9G-tronic wyższe obroty zimą?

saephir
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2019, o 15:41

9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: saephir »

Zaobserwowałem, że od kiedy przyszły mrozy, moje auto trzyma wyższe obroty niż zwykle i nie wbija wyższych biegów. Potrafi trzymać 2000, czasem nawet do 2500 obr/min. - wszystko to w trybie Comfort. Normalnie wcześniej jeździł w zakresie 1500-1800. Też tak macie u siebie?

Pacjent C180, 1.5.
C180 FL kombi
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: dasonen »

saephir pisze: 29 gru 2021, o 18:59 Też tak macie u siebie?
Nie.
Masz tak po nagrzaniu silnika i skrzyni?
C43 AMG
saephir
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2019, o 15:41

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: saephir »

Przy ujemnych temperaturach (ok -5C) taki efekt utrzymywał się również po dojechaniu wskaźnika temperatury na środek skali.
Z kolei wczoraj, przy +3C wszystko wróciło do normy.
W grę może wchodzić jeszcze GPF, bo mam auto w niego wyposażone (polift, silnik 1.5).
C180 FL kombi
Mikun
Posty: 296
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: Mikun »

Diagnostyka , nie może tak być.
saephir
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2019, o 15:41

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: saephir »

Na razie plan jest taki, żeby zobaczyć czy to się powtórzy gdy temperatura znowu spadnie :)

Warto zaznaczyć, że 29.12 auto było na okresowym przeglądzie po pierwszym wystąpieniu tych podwyższonych obrotów i nie wypluło żadnych błędów.
C180 FL kombi
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: egisek78 »

saephir pisze: 29 gru 2021, o 18:59 Zaobserwowałem, że od kiedy przyszły mrozy, moje auto trzyma wyższe obroty niż zwykle i nie wbija wyższych biegów. Potrafi trzymać 2000, czasem nawet do 2500 obr/min. - wszystko to w trybie Comfort. Normalnie wcześniej jeździł w zakresie 1500-1800. Też tak macie u siebie?

Pacjent C180, 1.5.
Witam... :)
Ja mam C 160 (1.5 129 KM) też X.2019 - jak były teraz minusowe temperatury minimalnie chodził na nieco wyższych obrotach i faktycznie nieco później przerzucał biegi lecz miałem w trybie "ECONOMY"...Po ustąpieniu temp.minusowych jest normalnie. Ale to nie były różnice nie wiadomo jakiego rzędu...myślę, że nie ma się czym przejmować...Jak się auto rozgrzało też było inaczej...
Pozdrawiam :)
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: hubertuss »

Nic nie trzeba diagnozować norma. W wielu samochodach tak jest. Konieczność doładowania akumulatora, który jest dodatkowo obciążony gdyż po rozruchu i ustawionej temperaturze w kabinie ciecz dogrzewają elektroniczne grzałki. Dodatkowo silnik np gpf i skrzynie mogą mieć swoje wymogi przy niskich temperaturach.
C 220 d 4 matic
saephir
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2019, o 15:41

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: saephir »

Przy temperaturach ujemnych dochodzących do -8C przez kilka dni problem się nie powtórzył. Po rozgrzaniu silnika zmiany biegów i obroty były normalne.
C180 FL kombi
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: 9G-tronic wyższe obroty zimą?

Post autor: BBbiker »

saephir pisze: 29 gru 2021, o 18:59 Zaobserwowałem, że od kiedy przyszły mrozy, moje auto trzyma wyższe obroty niż zwykle i nie wbija wyższych biegów. Potrafi trzymać 2000, czasem nawet do 2500 obr/min. - wszystko to w trybie Comfort. Normalnie wcześniej jeździł w zakresie 1500-1800. Też tak macie u siebie?

Pacjent C180, 1.5.
Ja nie mam ale ludzie jeżdżący dieslami z DPF miewali takie cuda.
Skoro masz GPF to może tak być - proces wypalania wymaga jazdy pod obciążeniem - być może komputer zwiększył obroty żeby wspomóc wypalanie.
Przy każdym wypalaniu cześć paliwa ląduje w oleju pogarszając jego właściwości a w miarę eksploatacji i zapychania się filtra rosną opory w układzie wydechu co negatywnie wpływa na turbinę.
Zapewne to zjawisko zaistnieje przy kolejnym procesie wypalania - obserwuj spalanie chwilowe też będzie wyższe niż zwykle - nie wiem czy jest w tym aucie jakiś wskaźnik informujący kierowcę o wypalaniu?
Nie zazdroszczę posiadania tego wynalazku i cieszę się, że mam ostatnią serię 1,6 bez GPF.
Niby w benzynowych silnikach powinno być mniej problemów z tym związanych niż w dieslach ale jednak to syf.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości