Akumulator-wymiana na nowy
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Potwierdzam, też tak miałem. Start-Stop przestał działac i nie było zadnych komunikatów. Czasem po naładowaniu akumulatora odżywał na krótko. Po wymianie głównego akumulatora znów jest aktywny. Zatem jak ktoś nie chce aktywnego Start-Stopu nie warto się spieszyc z wymianą akumulatora, szczególnie w okresie letnim, gdy jego aktywność jest większa.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Akumulator-wymiana na nowy
No ale rozumiem, że wtedy raczej nie można zignorować komunikatu i czeka nas laweta?
Chodzi mi o to, czy jeżeli od roku nie działa mi start-stop, a akumulator główny jest w miarę ok (nie pokazuje żadnych komunikatów, chyba, że auto stało nieużywane przez kilka tygodni), to czy nie zaskoczę się sytuacją któregoś razu, że auto nie nadaje się do jazdy? (komunikat, o którym piszesz)
C250 Estate
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Nie. To tak na pewno nie działa. Akumulator będzie słabnąć stopniowo niczym człowiek umierający ze starości.
Z tym komunikatem niektórzy jeździli kilka miesięcy. Ja jeździłem też kilka tygodni tylko po prostu mnie komunikat sam irytował, bo chyba nie możesz go skasować z ekranu.
Z tym komunikatem niektórzy jeździli kilka miesięcy. Ja jeździłem też kilka tygodni tylko po prostu mnie komunikat sam irytował, bo chyba nie możesz go skasować z ekranu.

Re: Akumulator-wymiana na nowy
Z tym komunikatem można jeździć rok i dłużej . Kolokwialnie, od wczesnej starości do niespodziewanej śmierci 
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Deaktywacja start stopu nastąpi po kupnie akumulatora kwasowego.Sam tak zrobiłem w BMW i tak zrobię w MB jak tylko padnie zelowka.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Ja już nawet to przetestowałem,zanim włożyłem do BMW to sprawdziłem w mb i jeździłem tak przez dwa tyg.Bez żadnej adaptacji akumulatora pomimo że oryginał mam 80 a ten miał 72aph.zadnych błędów i jedynie świeci cały czas na żółto kontrolka start stopu.Poza tym nic,żadnych błędów ani komunikatów.Jeszcze jedna sprawa,wymiany można dokonać bez podczymywania

Re: Akumulator-wymiana na nowy
Ja wymieniałem akumulator w swoim w205 2 lata temu bez adaptacji i wszystko jest ok. Wcześniej miałem BMW E91 i w 3 miesiące od wymiany akumulator poszedł na reklamacje(naszczescie uznali) po włożeniu nowego i daptacji jeździłem aż do sprzedaży auta
W205 c220d 4matic AMG Line
Re: Akumulator-wymiana na nowy




W BMW miałeś obowiązek nie tylko odnotować moment wymiany akumulatora na nowy, ale również podać jego rodzaj oraz pojemność. BMW w BMW w sposób ciągły szacuje stan akumulatora poprzez pomiar prądu wpływającego, wypływającego i różnicy napięć. Do oszacowanego stanu i technologii akumulatora dostosowuje sposób ładowania (przebieg krzywej, prądy i napięcia, dostarczany ładunek). BMW jest wrażliwe na "słaby prąd" z akumulatora i kiedy ten jest w kiepskim stanie - potrafią pojawiać się błędy i żadne kasowanie nie pomoże.
NIE!
Akumulator będzie wiecznie niedoładowany a samochód rozpozna, że gromadzony w akumulatorze ładunek wskazuje na jego krytyczny stan. Bo będzie zakładał, że to AGM a nie "kwasiak". Do tego ładowanie będzie przeprowadzane jak dla AGM. Stąd potencjalna degradacja akumulatora w wyniku wprowadzenia BMS (Battery Managemens System) w błąd.
Krzywe ładowania (przebieg prądu i napięcia oraz ich maksymalne wartości) są inne dla AGM i dla kwasowo-ołowiowych.
Prąd ładowania wynika z pojemności akumulatora a AGM ładuje się mniejszym prądem niż kwasowo-ołowiowy. Dzięki zastosowaniu mniejszego "kwasiaka" i braku wpisu w komputerze - spowodowałeś ładowanie go prądem dla większego AGM, bardziej zbliżonym do właściwego dla mniejszego "kwasiaka" i jego wolniejszą degradację. Ten zbieg okoliczności wynikający z niewiedzy poprawił nieco fatalne życie permanentnie niedoładowanego akumulatora (stąd wyłączenie Start-Stop - on ma ciągle za mało prądu). Jednak zamiana w przeciwnym kierunku może spowodować w najlepszym przypadku przeładowanie AGM i odgazowanie płyt a w najgorszym - eksplozję akumulatora! (jeśli zawory VRLA nie zadziałają).
Bardzo odradzam takie podmiany.

https://youtu.be/-K5T1B9vwo8?t=438
C43 AMG
Mercedes C350e czerwona ikona akumulatora „Usterka”
Od tygodnia zaczęła mi się zapalać czerwona ikonka baterii z wykrzyknikiem i napis „Usterka”. Auto dalej normalnie odpala i jeździ, lecz trochę się boję, że mi po drodze po prostu stanie. Oglądałem jakiś filmik na youtube i autor filmiku mówił, że to może być albo akumulator 12V, albo kompresor od klimatyzacji. Może ktoś wie, co to może być?
Potrzebuję odpowiedzi szybko
Potrzebuję odpowiedzi szybko

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości