Witam
Ponownie zapytam sie o temat P06DA bo mam pewne watliwości.
Niektórzy z Was uważają, że z tm błedem można jezdzic i nie ma problemu. Zawór o którym mówimy obniża opór wewnetrzny pompy oleju oszczedzając paliwo. Naprawa jest pracochłonna i ingeruje się mocno w samochód - istnieje obawa aby potem dobrze to poskładali.
Ale przejdźmy do watpliwosci. Zawór sterowania oznaczanu jako Y130 otwiera się i zamyka obnizając cisnienie oleju. Czy ktoś wie, gdzie ten olej wylatuje? Do miski olejowej??
Wiem, że ktoś powiedział, że ten zawór kieruje olej do dysz natryskowych?? Czy to jest prawda??
Dlaczego pytam w jaki sposób odbywa sie obnizanie oporu wewnętrznego silnika? Jezeli olej wraca jakimś kanałem bezposrednio do miski (nie poprzez oil jety (dysze natryskowe) to jazda takim samochodem rzeczywiscie jest bezpieczna.
Jezeli natomiast obnizenie ciśnienia realizowane jest przez dysze olejowe .. to już nie jestem pewny.
Mam nadzieję, że jest ktoś .. kto ma jakieś informację, które pomogą mi podjąc decyzję ... naprawiać i wuymieniać zawór, wiązkę .. czy dac sobie spokój. Z góry dziekuję za informację.
Błąd P06DA00 C200-silnik OM274
Re: Błąd P06DA00 C200-silnik OM274
W przypadku uszkodzenia wiązki zaworu pompa pracuje z pełną prędkością obrotową i generuje ciśnienie zgodne z prędkością obrotową silnika. Sprawny zawór ogranicza obroty pompy oleju a tym samym zmniejsza ciśnienie np na obrotach jałowych silnika lub przy małym obciążeniu. Z tą usterką jeździ bezproblemowo dziesiątki tysięcy aut bez szkody dla silnika.
Zabieg ograniczający ciśnienia pompy ma za zadanie teoretycznie zmniejszenia oporów wewnętrznych silnika co ma się przekładać na niższe spalanie
a tak naprawdę powoli zaciera jednostki napędowe.
Zabieg ograniczający ciśnienia pompy ma za zadanie teoretycznie zmniejszenia oporów wewnętrznych silnika co ma się przekładać na niższe spalanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości