C180 Maglownica do wymiany?
C180 Maglownica do wymiany?
Podczas skręcania kierownicą na postoju słyszę szumy lub delikatne tarcie (trudno to nazwać), natomiast kiedy ruszam delikatnie, ale szybko kierownicą lewo-prawo, to słychać stukanie. Czy to już są pierwsze objawy zużycia maglownicy? Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych objawów, auto dobrze reaguje na skręty, prowadzi się prosto, nie ucieka w żadnym kierunku samoczynnie, nie wyczuwam żadnych drgań na kierownicy ani luzów podczas skręcania.
Co z tym dalej robić i jak diagnozować? Poza tymi dźwiękami na postoju, nic się nie dzieje. Czy warto rozbierać taką maglownicę i ją regenerować, czy lepiej szukać w necie używki? Ktoś może przeprowadzał taką regenerację?
dzięki za pomoc!!!
Co z tym dalej robić i jak diagnozować? Poza tymi dźwiękami na postoju, nic się nie dzieje. Czy warto rozbierać taką maglownicę i ją regenerować, czy lepiej szukać w necie używki? Ktoś może przeprowadzał taką regenerację?
dzięki za pomoc!!!
Re: C180 Maglownica do wymiany?
W niektórych modelach, jest w ASO zestaw docisku przekładni, który niweluje luz.
Re: C180 Maglownica do wymiany?
mówisz o tym? tylko jak stwierdzić, że ten luz występuje? Podczas prowadzenia pojazdu nie ma żadnych objawów.matrix95 pisze: 14 mar 2025, o 21:36 W niektórych modelach, jest w ASO zestaw docisku przekładni, który niweluje luz.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... U0QAvD_BwE
Re: C180 Maglownica do wymiany?
Tak.
Tylko pod Vin trzeba sprawdzić.
O ile się nie mylę, nie występuje to w 4matic.
Na podnośniku mechanik sprawdzi czy jest luz.
Tylko pod Vin trzeba sprawdzić.
O ile się nie mylę, nie występuje to w 4matic.
Na podnośniku mechanik sprawdzi czy jest luz.
Re: C180 Maglownica do wymiany?
Ten zestaw nie będzie pasował. W 205 jest nakrętka dociskowa do której potrzebna jest specjalna nasadka z trzema bolcami . Jeśli jest luz pomiędzy kamieniem dociskowym a listwą, można w ten sposób skutecznie go skorygować bez potrzeby kupowania zestawu naprawczego
Re: C180 Maglownica do wymiany?
I na podnośniku da radę sprawdzić, czy ten luz jest? Co trzeba rozebrać, żeby się tam dostać do tej nakrętki dociskowej?Mikun pisze: 15 mar 2025, o 18:21 Ten zestaw nie będzie pasował. W 205 jest nakrętka dociskowa do której potrzebna jest specjalna nasadka z trzema bolcami . Jeśli jest luz pomiędzy kamieniem dociskowym a listwą, można w ten sposób skutecznie go skorygować bez potrzeby kupowania zestawu naprawczego
Re: C180 Maglownica do wymiany?
Trzeba podnieść auto tak żeby można było ruszać kołem łapiąc rękoma lewa ręka na godzinę 9 a prawa na 3 . Jak nie masz wprawy potrzebna będzie druga osoba która będzie obserwowała drążek kierowniczy z lewej strony. Drążek przy krótkich ruchach nie może chodzić góra - dół. Jeśli tak jest to potrzebna będzie regulacja właśnie tą nakrętką . Trzeba ściągnąć osłony silnika i owa nakrętka jest z tyłu przekładni od góry. Można też skasować luz sugerując się samym ruchem kierownicy lewa -prawa .. Najlepiej zaznaczyć markerem położenie nakrętki i delikatnie kręcąc w prawo o parę stopni sprawdzać luz na kierownicy. Uwaga - za mocne dokręcenie tej nakrętki spowoduje nie odbijanie kierownicy wychodząc z zakrętu
trzeba to robić z uwagą . Np lekko dokręcić i przejechać się. Klucz można kupić na alledrogo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: GLC X253, Google [Bot] i 2 gości