Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Łukaszek77
Posty: 159
Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:02
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: Łukaszek77 »

GLC X253 pisze: 19 lut 2024, o 16:03
Łukaszek77 pisze: 19 lut 2024, o 15:01 Każdy olej się wymienia... 😉 Przecież to kasa dla serwisu... Nie robią tego gratis. ASO w Rzeszowie nie miało z tym problemu, a wręcz jest to w procedurze serwisowej dla 4matic.
Dla 4Matic jest procedura wymiany oleju w skrzyni rozdzielczej przy wymianie oleju w skrzyni biegów. Na temat mostów instrukcja dotycząca przeglądów nic nie mówi.
W skrzyni rozdzielczej wymienili w ramach ASB. Zleciłem również wymianę w moście... Serwis nie protestował i również zalecają taka wymianę, chociaż faktycznie nie ma tego w obowiązkowych czynnościach.
C200 Estate 4Matic MY2018 AMG + BRABUS Xtra
arturo5
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 2020, o 18:46

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: arturo5 »

nie mam napędu na wszystkie koła, ale na tył, więc powinien być tylny most, tam też się wymienia olej? jak często?
i gdzie jest ten konwerter, w którym podobno też się wymienia?
Mikun
Posty: 298
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: Mikun »

Most nie jest poprawną nazwą , to jest dyfer . Most to jest np w ciężarówce lub w dostawczym , ma obudowę w której są półosie napędowe i jest w całości wypełniony olejem. Olej w dyfrze wymieniamy co 60 tys tak samo jak w skrzyni biegów. Konwerter jest między silnikiem a skrzynią biegów. Posiada korek spustowy który jest widoczny od dołu w okienku po odpowiednim ręcznym przekręceniu wałem korbowym w prawo. W konwerterze spuszczamy olej równocześnie z olejem z skrzyni biegów i wymieniamy .
MaKr
Posty: 44
Rejestracja: 24 wrz 2020, o 09:43

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: MaKr »

Mikun pisze: 28 lut 2024, o 21:42 Olej w dyfrze wymieniamy co 60 tys tak samo jak w skrzyni biegów.
Tu się nie zgodzę. Informację jaką otrzymałem z ASO dot. wymiany oleju w dyfrze (tył napęd) była taka, że producent jej nie zaleca i nie przewiduje.
C200 MH
Mikun
Posty: 298
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: Mikun »

Słyszałeś o maszynie która jest zbudowana z zębatek i łożysk w której nigdy nie wymienia się oleju ? W skrzyni biegów manualnej która jest zbudowana podobnie jak dyfer też nie wymieniasz rozumiem.... Serwis nie przewiduje bo nie zależy mu na tym żebyś wymieniał olej w czym kolwiek . Szybciej przyjdziesz do nich po części lub cały dyfer za 15 tys 😆 Rób jak uważasz hehe
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1150
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: zmichal »

Łukaszek77 pisze: 19 lut 2024, o 19:00 [...]Zleciłem również wymianę w moście... Serwis nie protestował i również zalecają taka wymianę, chociaż faktycznie nie ma tego w obowiązkowych czynnościach.
Ile kosztowała wymiana oleju w tylnym moście?
C250 Estate
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: GLC X253 »

Mikun pisze: 28 lut 2024, o 21:42 Most nie jest poprawną nazwą , to jest dyfer . Most to jest np w ciężarówce lub w dostawczym , ma obudowę w której są półosie napędowe i jest w całości wypełniony olejem. Olej w dyfrze wymieniamy co 60 tys tak samo jak w skrzyni biegów. Konwerter jest między silnikiem a skrzynią biegów. Posiada korek spustowy który jest widoczny od dołu w okienku po odpowiednim ręcznym przekręceniu wałem korbowym w prawo. W konwerterze spuszczamy olej równocześnie z olejem z skrzyni biegów i wymieniamy .
Niestety poprawna nazwa to most napędowy. Może być tylny jak i przedni. Rodzaj konstrukcji nie wpływa na nazwę bo ta wywodzi się z funkcji jaka pełni w samochodzie. Tak jak ze skrzyniami biegów - jest mnogość konstrukcji, ale nikt nie nazywa ich inaczej najwyżej mają dodatek w postaci - automatyczna, DSG, hydrokinetyczna itd. Dyfer to popularna nazwa wywodząca sie od dyferencjału (polska nazwa to mechanizm róznicowy) który umożliwia różne obroty kół mostu napędowego np podczas jazdy po łuku. Most napędowy w najprostszym wykonaniu składa sie z przekadni głównej i mechanizmu różnicowego oraz półosi które mogą byc zabudowane (np. Fiat 125p) jak i umieszczone na zewnątrz przy współczesnych konstrukcjach zawieszeń. Przy okazji współczesne ciężarówki w niektórych wersjach (np. z kołami skrętnymi) maja także zewnętrzne półosie napędowe z przegubami. To tyle przydługiego wywodu na temat teorii.

A wracając do wymiany oleju w mostach, to nigdzie nie jest napisane, że jest to zabronione, a zatem co nie jest zabronione jest dozwolone. Ważne by użyć odpowiedniego oleju który w przypadku MB jest dość drogi. Tu nie warto iść w oszczędność i wg mnie lepiej nie wymieniać, niż wymienić na tani zamiennik.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Łukaszek77
Posty: 159
Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:02
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: Łukaszek77 »

zmichal pisze: 29 lut 2024, o 09:44
Łukaszek77 pisze: 19 lut 2024, o 19:00 [...]Zleciłem również wymianę w moście... Serwis nie protestował i również zalecają taka wymianę, chociaż faktycznie nie ma tego w obowiązkowych czynnościach.
Ile kosztowała wymiana oleju w tylnym moście?
3 Wymiana oleju w tylnym moście 01 01 007 1 rbh 60,98 23% 75,00 75,00
C200 Estate 4Matic MY2018 AMG + BRABUS Xtra
arturo5
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 2020, o 18:46

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: arturo5 »

Dziękuję wszystkim a porady i opinie
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co trzeba wymienić w aucie po 5 latach?

Post autor: Jara »

Mikun pisze: 29 lut 2024, o 09:37 Słyszałeś o maszynie która jest zbudowana z zębatek i łożysk w której nigdy nie wymienia się oleju ? W skrzyni biegów manualnej która jest zbudowana podobnie jak dyfer też nie wymieniasz rozumiem.... Serwis nie przewiduje bo nie zależy mu na tym żebyś wymieniał olej w czym kolwiek . Szybciej przyjdziesz do nich po części lub cały dyfer za 15 tys 😆 Rób jak uważasz hehe
Cywilna ośka NIE wymienia się jak nie ma awarii.

Nigdy nie wymieniałem i nic się nie zepsuło .. auto poszło 16 letnie z przebiegiem koło 400 tys. km.
Wieki temu pytałem kogoś kto zęby zjadł na MB i odpowiedział że sprawdza się tylko stan ... ew. jak wycieki są wtedy z racji weryfikacji czy coś się nie zmieliło.
Nie ma dyfer korka spustowego :) jest tylko korek kontrolny i pewnie on z magnesem bedzie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości