egisek78 pisze: ↑7 lut 2021, o 19:02
dasonen pisze: ↑7 lut 2021, o 17:12
egisek78 pisze: ↑6 lut 2021, o 20:05
dla mnie WSPANIAŁY jest DSG... jeździłeś wozem z DSG ? Mam porównanie... wiem, że to zupełnie dwie różne skrzynie ale wg. mnie DSG bije na głowę i tak już niezłą 9-G w MB...
Tak, jeździłem z DSG (DL501). Mechatronika wymieniona na gwarancji przy przebiegu 50 tys km. Wszystkie interwały wymiany płynów dotrzymywane, ale i tak w końcu pogwarancyjna wymiana sprzęgieł, mechatroniki i wiązek za jedyne 15 tys. PLN (w ASO proponowali za 20 tys. PLN)
I były szarpania mimo adaptacji w ASO.
Po tym numerze skrzynia dostała do TCU soft APR i między innymi zwiększone ciśnienia na sprzęgłach (oraz skrócony czas przełączania i zmniejszony czas pracy na półsprzęgle). Od tego momentu działała idealnie... I przy 450 KM auto jeździło fantastycznie. Kiedy czasem przesiadałem się na nie z AMG - miałem wrażenie, że jadę z bezstopniową przekładnią
Więc można - tylko trzeba chcieć
DSG ma duży potencjał, ale serwisowanie musi stanieć. W drugim aucie też mam DSG , ale potencjalnie tańsze w eksploatacji
9G-tronic daje święty spokój i możliwość relaksu podczas podjeżdżania w korkach. DSG bardzo tego nie lubi. Szczególnie to z mokrymi sprzęgłami.
...akurat w pracy śmigam SUPERBEM w DSG 2018 r. (kilku kierowców) aktualny przebieg 110.000 km, moc 220 KM, wymiana oleju w skrzyni była przy 80.000 km (albo 60.000 km-dokładnie nie pamiętam), póki co odpukać jest OK...Natomiast nie wiedziałem, że DSG nie lubi podjeżdżania w korkach...
... a a a czy aby wydłużyć żywotność 9-G to w jeździe w korkach czy przy podjeżdżaniu do świateł przełączać skrzynie w tryb "parking" czy cały czas na HOLD... w serwisie doradzali opcję nr 2 czyli HOLD i odpuścić do minimum przełączanie na tryb "parking"... - POZDRAWIAM
20 lat temu serwisy od skrzyń "krzyczały" tylko nie parking !!!
Podobno nie ma chłodzenie skrzyni, poza tym niepotrzebna praca układów i niepotrzebne rozpinanie napędu.
P to parking i takie jest tego przeznaczenie
Dugi grzech ... może zaboleć bardziej ...
N używamy wyłącznie jak auto stoi .. broń boże z górki N sobie wrzucić ... byli tacy i po wizycie w górach awarie skrzyni zaliczyli.
MB i Skoda to dwie inne skrzynie.
To że MB w korku nie jedzie to tylko zasługa że trzymasz go na hamulcu ... na ręcznym tez można nie toczyć się ... to hydrokinetyczne sprzęgło tak ma ( auta jest ciągle "zaprzęgnięte" - mniej lub bardziej ) ... aczkolwiek teraz to może być troche inaczej ... np. widzi układ sterujący że hamulec trzymasz i masz prędkość ZERO .. i żeby zaoszczędzić na paliwie coś jeszcze kombinuje.
Ale kiedyś koledze auto uciekło jak wysiadł z auta
... teraz to może jest już zabezpieczony ... jak drzwi otworzysz
Skoda to dalej zwykła skrzynia .. z mechatroniką ... no układ sprzęgieł trochę rozbudowany jest ( co podkreślał serwis to naprawiający, o Golfie mokre sprzęgła tam są i znacznie trwałość przez to sie polepszyła) ... bo poprzednie wersje trwałością nie grzeszyły.
Ale MB z skrzyniami automatycznymi też na mechatronice ... serwis mówił nie brać !!!
Wiec to co pakują w A, B i pokrewnych .... chyba dalej jest modny "slogan" -> omijać szerokim łukiem.