po dziś dzień jest bez uderzenia co przekłada się na to, że rdza nie wychodzi.
Tutaj natomiast, mocno mnie zastanawia jaką sensowną kwotę trzeba położyć by była szansa na znalezienie odpowiedniej oferty.
Są dwie metody, kupić tańszy ze świadomością, że trzeba włożyć samemu większą sumę (akurat mam zdolnego mechanika) bądź tak jak powyżej Pan napisał by zakupić zadbaną "sztukę" od początku.
Nie sprawdzał bym tak mocno tematu gdyby nie to, że nawet audi a4 b9 nie podoba mi się na tyle bym się nim zainteresował.
Mercedes w szczególności omawiany model tzn. W205 jest prawie, że idealny wizualnie.
Wszystkie naprawy samochodów robię z częściami w środkowej półce cenowej. Tutaj również nie chcę zaniżać poziomu stąd mocno mnie zastanawia jak duża jest dysproporcja. Z ASO nigdy nie korzystałem ale to zapewne dlatego, że mam zaufanego mechanika.
A skoro jeden z forumowicz napisał, że rozrząd to 5 tysięcy złotych, gdzie ja do obecnego płaciłem 1,5 tys. z filtrami to jednak robi dość dużą różnicę.
Na pewno serwisowanie W205 będzie nieco droższe, bo nie zawsze dostępne są zamienniki (choć z czasem powinno być tylko lepiej) i nieraz taniej jest niektóre naprawy wykonać w ASO. Z drugiej strony W205 jest autem dość trwałym i raczej mało awaryjnym. Jak poczytasz forum, to poważne problemy są naprawdę dość rzadkie, a większość problemów dotyczy aut powypadkowych (sporo z USA). Warto poszukać auta w DE najlepiej u oficjalnego dilera. Auta są trochę droższe, ale sprawdzone i udokumentowane. Odradzam komisy, bo tam jest podobnie jak w polskich - zero gwarancji.
ZW (GLC 250 - 211KM)
hord
Posty: 117
Rejestracja: 14 lis 2017, o 22:23

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: hord »

Walcherowicz...dla mnie osobiscie jazda tylko z tylnym napedem zwlaszcza {zima lub sliskiej nawierzchni} jest stresujaca,ale po kilku poslizgach zrozumialem ,ze musze mniej dodawac gazu zwlaszcza w zakretach,czyli na plus.
Pisze o tym ,bo wspomniales
walcherowicz
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2021, o 20:38

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: walcherowicz »

W wielkim skrócie mnie ciągle interesują:
- koszty utrzymania względem wyżej w temacie wymienionych aut
- awaryjność danych silników ( w jednym z działów sobie czytam), a i tutaj dziękuję użytkownikowi za ogólną informację iż awaryjne nie są
Kupno auta wiąże się zazwyczaj z rozrządem, olejami, filtrami bywa, że z hamulcami, tarczami. Po prostu części eksploatacyjne.
Jeśli rozrząd kosztuje do takiego diesla 5 tysięcy to uważam, że za to w swoim Volvo mogę spokojnie wszystko zrobić w tej cenie i jeszcze zostanie.
Osobiście mercedes kojarzy mi się z bardzo wysokim kosztem utrzymania. I mimo, że jest to klasa C to jednak audi może być tańsze z racji grupy VAG.
Tutaj chciałbym mieć sprostowanie czy aby na pewno dobrze myślę, że MB jest liderem jeśli chodzi o koszta utrzymania auta względem Mondeo, Insigii, dajmy nawet Volvo S60 II generacji (nie III), a nawet marki wspomnianej Audi A4. Jeśli jest to różnica minimalna mowa o 10-15% to nie mam strachu. Zaś jeśli tutaj mamy 40-60% przebitki to albo mój portfel tego nie lubi, albo MB tak po prostu nie jest dla mnie pisany.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: Schnaider »

walcherowicz pisze: 1 sie 2021, o 19:03 Mercedes w szczególności omawiany model tzn. W205 jest prawie, że idealny wizualnie.
Wszystkie naprawy samochodów robię z częściami w środkowej półce cenowej. Tutaj również nie chcę zaniżać poziomu stąd mocno mnie zastanawia jak duża jest dysproporcja. Z ASO nigdy nie korzystałem ale to zapewne dlatego, że mam zaufanego mechanika.
A skoro jeden z forumowicz napisał, że rozrząd to 5 tysięcy złotych, gdzie ja do obecnego płaciłem 1,5 tys. z filtrami to jednak robi dość dużą różnicę.
Zwykle nie biorę udziału w tego typu dywagacjach, ale powtórzę co już tutaj kiedyś napisałem.
Nie wiem co wy macie z tymi samochodami, ale ja ze swojego jestem bardzo zadowolony i jeśli masz upatrzony W205 jako idealny, to nie będziesz zawiedziony. Jest to auto z segmentu D, więc ceny serwisów nie są aż tak duże, nawet jak na MB. Troszkę masz obawy jaby to był segment E lub nawet F.
Oczywiście możesz pojechać do ASO i zapłacić za np. wymianę klocków hamulcowych 1 800 zł albo u lokalnego mechanika za 600-700 zł.
Jedni akumulator wymieniali w ASO za 1 000 zł (np. ja :oops: ), inni w garażu za 400 zł. Wybór masz i coraz więcej osób z niego korzysta.
Mając dodatkowo zaufanego mechanika, który miałby pojęcie o W205 szczególnie w zakresie elektryki, to już w ogóle byłbym spokojny, a ASO omijał szerokim łukiem.
Awaryjność silników i skrzyń jest praktycznie żadna, a niektóre mają już nalatane dużo ponad 200k km.
Wiele osób tego nie dostrzega, bo jest zapatrzona w jakość konsoli, która zaczyna skrzypieć :twisted:
Mercedes jako marka premium kojarzy się z wysokimi kosztami ori części, ale i tutaj jest już wybór tańszych zamienników.
W205 wyszedł z produkcji i mówimy o praktycznie 7 letnim modelu.
Jedyne co z wiekiem wzrasta, to ryzyko nabycia nieco wyeksploatowanego wozu, ale to już jest właśnie sztuka zakupu z rynku wtórnego.
Ktoś, kto dbał, wie co sprzedaje i ile to jest warte. Handlarzowi zależy, żeby to opchnąć w atrakcyjnej dla nabywcy cenie, co niekoniecznie oznacza atrakcyjność w kosztach eksploatacji :twisted:
Obrazek
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: Rufio »

Przerabiam tej samej klasy auto kupowane jako roczne u dealerów.
BMW seria 3 E90 dość awaryjne przy większym przebiegu koszt serwisu wysokie z uwagi na awarie
Audi A4 B9 mała awaryjność b. wysokie koszty serwisu w ASO
Mercedes C klasa W205 mała awaryjność, niskie koszty serwisu w ASO

Jak kupisz zajechanego trupa za 1/3 ceny nowego nie oczekuj bezawaryjności.
U siebie przejechałem w C -klasie prawie 100 tys km.
Koszty tylko serwis oleje i hamulce. Ponadplanowy koszt to wymiana wahaczy (robione z przedłużonej gwarancji) koszt 700zł
Obrazek
C43 AMG kombi
walcherowicz
Posty: 6
Rejestracja: 29 lip 2021, o 20:38

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: walcherowicz »

Schnaider pisze: 4 sie 2021, o 11:15
walcherowicz pisze: 1 sie 2021, o 19:03 Mercedes w szczególności omawiany model tzn. W205 jest prawie, że idealny wizualnie.
Wszystkie naprawy samochodów robię z częściami w środkowej półce cenowej. Tutaj również nie chcę zaniżać poziomu stąd mocno mnie zastanawia jak duża jest dysproporcja. Z ASO nigdy nie korzystałem ale to zapewne dlatego, że mam zaufanego mechanika.
A skoro jeden z forumowicz napisał, że rozrząd to 5 tysięcy złotych, gdzie ja do obecnego płaciłem 1,5 tys. z filtrami to jednak robi dość dużą różnicę.
Zwykle nie biorę udziału w tego typu dywagacjach, ale powtórzę co już tutaj kiedyś napisałem.
Nie wiem co wy macie z tymi samochodami, ale ja ze swojego jestem bardzo zadowolony i jeśli masz upatrzony W205 jako idealny, to nie będziesz zawiedziony. Jest to auto z segmentu D, więc ceny serwisów nie są aż tak duże, nawet jak na MB. Troszkę masz obawy jaby to był segment E lub nawet F.
Oczywiście możesz pojechać do ASO i zapłacić za np. wymianę klocków hamulcowych 1 800 zł albo u lokalnego mechanika za 600-700 zł.
Jedni akumulator wymieniali w ASO za 1 000 zł (np. ja :oops: ), inni w garażu za 400 zł. Wybór masz i coraz więcej osób z niego korzysta.
Mając dodatkowo zaufanego mechanika, który miałby pojęcie o W205 szczególnie w zakresie elektryki, to już w ogóle byłbym spokojny, a ASO omijał szerokim łukiem.
Awaryjność silników i skrzyń jest praktycznie żadna, a niektóre mają już nalatane dużo ponad 200k km.
Wiele osób tego nie dostrzega, bo jest zapatrzona w jakość konsoli, która zaczyna skrzypieć :twisted:
Mercedes jako marka premium kojarzy się z wysokimi kosztami ori części, ale i tutaj jest już wybór tańszych zamienników.
W205 wyszedł z produkcji i mówimy o praktycznie 7 letnim modelu.
Jedyne co z wiekiem wzrasta, to ryzyko nabycia nieco wyeksploatowanego wozu, ale to już jest właśnie sztuka zakupu z rynku wtórnego.
Ktoś, kto dbał, wie co sprzedaje i ile to jest warte. Handlarzowi zależy, żeby to opchnąć w atrakcyjnej dla nabywcy cenie, co niekoniecznie oznacza atrakcyjność w kosztach eksploatacji :twisted:
Rufio pisze: 4 sie 2021, o 11:33 Przerabiam tej samej klasy auto kupowane jako roczne u dealerów.
BMW seria 3 E90 dość awaryjne przy większym przebiegiu koszt serwisu wysokie z uwagi na awarie
Audi A4 B9 mała awaryjność b. wysokie koszty serwisu w ASO
Mercedes C klasa W205 mała awaryjność, niskie koszty serwisu w ASO

Jak kupisz zajechanego trupa za 1/3 ceny nowego nie oczekuj bezawaryjności.
U siebie przejachałem w C -klasie przejechałem prawie 100 tys km.
Koszty tylko serwis oleje i hamulce. Ponadplanowy koszt to wymiana wachaczy (robione z przedłużonej gwarancji) koszt 700zł
Te odpowiedzi mnie bardzo zdziwiły w pozytywnym słowa znaczeniu. Nie jeśli chodzi o awaryjność a o ceny części. Z tego powodu zostaje mi się cieszyć, bo będę mógł polować na W205.
To prawda, że żyłem w przekonaniu iż MB utrzymanie musi kosztować. Mimo tego, że klasa C (w205) to nie to samo co E klasa.
konrad.z
Posty: 106
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: konrad.z »

walcherowicz,

1. Jeżeli chodzi o awaryjność diesel'i - tak jak pisałem wcześniej, poczytaj w dziale z czujnikami NOx. Z tym ludzie mieli problemy, wymiana nie była pomijalnym kosztem na poziomie 200zł tylko kilka tysięcy - szczegółów nie znam. Gdybyś się wczytał w forum to znajdziesz wiele różnych problemów, ale generalnie nie są to samochody awaryjne - wiadomo, w każdym się może coś przydarzyć. Na to bym nie patrzył, jak chcesz W205 to kupuj i się nie bój.

2. Każdy może Ci pisać o swoich odczuciach na temat kosztów eksploatacji, ale to będzie zawsze subiektywne podejście - pomijam ASO, sam nie korzystam. Pamiętaj, że dyskutujesz tutaj między innymi z osobami które co roku płacą po 2000zł za zwykły serwis olejowy w ASO. Chcesz konkretów to musisz sam sprawdzić w sklepie z częściami, albo w internecie. Z tego co mogę Ci powiedzieć ze swojego doświadczenia - to jest mniej więcej to co sam napisałeś - 40% więcej niż Insignia za zwykłą eksploatację.
Kupowałem filtr powietrza MANN za 40zł - teraz za 65zł. Na kabinowym jeszcze większa różnica.
Hamulce zależne od wersji - jak masz tylko pakiet AMG to już masz inne na przodzie - w każdym razie za Zimmermanny do Opla na tył płaciłem 450zł - tutaj za jakieś sensowne około 700zł.
Akumulator nie wiem czy był mniejszy w Insignii - tu jest Start/Stop i są do niego te lekko droższe modele. Nie wiem czy za 400zł dostaniesz.
O oleju nawet nie piszę, bo kosztować może tyle samo, ale do 2.0l benzyny wchodzi 6,5l chyba, do Insignii wchodziło 4,5l.
Zawieszenie - nie znam kosztów normalnego, a w airmatic są astronomiczne. Zbyt wiele jest tych części żeby powiedzieć coś dokładnie, ale wydaje mi się, że wahacze też są odpowiednio droższe.

Pomijam całkowicie duże naprawy i wymiany, wszelkie rozrządy i awarie bo tego nie ma sensu oceniać.
Wierz mi lub nie - nie ma co zaklinać rzeczywistości - różnica cenie za części eksploatacyjne nie jest 10% bo to jest żadna różnica. Jest znaczna w stosunku do mojej poprzedniej Insignii - i mogę Ci powiedzieć, że nie ma tragedii bo nic mi się nie psuje - ale to jest tylko moja opinia. Jak raz do roku zapłacę w warsztacie 1000zł zamiast 600zł jak przy Insignii to nie chodzę potem smutny.
Nie jest tak, że jak kupisz W205 to będzie jak ze starym CL500, który Ci się popsuje albo trzeba coś wymienić i mechanik zawoła za części tyle co ćwierć wartości auta i potem problem - tak nie jest.
Z drugiej strony - czasem mam tak, że szukam gdzieś potwierdzenia dla swoich oczekiwań - jeżeli sądzisz, że eksploatacja W205 kosztuje dokładnie tyle samo co Mondeo czy Inisgnia to wierz mi bądź nie - tak nie jest cokolwiek by tutaj ktoś nie napisał - sam się przekonasz jak kupisz. Pytanie, czy to jest dla Ciebie problem jak zapłacisz raz czy dwa razy do roku 300zł więcej za serwis - sam musisz sobie odpowiedzieć.
S205 C200@250KM AMG
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: Schnaider »

walcherowicz
I jak tam rozważania stanęły w końcu?
Obrazek
Tomicze
Posty: 8
Rejestracja: 17 cze 2021, o 23:51

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: Tomicze »

Jeżeli się Tobie podoba i masz się w nim czuć dobrze to kupuj . 😁 Jak w każdym aucie , od czasu do czasu , trzeba coś naprawić . Ja osobiście posiadam w 205 C220 z silnikiem OM651 . Słynne czujniki Nox robiłem dwa razy , wypadało co 80 tys kilometrów . Koszt dwóch z robocizną to ok 6000 zl . Fakt boli ale w serwisie maja 2 letnią gwarancje , wiec warto zapytac , czy poprzedni właściciel wymieniał i kiedy . Z wiekszych problemów miałem problem z pompą vacum koszt naprawy 3500zł przy przebiegu 170 tys . Jak w każdym samochodzie są plusy i minusy , na pewno minusem sa ceny . Ale czy kupiłbym w205 jeszcze raz , mając świadomość tych cen , pewnie , że tak 😁 moj jest z 2015 dalej wyglada dobrze , codziennie robie nim ok 40 km do pracy i do domu. Czuje sie w nim dobrze i wygodnie . Pamietaj o tym , że nie naprawiasz go co miesiąc . Życzę udanego zakupu 😊
Pozdrawiam 😊
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: W205- przyszły zakup

Post autor: Jara »

Tomicze pisze: 26 sie 2021, o 23:37 Jeżeli się Tobie podoba i masz się w nim czuć dobrze to kupuj . 😁 Jak w każdym aucie , od czasu do czasu , trzeba coś naprawić . Ja osobiście posiadam w 205 C220 z silnikiem OM651 . Słynne czujniki Nox robiłem dwa razy , wypadało co 80 tys kilometrów . Koszt dwóch z robocizną to ok 6000 zl . Fakt boli ale w serwisie maja 2 letnią gwarancje , wiec warto zapytac , czy poprzedni właściciel wymieniał i kiedy . Z wiekszych problemów miałem problem z pompą vacum koszt naprawy 3500zł przy przebiegu 170 tys . Jak w każdym samochodzie są plusy i minusy , na pewno minusem sa ceny . Ale czy kupiłbym w205 jeszcze raz , mając świadomość tych cen , pewnie , że tak 😁 moj jest z 2015 dalej wyglada dobrze , codziennie robie nim ok 40 km do pracy i do domu. Czuje sie w nim dobrze i wygodnie . Pamietaj o tym , że nie naprawiasz go co miesiąc . Życzę udanego zakupu 😊
Pozdrawiam 😊
Były lepsze MB przed 205 .... miałem je .... tamte był "reanimował" ... a 205 w życiu !! to jeździ jak pospolity "motłoch" w tej klasie .. niczym się nie wyróżnia. Peugeot 508 2.0 diesel 170 KM ma 130 tys. i nic w nim nie robiłem !!! Te MB Nox to naciąganie frajerów. Ropniaki w MB omijaj szerokim łukiem.
Te niemieckie marki premium z tego segmentu .... to tańszy Opel, Peugeot, Citroen nic im nie ustępuję .... a może być mniej kosztowne w awariach. MB sprytnie "zamknął" drogę dla niezależnych serwisów - a serwisowanie w polskim ASO ... jest naprawdę kiepskiej jakości jak za taką cenę.
A skomplikowane to auto ... nie wiem po co to tak skomplikowali ..... co jakoś lepiej jeździ, ma większy komfort .... nie a wręcz odwrotnie .. komplikuje to tylko auto aby nie opłacało sie tego naprawiać.
Ktoś kto zęby zjadł na motoryzacji i serwisie MB .... wskazał mi Fiata którym jeździ firmowo i powiedział ... obecna motoryzacja jest taka że doleci to do 170 tys. km przebiegu i sprzedaję to ... Pana MB będzie miał podobnie .... cyknie 170 tys. i zaczną się koszty.

Vacum pompy jak w żadnym MB nie wymieniałem ... a po 400 - 500 tys. przebiegu to miało. .. OBY :).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości