Brak mocy(1,6 156KM)

Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: GLC X253 »

dasonen pisze: 8 lut 2021, o 17:04
Jara pisze: 8 lut 2021, o 16:53 Na czarnym lakierze nie ma "białych" rys :) to odbicie światła widzimy.
Chyba, że podkład jest biały (jasny) a rysa sięga do podkładu.
Wszystko co widzimy jest odbiciem światła. A co do rys to podpowiem male doświadczenie - zmatowiej czarny lakier i odpowiedz jaki będzie wtedy kolor - czarny czy raczej odcień jasno szarego i zrób taki sam eksperyment z białym lakierem - wtedy nadal będzie biały (tylko matowy). Dlatego na czarnym wszystko widać, a na jasnym zdecydowanie mniej. Zarysowania lakieru powstałe podczas mycia czy kontaktu z pyłem, piaskiem itp. są tym samym co zmatowienie tylko w znacznie mniejszym zakresie.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 8 lut 2021, o 18:28
Jara pisze: 8 lut 2021, o 16:23
N używamy wyłącznie jak auto stoi .. broń boże z górki N sobie wrzucić ... byli tacy i po wizycie w górach awarie skrzyni zaliczyli.

MB i Skoda to dwie inne skrzynie.
To że MB w korku nie jedzie to tylko zasługa że trzymasz go na hamulcu ... na ręcznym tez można nie toczyć się ... to hydrokinetyczne sprzęgło tak ma ( auta jest ciągle "zaprzęgnięte" - mniej lub bardziej ) ... aczkolwiek teraz to może być troche inaczej ... np. widzi układ sterujący że hamulec trzymasz i masz prędkość ZERO .. i żeby zaoszczędzić na paliwie coś jeszcze kombinuje.
Ale kiedyś koledze auto uciekło jak wysiadł z auta :) ... teraz to może jest już zabezpieczony ... jak drzwi otworzysz ;)

Skoda to dalej zwykła skrzynia .. z mechatroniką ... no układ sprzęgieł trochę rozbudowany jest ( co podkreślał serwis to naprawiający, o Golfie mokre sprzęgła tam są i znacznie trwałość przez to sie polepszyła) ... bo poprzednie wersje trwałością nie grzeszyły.

Ale MB z skrzyniami automatycznymi też na mechatronice ... serwis mówił nie brać !!!
Wiec to co pakują w A, B i pokrewnych .... chyba dalej jest modny "slogan" -> omijać szerokim łukiem.
Co do N wiele skrzyń teraz sama go używa w trybie żeglowania. W starszych skrzyniach było to niebezpieczne bo nie było smarowania skrzyni. Teraz wiele skrzyń ma dodatkowo elektryczną pompę oleju, która zapewni smarowanie. Skoro mamy w aucie automat to myślę, ze nie ma co się tym bawić i pozostawić skrzyni to czy ma korzystać z N w trakcie jazdy.
Zasada działania sprzęgła hydrokinetycznego nie zmieniła się od lat. To dwie turbiny. Jedna tarcza kieruje olej na drugą tarczę i w ten sposób przenosi napęd. Jeśli trzymamy hamulec na wolnych obrotach to siłą tego oleju jest za mała by poruszyć auto. Ale silnik to czuje co słychać po jego pracy. Pomijam oczywiście sprzęgło lock up w nowszych skrzyniach bo ono nie bierze udziału podczas jazdy w korkach wolno. Przy dłuższym postoju w korku nie zaszkodzi wrzucić N. Tak by silnik nie pompował tego oleju w hydrokinetyku
Jeśli chodzi o mechatronikę wszystkie skrzynie ja mają bez względu czy to dsg czy 9 g czy 7 g. Mechatronika to jak sama nazwa wskazuje elementy elektroniczne jak sterownik/komputer, czujniki itd sprzęgnięte często w jednym elemencie z elektrozaworami sterującymi doborem przełożeń, elektryczną pompą jeśli występuje czy hydraulicznymi elementami wykonawczymi czymś w rodzaju siłowników hydraulicznych. Odpowiedzialnymi za przełączanie biegów czy włączanie i wyłączanie sprzęgieł.
Ta pompa elektryczna to chyba pracuje jak Start Stop wyłączy silnik ... bo musi ciśnienie w skrzyni utrzymać. Pompa robocza dalej jest jak było.
Co innego pompy wodne i olejowa ( chyba) .. tu tylko elektryczne są .. to tez pod system Start/Stop aby nam np. turbina przeżyła korek na autostradzie.

Co do mechatroniki ... to nie moje sformułowanie ... a serwisów skrzyń .... dla jednych automatów nazywają sterownikiem ( ta kaseta na dnie miski), a coś innego nazywają mechatronika .... nie wiem ja sie z nimi nie kłócę .... oni w tym grzebią od lat 80.
Może upraszczają sobie "pojęcie".
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: hubertuss »

Tak w skrzyniach automatycznych dalej jest pompa napędzana od silnika. Elektryczna to jest dodatkowa.
W silniku przynajmniej dieslu nie wiem jak benzynie jest pompa cieczy chłodzącej napędzana paskiem i rozłączana/włączana podciśnieniowo.
Pompa oleju jest napędzana mechanicznie od silnika.
Elektryczną pompę cieczy ma tgz układ niskich temperatur. Chłodzący mokry intercooler oraz wymiennik ciepła olej/ciecz skrzyni AT. U mnie w dieslu zbiornik płynu przy lewej lampie. Benzyny chyba tez mają ten mokry IC. Dwulitrówki po lewej stronie. Silniki v6 w środku pod pokrywą plastikową.
C 220 d 4 matic
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: dasonen »

Jara pisze: 10 lut 2021, o 15:32 Ta pompa elektryczna to chyba pracuje jak Start Stop wyłączy silnik ... bo musi ciśnienie w skrzyni utrzymać. Pompa robocza dalej jest jak było.
Co innego pompy wodne i olejowa ( chyba) .. tu tylko elektryczne są .. to tez pod system Start/Stop aby nam np. turbina przeżyła korek na autostradzie.
Z tego opisu wynika, że dwie pompy olejowe w skrzyni (główna - mechaniczna i dodatkowa - elektryczna) pracują razem/zamiennie zależnie od wymagań. Elektryczna pompa oleju w skrzyni na pewno nie zasila obiegu smarowania i studzenia turbosprężarki
Obrazek
Jara pisze: 10 lut 2021, o 15:32Co do mechatroniki ... to nie moje sformułowanie ... a serwisów skrzyń .... dla jednych automatów nazywają sterownikiem ( ta kaseta na dnie miski), a coś innego nazywają mechatronika .... nie wiem ja sie z nimi nie kłócę .... oni w tym grzebią od lat 80.
Może upraszczają sobie "pojęcie".
My też sobie nieźle upraszczamy, bo "mechatronika" to tak faktycznie dziedzina nauki :) To, co siedzi w skrzyni to układ mechatroniczny albo system mechatroniczny - ale te pojęcia są bardzo szerokie: nawet silnik auta łapie się pod pojęciem układu mechatronicznego :)
Pewnie chodziło im o skrzynie dwusprzęgłowe, gdzie sterowanie jest inne niż w klasycznych skrzyniach z konwerterem.
C43 AMG
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: BBbiker »

egisek78 pisze: 6 lut 2021, o 20:05

Witam...
Co do 9-G zgodzę się z Tobą jest niezły ale.... z pewnością NIE jest wspaniały...dla mnie WSPANIAŁY jest DSG... jeździłeś wozem z DSG ? Mam porównanie... wiem, że to zupełnie dwie różne skrzynie ale wg. mnie DSG bije na głowę i tak już niezłą 9-G w MB...
O "wspaniałości" nie decyduje sama jazda jako tak ale całokształt. Sama jazda jak najbardziej nie mam uwag - auto jeździ tak jak chcę i lubię dobrego na lepsze nie mam zamiaru zamieniać a bardzo podoba mi się szybka jazda z mozliwie niskimi obrotami silnika - to właśnie lubiłem w dieslach a teraz to jest w benzynie, którą chciałem kupić z uwagi na brak DPF zmory diesla no i jest jeszcze ciszej co mnie zachwyca.
To jak tam sobie miesza tymi biegami kompletnie mnie nie interesuje dopóki coś nie szarpie zrywa itp. a moja skrzynia pracuje płynnie i tak zazwyczaj jadę w eco lub comfort - sport włączyłem dla jaj - kompletnie mi taka charakterystyka nie leży bo to bezsensowne kręcenie silnika nawet jeśli jeżdżę szybciej to rozpędzam auto spokojnie płynnie i potem sobie sunie tnąc wiatr przy 2-2,5 tys obrotów..

Jest jeszcze taka kwestia na przykładzie pewnego testu długodystansowego z Auto Świata.
W roku 2013 dziennikarze wzięli do testu Mercedesa A klasę 1,6 122 KM i Golfa 1,4 170 KM.
Pierwsza faza to były zachwyty nad Golfem i krytyka A klasy. Wiadomo dynamika spalanie coś tam było na korzyść VW.
No ale pewnego dnia coś się popsiuło w Golfie coś ze skrzynią coś tam naprawili jechał dalej - za jakiś czas znowu coś się popsiuło i i okres 200 tys km to były częste wizyty i gmeranie w tej "doskonałej" maszynie.
Przy przebiegu około 270 tys KM Golf rzekł "stop dalej nie jadę" - pękły tłoki przesilonego 1,4 no i tak zakończył test a tymczasem A klasa miała tylko materiały eksploatacyjne 300 tys i jechała dalej. Po szczegóły odsyłam do tego zacnego czasopisma.
Poniekąd wziąłem C klasę z tym samym silnikiem tylko 129KM i mocowaniem wzdłużnym z racji różnic konstrukcyjnych częściowo zachęcony takim nie innym wynikiem tego testu - nie jaram się krótkodystansowcami dla mnie auto musi być długodystansowe i zapewniać komfort przy prędkościach autostradowych. Jazda w trasę 1000 KM i słuchanie wycia jakiejś wiertarki to średnia przyjemność no a dziś jakieś tam 1,0 w nowych autach nawet całkiem dużych to już norma..

Kolejna kwestia o której już wspominałem - chciałem autko właśnie z tylnym napędem - Skoda jak większość tego nie oferuje anajblizszy konkurent BMW 3 z tego rocznika mi się nie podoba z uwagi na paskudną linię odcięcia maski (C klasa też mogłaby nie mieć tej szpary między grillem a maską no ale i tak dużo lepiej to wygląda niż w BMW) a to nowe z zewnątrz wygląda super jednak wewnatrz ma tragicznie brzydkie zegary. na które trzeba jednak wiele godzin spędzonych w trasie patrzeć..... o i te zegary które ma w C klasie jak ajbardziej są ładne przyjemne i dosyć czytelne.
Na zadne "virual" bym nie zamienił bo oczy mnie bolą od tych lcd.
egisek78 pisze: 6 lut 2021, o 20:05 Co do piano-black, to Przyjacielu nie chodzi o to żeby coś wymieniać, a już na pewno nie taki element w 15 miesięcznym samochodzie...,a uwierz mi, że jestem pedantem...Przecież taki element powinien być trwały przez wiele lat jego użytkowania, a nie powiedzmy sobie szczerze wręcz tandetny...i mówię to z bólem serca, bo przecież ogólnie W-205 prezentuje się genialnie bez względu na wyposażenie i rok produkcji... już jest ponadczasowy i nawet za dziesięć lat będzie miał swych nabywców...
POZDRAWIAM :)
No trudno się nie zgodzić od marki premium można wymagać - niestety nie miałem wyboru. Auto było używane było to piano black i mogłem brać lub nie.
Moje "piano" jest jednak jak nowe nie ma żadnej ryski (wiadomo pod specjalnym oświetleniem smużek się dopatrzysz) ale normalnie nic nie widać.
Gdyby się zdarzyło że się porysuje to kupie na allegro czarny jesion i przełożę to żaden problem. jeden z naszych kolegów forumowiczów okleił to folią a la carbon też fajnie wygląda. oczywiście nie pochwalam takiej jakości materiałów ale nie uważam tego za istotną wadę bo można to samodzielnie tanio i dobrze poprawić wedle własnego uznania i gustu.
Mnie to bardziej martwi np element/przegub układu kierowniczego bardzo blisko bieżnika opony bo może to uniemożliwić montaż łańcucha albo może ulec uszkodzeniu kiedy do opony przymarznie kamień (już mi raz "chrupnęło" kiedy cofałem auto zaparkowane na kamyczkach - tzw. klińcu to kamień walnął o ten przegub) , martwi mnie nieco za niskie zawieszenie na nasze "drogi" - czasem to spore ograniczenie bo trudno jest przejechać lub zaparkować, brak koła zapasowego a akurat w ostatnie chorwackie wakacje złapałem kapcia na szczęście nie w trasie tylko w mieście gdzie przebywałem i generalnie kilka technicznych niedociągnięć. Chciałbym też w końcu się dowiedzieć co było przyczyną spłonięcia A klasy na A1 i śmierci młodej 21 letniej dziewczyny -czy istnieje podobne zagrożenie w naszych autach czy nie ma jakichś wad konstrukcyjnych, czy producent nie zostawi posiadacza auta samemu sobie w razie zaistnienia poważnego problemu technicznego jak np na YT swoją historię dokumentuje posiadacz Skody Kamiq, której nikt mu nie chce nie może naprawić (podobna historia jest z Octavią i była też z Superbem choć tego naprawili)itp. a lakier plastik taki czy siaki ? Tak to są wady ale niegroźne. Wystrój wnętrza mi się podoba choć owszem ten ekran no cóż .. mogli ładniej rozwiązać.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: Jara »

dasonen pisze: 10 lut 2021, o 16:51
Jara pisze: 10 lut 2021, o 15:32 Ta pompa elektryczna to chyba pracuje jak Start Stop wyłączy silnik ... bo musi ciśnienie w skrzyni utrzymać. Pompa robocza dalej jest jak było.
Co innego pompy wodne i olejowa ( chyba) .. tu tylko elektryczne są .. to tez pod system Start/Stop aby nam np. turbina przeżyła korek na autostradzie.
Z tego opisu wynika, że dwie pompy olejowe w skrzyni (główna - mechaniczna i dodatkowa - elektryczna) pracują razem/zamiennie zależnie od wymagań. Elektryczna pompa oleju w skrzyni na pewno nie zasila obiegu smarowania i studzenia turbosprężarki
Obrazek
Jara pisze: 10 lut 2021, o 15:32Co do mechatroniki ... to nie moje sformułowanie ... a serwisów skrzyń .... dla jednych automatów nazywają sterownikiem ( ta kaseta na dnie miski), a coś innego nazywają mechatronika .... nie wiem ja sie z nimi nie kłócę .... oni w tym grzebią od lat 80.
Może upraszczają sobie "pojęcie".
My też sobie nieźle upraszczamy, bo "mechatronika" to tak faktycznie dziedzina nauki :) To, co siedzi w skrzyni to układ mechatroniczny albo system mechatroniczny - ale te pojęcia są bardzo szerokie: nawet silnik auta łapie się pod pojęciem układu mechatronicznego :)
Pewnie chodziło im o skrzynie dwusprzęgłowe, gdzie sterowanie jest inne niż w klasycznych skrzyniach z konwerterem.
Olejowa pompa silnika to osobna pompa ... innego oleju. To oczywiste ....
To 7g skrzynia ma inaczej ... ma pompę na zewnątrz i inne jej zadanie .. w 9g jej już jak widać nie ma.
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: hubertuss »

7 g a 7 g plus to różnica. W w205 z początku produkcji jest 7 g plus z dodatkową pompą przykręconą na zewnątrz pod konwerterem. Ale pompa napędzana od silnika jest w środku skrzyni. 7 g plus to trochę takie rozwinięcie skrzyni 7 g dlatego pompa elektryczna jest dodana na zewnątrz. Natomiast 9g projektowana była już od początku z dodatkową pompą elektryczną i ta pompa jest już w środku.
C 220 d 4 matic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: f1sz i 8 gości