C250 211KM temperatura silnika
Re: C250 211KM temperatura silnika
Małe nieporozumienie. U mnie w 99% przypadków jest dokładnie tak jak na fotce powyżej. Jak napisałem w pierwszym wpisie podczas jazdy zauważyłem, ze kilka razy spadło o jedną a nawet o dwie kreski. To mnie sprowokowało do głębszej diagnostyki. Jeśli ktoś z Was ma aplikacje na smartfona i OBD i mógłby sprawdzić u siebie to byłbym wdzięczny.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: C250 211KM temperatura silnika
Mialem tak samo...czyli temperatura spadala o 1 kreske w czasie jazdy,potem ponownie dochodzila do normy (4 kreska od konca) krotko mowiac.. po krotkiej inspekcji okazalo sie ze przyczyna byla "lekko"nieszczelna pompa wody,po prostu w niemieckim serwisie wymienili na nowa i znowu wszystko gra.
Re: C250 211KM temperatura silnika
Czy były wycieki (ubytki) płynu chłodzącego?
ZW (GLC 250 - 211KM)
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 maja 2017, o 10:24
Re: C250 211KM temperatura silnika
Dziś zrobiłem test. Zagrzałem silnik ogrzewaniem postojowym, żeby było szybciej. Po przejechaniu kilku kilometrów na wskaźniku max (4 kreski ciemne). Po 10 kilometrach nadal wszystko w normie. Od 11 do 13 kilometra mam ostro z górki i jadę te 3 kilometry na odcięciu bez gazu. Pod koniec zjazdu z góry jedna kreska na wskaźniku spada. po kolejnych 2 kilometrach jazdy już z gazem wszystko wraca do normy. Z tego wynika, że dłuższa jazda na odcięciu powoduje obniżenie temperatury płynu chłodzącego, co jest zrozumiałe, bo brak zapłonu powoduje obniżenie temperatury cylindrów i głowicy więc i płyn stygnie. Wg mnie pompa nie ma tu nic do rzeczy a zjawisko jest normalne, i bardziej widoczne zwłaszcza przy niskich temperaturach. Widocznie Ci którzy mają taki efekt jeżdżą dużo na odcięciu
W205 - C200 4Matic Estate 2017
Re: C250 211KM temperatura silnika
Ja mam automat, więc silnik nie gaśnie w czasie jazdy. Ostatni test robiłem jak była temp. powietrza o granicach 18st. Bardziej wiarygodny jest test rzeczywistej temperatury, bo jak sam sprawdziłem wskaźnik na desce jest mało precyzyjny. Przy okazji zrobię test jaka jest temperatura dla każdej z kresek.
ZW (GLC 250 - 211KM)
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 maja 2017, o 10:24
Re: C250 211KM temperatura silnika
No ja też mam automat. Nie chodzi o to, że silnik gaśnie tylko jadąc na odcięciu nie jest dostarczane do cylindrów paliwo (spalanie = 0), a w związku z tym nie przebiega proces spalania i nie wytwarzana jest temperatura w cylindrach, więc płyn chłodniczy stygnie. Mercedes ma dość wydajny system chłodzenia, więc proces przebiega gwałtownie. Dzisiejszy test robiłem przy temp. zewnętrznej 12C. Jak sam piszesz wskaźnik nie jest dość precyzyjny, więc tym bardziej może pokazać kreskę mniej. Wg mnie wszystko jest ok i jak mówi serwis "tak ma być" Poobserwuj swój styl jazdy i zobacz czy temp. spada po dłuższej jeździe bez wciśniętego pedału gazu (na odcięciu).GLC X253 pisze: ↑30 wrz 2020, o 12:21 Ja mam automat, więc silnik nie gaśnie w czasie jazdy. Ostatni test robiłem jak była temp. powietrza o granicach 18st. Bardziej wiarygodny jest test rzeczywistej temperatury, bo jak sam sprawdziłem wskaźnik na desce jest mało precyzyjny. Przy okazji zrobię test jaka jest temperatura dla każdej z kresek.
W205 - C200 4Matic Estate 2017
Re: C250 211KM temperatura silnika
Ubytek byl nieznaczny ( nie widoczny na oko,gdyz od razu jechalem do serwisu - nie dolewalem koncentratu ),natomiast slady plynu "rozpryskane" byly pod pompa na czarnych plastikach oraz wyrazne zmiany przecieku na oringu pompy wody.Ta usterka byla wlasnie przyczyna tego problemu.Bylo to poltora roku temu.Pozdrawiam
Re: C250 211KM temperatura silnika
Mam wątpliwości czy "tak ma być", bo obniżanie temperatury silnika do blisko 70st., niezależnie czy silnik jest obciążony, czy nie nie powinno mieć miejsca skoro optymalna temperatura to 95st.adalbert62 pisze: ↑30 wrz 2020, o 15:22No ja też mam automat. Nie chodzi o to, że silnik gaśnie tylko jadąc na odcięciu nie jest dostarczane do cylindrów paliwo (spalanie = 0), a w związku z tym nie przebiega proces spalania i nie wytwarzana jest temperatura w cylindrach, więc płyn chłodniczy stygnie. Mercedes ma dość wydajny system chłodzenia, więc proces przebiega gwałtownie. Dzisiejszy test robiłem przy temp. zewnętrznej 12C. Jak sam piszesz wskaźnik nie jest dość precyzyjny, więc tym bardziej może pokazać kreskę mniej. Wg mnie wszystko jest ok i jak mówi serwis "tak ma być" Poobserwuj swój styl jazdy i zobacz czy temp. spada po dłuższej jeździe bez wciśniętego pedału gazu (na odcięciu).GLC X253 pisze: ↑30 wrz 2020, o 12:21 Ja mam automat, więc silnik nie gaśnie w czasie jazdy. Ostatni test robiłem jak była temp. powietrza o granicach 18st. Bardziej wiarygodny jest test rzeczywistej temperatury, bo jak sam sprawdziłem wskaźnik na desce jest mało precyzyjny. Przy okazji zrobię test jaka jest temperatura dla każdej z kresek.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: C250 211KM temperatura silnika
przecież można sprawdzić bieżącą i dokładną temperaturę płynów w mercedes me - chłodzącego, a w menu warsztat oleju.
- Załączniki
-
- 20201002_090002.jpg (26.36 KiB) Przejrzano 1362 razy
-
- 20201002_090032.jpg (10.06 KiB) Przejrzano 1362 razy
W205 C200 184PS +....
W222 S500...
W222 S500...
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 maja 2017, o 10:24
Re: C250 211KM temperatura silnika
Można, ale chyba po lifcie. Moja jest z sierpnia 2017 i takich bajerów nie ma ani w mercedes-me ani w menu między zegarami:-).
Mogę jedynie sprawdzić w czasie jazdy temp. oleju w menu pojazdu, tam gdzie jest moc, moment i ładowanie aku.
W205 - C200 4Matic Estate 2017
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości