Brak mocy(1,6 156KM)

Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: dasonen »

egisek78 pisze: 6 lut 2021, o 20:05 dla mnie WSPANIAŁY jest DSG... jeździłeś wozem z DSG ? Mam porównanie... wiem, że to zupełnie dwie różne skrzynie ale wg. mnie DSG bije na głowę i tak już niezłą 9-G w MB...
Tak, jeździłem z DSG (DL501). Mechatronika wymieniona na gwarancji przy przebiegu 50 tys km. Wszystkie interwały wymiany płynów dotrzymywane, ale i tak w końcu pogwarancyjna wymiana sprzęgieł, mechatroniki i wiązek za jedyne 15 tys. PLN (w ASO proponowali za 20 tys. PLN) :lol: I były szarpania mimo adaptacji w ASO.
Po tym numerze skrzynia dostała do TCU soft APR i między innymi zwiększone ciśnienia na sprzęgłach (oraz skrócony czas przełączania i zmniejszony czas pracy na półsprzęgle). Od tego momentu działała idealnie... I przy 450 KM auto jeździło fantastycznie. Kiedy czasem przesiadałem się na nie z AMG - miałem wrażenie, że jadę z bezstopniową przekładnią :) Więc można - tylko trzeba chcieć
DSG ma duży potencjał, ale serwisowanie musi stanieć. W drugim aucie też mam DSG , ale potencjalnie tańsze w eksploatacji :lol:
9G-tronic daje święty spokój i możliwość relaksu podczas podjeżdżania w korkach. DSG bardzo tego nie lubi. Szczególnie to z mokrymi sprzęgłami.
C43 AMG
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: hubertuss »

Dlatego jak już pisałem wybrałem 9 g. Interwał wymiany oleju dwa razy dłuższy niż w dsg. O awariach w zasadzie nie słychać. Nie ma sprzęgła i dwumasy.
A szybkość przełączania biegów. No cóż nie jest źle. Jeździłem ostatnio z kolegą v klasą 7 g i nawet tam tamta skrzynia działała bardzo płynnie. O setne sekundy na okrążeniu raczej walczył nie będę więc 9 g jest naprawdę ok.
C 220 d 4 matic
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: egisek78 »

dasonen pisze: 7 lut 2021, o 17:12
egisek78 pisze: 6 lut 2021, o 20:05 dla mnie WSPANIAŁY jest DSG... jeździłeś wozem z DSG ? Mam porównanie... wiem, że to zupełnie dwie różne skrzynie ale wg. mnie DSG bije na głowę i tak już niezłą 9-G w MB...
Tak, jeździłem z DSG (DL501). Mechatronika wymieniona na gwarancji przy przebiegu 50 tys km. Wszystkie interwały wymiany płynów dotrzymywane, ale i tak w końcu pogwarancyjna wymiana sprzęgieł, mechatroniki i wiązek za jedyne 15 tys. PLN (w ASO proponowali za 20 tys. PLN) :lol: I były szarpania mimo adaptacji w ASO.
Po tym numerze skrzynia dostała do TCU soft APR i między innymi zwiększone ciśnienia na sprzęgłach (oraz skrócony czas przełączania i zmniejszony czas pracy na półsprzęgle). Od tego momentu działała idealnie... I przy 450 KM auto jeździło fantastycznie. Kiedy czasem przesiadałem się na nie z AMG - miałem wrażenie, że jadę z bezstopniową przekładnią :) Więc można - tylko trzeba chcieć
DSG ma duży potencjał, ale serwisowanie musi stanieć. W drugim aucie też mam DSG , ale potencjalnie tańsze w eksploatacji :lol:
9G-tronic daje święty spokój i możliwość relaksu podczas podjeżdżania w korkach. DSG bardzo tego nie lubi. Szczególnie to z mokrymi sprzęgłami.
...akurat w pracy śmigam SUPERBEM w DSG 2018 r. (kilku kierowców) aktualny przebieg 110.000 km, moc 220 KM, wymiana oleju w skrzyni była przy 80.000 km (albo 60.000 km-dokładnie nie pamiętam), póki co odpukać jest OK...Natomiast nie wiedziałem, że DSG nie lubi podjeżdżania w korkach... :(
... a a a czy aby wydłużyć żywotność 9-G to w jeździe w korkach czy przy podjeżdżaniu do świateł przełączać skrzynie w tryb "parking" czy cały czas na HOLD... w serwisie doradzali opcję nr 2 czyli HOLD i odpuścić do minimum przełączanie na tryb "parking"... - POZDRAWIAM :)
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: hubertuss »

Dobrze doradzali. Włączanie parkingu to ciągła praca blokady. Która jak dobrze pamiętam poruszana jest elektrycznie.
C 220 d 4 matic
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: egisek78 »

hubertuss pisze: 7 lut 2021, o 19:08 Dobrze doradzali. Włączanie parkingu to ciągła praca blokady. Która jak dobrze pamiętam poruszana jest elektrycznie.
...Thank's za podpowiedź... :)
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: Jara »

BBbiker pisze: 4 lut 2021, o 09:15 Nie wiem, może to zależy od rocznika? Mój egzemplarz ma bardzo delikatny lakier - rysuje się od wiatru i po każdej kupie ma plamę - zwłaszcza na masce. No ale to ma przede wszystkim jeździć i tak w większości czasu jest ubabrane błotem - taki mamy klimat wie nie rozpaczam nad każdą ryską czy plamką - niemniej dziwi mnie to bo kiedy były mrozy to z kijanki strugałem lód omiatałem szczotką przecieram kupy byle jaką szmatą i nic a tu lekko się przetrze i już ryski widoczne szczególnie w garażu (świetlówki) Auto 3 letnie jest bardziej porysowane niż 11 letnie - coś tu nie gra - czy aby nie przesadzają już z tą ekologią? Może taniej i lepiej by było jakby sprzedawali same srebrne bez lakieru?
Fakt lakier fatalny ... rysuje się od patrzenia. broń boże przetrzeć coś na sucho .... już pod świetlówką w garażu widać "tysiące" rysek.
Używaj wosku koloryzującego ... na 2 mycia nie rzucają się rysy i odpryski w oczy - tego cienkiego lakieru raczej bym nie polerował :).
Auta po 50 tys. wyglądają jakby 200 miały nalatane - jak kupowałem używkę nie uwierzyłem że tyle to ma .... sprawdziłem sobie przebieg i fakt tyle to miało.
A lakier "baranek" to też dziadostwo ... myślałem że po dzwonie to ... a tu już rzucenie okiem na nowe E -> one tak mają.
To proces lakierowania "oszczędny" w ilości lakieru .. ktoś kiedyś wyliczył mi ile to kasy oszczędza firma :), a że słaby to cienki lakier, o odprysk łatwo .... mały szczegół.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: Jara »

egisek78 pisze: 7 lut 2021, o 19:02
dasonen pisze: 7 lut 2021, o 17:12
egisek78 pisze: 6 lut 2021, o 20:05 dla mnie WSPANIAŁY jest DSG... jeździłeś wozem z DSG ? Mam porównanie... wiem, że to zupełnie dwie różne skrzynie ale wg. mnie DSG bije na głowę i tak już niezłą 9-G w MB...
Tak, jeździłem z DSG (DL501). Mechatronika wymieniona na gwarancji przy przebiegu 50 tys km. Wszystkie interwały wymiany płynów dotrzymywane, ale i tak w końcu pogwarancyjna wymiana sprzęgieł, mechatroniki i wiązek za jedyne 15 tys. PLN (w ASO proponowali za 20 tys. PLN) :lol: I były szarpania mimo adaptacji w ASO.
Po tym numerze skrzynia dostała do TCU soft APR i między innymi zwiększone ciśnienia na sprzęgłach (oraz skrócony czas przełączania i zmniejszony czas pracy na półsprzęgle). Od tego momentu działała idealnie... I przy 450 KM auto jeździło fantastycznie. Kiedy czasem przesiadałem się na nie z AMG - miałem wrażenie, że jadę z bezstopniową przekładnią :) Więc można - tylko trzeba chcieć
DSG ma duży potencjał, ale serwisowanie musi stanieć. W drugim aucie też mam DSG , ale potencjalnie tańsze w eksploatacji :lol:
9G-tronic daje święty spokój i możliwość relaksu podczas podjeżdżania w korkach. DSG bardzo tego nie lubi. Szczególnie to z mokrymi sprzęgłami.
...akurat w pracy śmigam SUPERBEM w DSG 2018 r. (kilku kierowców) aktualny przebieg 110.000 km, moc 220 KM, wymiana oleju w skrzyni była przy 80.000 km (albo 60.000 km-dokładnie nie pamiętam), póki co odpukać jest OK...Natomiast nie wiedziałem, że DSG nie lubi podjeżdżania w korkach... :(
... a a a czy aby wydłużyć żywotność 9-G to w jeździe w korkach czy przy podjeżdżaniu do świateł przełączać skrzynie w tryb "parking" czy cały czas na HOLD... w serwisie doradzali opcję nr 2 czyli HOLD i odpuścić do minimum przełączanie na tryb "parking"... - POZDRAWIAM :)
20 lat temu serwisy od skrzyń "krzyczały" tylko nie parking !!!
Podobno nie ma chłodzenie skrzyni, poza tym niepotrzebna praca układów i niepotrzebne rozpinanie napędu.
P to parking i takie jest tego przeznaczenie :)
Dugi grzech ... może zaboleć bardziej ...
N używamy wyłącznie jak auto stoi .. broń boże z górki N sobie wrzucić ... byli tacy i po wizycie w górach awarie skrzyni zaliczyli.

MB i Skoda to dwie inne skrzynie.
To że MB w korku nie jedzie to tylko zasługa że trzymasz go na hamulcu ... na ręcznym tez można nie toczyć się ... to hydrokinetyczne sprzęgło tak ma ( auta jest ciągle "zaprzęgnięte" - mniej lub bardziej ) ... aczkolwiek teraz to może być troche inaczej ... np. widzi układ sterujący że hamulec trzymasz i masz prędkość ZERO .. i żeby zaoszczędzić na paliwie coś jeszcze kombinuje.
Ale kiedyś koledze auto uciekło jak wysiadł z auta :) ... teraz to może jest już zabezpieczony ... jak drzwi otworzysz ;)

Skoda to dalej zwykła skrzynia .. z mechatroniką ... no układ sprzęgieł trochę rozbudowany jest ( co podkreślał serwis to naprawiający, o Golfie mokre sprzęgła tam są i znacznie trwałość przez to sie polepszyła) ... bo poprzednie wersje trwałością nie grzeszyły.

Ale MB z skrzyniami automatycznymi też na mechatronice ... serwis mówił nie brać !!!
Wiec to co pakują w A, B i pokrewnych .... chyba dalej jest modny "slogan" -> omijać szerokim łukiem.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: Jara »

zmichal pisze: 5 lut 2021, o 10:27
dasonen pisze: 4 lut 2021, o 16:09Gośc od detailingu wspominał mi, że są dwa rodzaje czarnego w W205 - jeden o kodzie 197U (ten lepszy, to "obsidianschwarz metallic") i drugi, "zwykły czarny", który podobno jest porażką i rysuje się od patrzenia.
Może tu jest różnica?
Kiedyś gdzieś na forum to analizowano i wyszło, że te 2 lakiery podstawowe z palety barw (czrny i biały) są bardzo nietrwałe.
Ja mam metalizowany czarny .... toż to nawet widać bo lakiery te mają wtrącenia jakby "brokatu". Zaprawka z ASO co mam to baza i bezbrawny.
I rysuje się to ... i na lakierni twierdzą że poprostu to taka fizyka światła ... "zaleta" czarnego że widać na nim rysy ... to są odbicia światła które ten kolor w tych miejscach już nie pochlania.
Kolory które widzi ludzkie oko .... to jest to czego powierzchnia nie pochłania.
Czarny kolor to brak odbić światła. Dlatego nie widzimy żadnych kolorów jak światła nie ma.
Na czarnym lakierze nie ma "białych" rys :) to odbicie światła widzimy.
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: dasonen »

Jara pisze: 8 lut 2021, o 16:53 Na czarnym lakierze nie ma "białych" rys :) to odbicie światła widzimy.
Chyba, że podkład jest biały (jasny) a rysa sięga do podkładu.
C43 AMG
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Brak mocy(1,6 156KM)

Post autor: hubertuss »

Jara pisze: 8 lut 2021, o 16:23
N używamy wyłącznie jak auto stoi .. broń boże z górki N sobie wrzucić ... byli tacy i po wizycie w górach awarie skrzyni zaliczyli.

MB i Skoda to dwie inne skrzynie.
To że MB w korku nie jedzie to tylko zasługa że trzymasz go na hamulcu ... na ręcznym tez można nie toczyć się ... to hydrokinetyczne sprzęgło tak ma ( auta jest ciągle "zaprzęgnięte" - mniej lub bardziej ) ... aczkolwiek teraz to może być troche inaczej ... np. widzi układ sterujący że hamulec trzymasz i masz prędkość ZERO .. i żeby zaoszczędzić na paliwie coś jeszcze kombinuje.
Ale kiedyś koledze auto uciekło jak wysiadł z auta :) ... teraz to może jest już zabezpieczony ... jak drzwi otworzysz ;)

Skoda to dalej zwykła skrzynia .. z mechatroniką ... no układ sprzęgieł trochę rozbudowany jest ( co podkreślał serwis to naprawiający, o Golfie mokre sprzęgła tam są i znacznie trwałość przez to sie polepszyła) ... bo poprzednie wersje trwałością nie grzeszyły.

Ale MB z skrzyniami automatycznymi też na mechatronice ... serwis mówił nie brać !!!
Wiec to co pakują w A, B i pokrewnych .... chyba dalej jest modny "slogan" -> omijać szerokim łukiem.
Co do N wiele skrzyń teraz sama go używa w trybie żeglowania. W starszych skrzyniach było to niebezpieczne bo nie było smarowania skrzyni. Teraz wiele skrzyń ma dodatkowo elektryczną pompę oleju, która zapewni smarowanie. Skoro mamy w aucie automat to myślę, ze nie ma co się tym bawić i pozostawić skrzyni to czy ma korzystać z N w trakcie jazdy.
Zasada działania sprzęgła hydrokinetycznego nie zmieniła się od lat. To dwie turbiny. Jedna tarcza kieruje olej na drugą tarczę i w ten sposób przenosi napęd. Jeśli trzymamy hamulec na wolnych obrotach to siłą tego oleju jest za mała by poruszyć auto. Ale silnik to czuje co słychać po jego pracy. Pomijam oczywiście sprzęgło lock up w nowszych skrzyniach bo ono nie bierze udziału podczas jazdy w korkach wolno. Przy dłuższym postoju w korku nie zaszkodzi wrzucić N. Tak by silnik nie pompował tego oleju w hydrokinetyku
Jeśli chodzi o mechatronikę wszystkie skrzynie ja mają bez względu czy to dsg czy 9 g czy 7 g. Mechatronika to jak sama nazwa wskazuje elementy elektroniczne jak sterownik/komputer, czujniki itd sprzęgnięte często w jednym elemencie z elektrozaworami sterującymi doborem przełożeń, elektryczną pompą jeśli występuje czy hydraulicznymi elementami wykonawczymi czymś w rodzaju siłowników hydraulicznych. Odpowiedzialnymi za przełączanie biegów czy włączanie i wyłączanie sprzęgieł.
C 220 d 4 matic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości