C160 a C180 rożnice

mrowa59
Posty: 1
Rejestracja: 3 lut 2018, o 20:52

C160 a C180 rożnice

Post autor: mrowa59 »

Witam.
Jak w temacie, jakie różnice sa pomiędzy tymi silnikami?
Sebastian
Posty: 29
Rejestracja: 3 sty 2018, o 09:50

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: Sebastian »

Silnik jest chyba jednakowy tylko oprogramowanie się zmieniło pewnie, ja mam c160
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: Jara »

C180 ma chyba inny wałek rozrządu .. taki z podwójnymi krzywkami ....
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: BBbiker »

Ktoś wie gdzie można coś poczytać o C160?
Google nie za bardzo odpowiada na to pytanie.
sylmicha

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: sylmicha »

C160 i C180 mają silnik M274 DE 16 AL. A więc taki sam. Pojemność 1595cm3. Moc:129PS przy 5000/156PS przy 5300. Moment obrotowy: 210Nm przy 1200-4000/250Nm przy 1250-4000.
Skrzynia: 6 biegów manualna i 9g tronic/6 biegów manalna i 7G-tronic+ do połowy 2016 roku i później też 9G-tronic.
Prędkość dla limuzyny: 216km/h/225km/h. Przyśpieszenie 9,6s/8,2s.
Spalanie 5,0-6,3. Norma E6 do 04/18,E6d TEMP od 04/18
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: egisek78 »

Witam...
Ja mam C160 129 KM 9-G (ro prod. X.2019) jestem ogólnie zadowolony :) Wiadomo szału nie ma ale 129 KM daje radę. Głównie podróżuje w trybie comfort (iii miasto) ale jak przerzucę na tryb sport naprawdę nie jest źle... wiadomo spalanie wtedy podskakuje ale "coś" za "coś"... Na jazdach próbnych jeździłem C180 156 KM i jakiejś diametralnej różnicy nie jest w stanie się wyczuć...
POZDRAWIAM :)
tomo@lodz.home.pl
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2022, o 23:36

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: tomo@lodz.home.pl »

Jak to jest z tym silnikiem 1595 cm3 benzyna 129 KM 2019 rok, czytałem że to Renault, to prawda i jak poznać , czy MB czy Reno. Mam nr silnika 27491031772284 VIN WDD2050441R496028, coś z tego wiem ?
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: Schnaider »

tomo@lodz.home.pl pisze: 6 kwie 2022, o 00:21 Jak to jest z tym silnikiem 1595 cm3 benzyna 129 KM 2019 rok, czytałem że to Renault, to prawda i jak poznać , czy MB czy Reno. Mam nr silnika 27491031772284 VIN WDD2050441R496028, coś z tego wiem ?
1,5 benzyna (274) to silnik Mercedesa.
Więcej poczytaj niżej:
pomoc-w-zakupie-f23/c-180-z-silnikiem-1 ... 3-s20.html - wypowiedź Rufio i tam masz jeszcze dwa linki
Obrazek
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: egisek78 »

Witam...
ja mam, m.in. 1.5 129 KM (X.2019 r.) i jest to motor MB. Z tego co się orientuje motory, które również zasilają RENAULT są w m.in. "A" klasie. Na uwagę zasługuje fakt (co do tej pory mnie dziwi), że do tego motoru (1.5 129 KM) wchodzi aż 7 l oleju...gdzie to się mieści... ? ? ?Ale mimo wszystko lepsze smarowanie jest ...
Pozdrawiam :)
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: C160 a C180 rożnice

Post autor: BBbiker »

W moim C160 jest 1.6 i na wymianę też wlewam około 7 litrów, Mieści się w misce no bo niby gdzie? :)
Fakt, dużo w porównaniu do nawet wielu 2 litrówek gdzie 5,5-6 litrów wchodzi.
Zapewne chodzi o mniejsze rozcieńczenie oleju przy dłuższych okresach między przeglądowych.
Zaliczyłem już różne trasy i stwierdzam, że silnik jest w 100% wystarczający na nasze realia jazdy.
Ważniejsze żeby napęd był niezawodny i trwały - jak wiadomo wyciskanie większej mocy z silnika niekorzystnie wpływa na jego trwałość.
Na zawodach typy F1 czy innych wyścigach jest to konieczne
- do jechania 90 km/h za TIRami łamiącymi zakazy wyprzedzania na polskiej autostradzie zbędne.
Generalnie to nie było i nie ma dróg a ja nie dożyję czasów kiedy te drogi będą.
Moim kryterium oceny silnika jest jego zachowanie w trakcie prędkości podróżnej.
Jeżeli przy rozsądnej prędkości autostradowej silnik nie wyje jest cicho to mnie zadowala.
Tu w połączeniu z 9-g tronic przy 140 km/h obroty są w okolicy zaledwie 2 tysięcy/minutę
a jeździłem mocniejszymi autami które kręciły sporo wyżej co za tym idzie komfort jazdy spadał a zużycie paliwa rosło.
Różnica do C180 jest znikoma jak ktoś musi mieć więcej może ją szybko zniwelować tuningiem
- ja nie czuję takiej potrzeby. nawet trybów "Sport" nie włączam bo mnie denerwują -rośnie hałas i spalanie cierpi plynność jazdy itd..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości