Mikun pisze: 13 cze 2024, o 07:23
Teoria zza biurka ma się nijak z praktyką popartą 30 lat pracy w naprawie aut :-)
30 lat temu elektronika była dramatycznie odmienna od tej dzisiaj. Radzę dogonić czas

Wychowałem się w warsztacie samochodowym z 4 stanowiskami: zanim nauczyłem się czytać i pisać umiałem już operować kluczem płaskim, fajkowym, zapadkowym, śrubokrętem, młotkiem, kowadłem (odkryłem, że drut rozklepany na kowadle nieźle parzy palce

), pilnikiem i wyrzucałem karbid z generatora gazu

W ciągu ostatnich prawie 50 lat widziałem rzeczy, od których BHP-owiec dostaje zawału a "krokodylek" piany na ustach i zużyje połowę blankietów na jeden zestaw. Znam doskonale "sprawdzone metody" wliczając w to przyspawanie klocka do zacisku, wlewanie ropy do oleju silnikowego w ramach "płukanki" czy zastępowanie ściągacza do sprężyn lub śruby mocującej wahacz trytytkami.
Jest wiele "sprawdzonych przez lata" teorii u "starych mechaników", np:
- nie należy wymieniać oleju w skrzyni biegów w nowym aucie (nowe = przebieg poniżej 300 tys. km) - bo skrzynia psuje się właśnie po wymianie oleju
- nie warto kupować opon zimowych, bo 30 lat temu takich nie było i wszystkim to pasowało.
- nie warto wymieniać bezpiecznika - lepiej "zawatować" grubym drutem - tak dotąd działało u każdego.
- żeby światła H4/H7 lepiej działały - nie trzeba regenerować matowych odbłyśników, lepiej wsadzić dużo mocniejsze żarówki - kable wytrzymają a lampa będzie działać
itd. itp.
tak - auto będzie działać BEZ poinformowania systemu zarządzania energią o wymianie akumulatora ale akumulator będzie lepiej obsługiwany przez elektronikę, jeśli się ją poinformuje o jego wymianie. Nie bez powodu Xentry ma taką opcję. Inne narzędzia serwisowe również.
Masz tu linka do wyjaśnień:
https://youtu.be/TGKohKZHzr0?t=19
Oraz kilka obrazków z instrukcji wymiany akumulatora: (W222) - wiem, to tylko Daimler AG, co oni wiedza o autach...

Oraz screeny z Xentry: (W205)
