Czujnik NOx
Re: Czujnik NOx
Tak, samą sondę bez puszki, mój mechanik to zrobił.
Re: Czujnik NOx
Wg wielu opinii w zdecydowanej większości uszkodzeniu ulega sama sonda to znaczy ten element który jest wkręcony w rurę wydechową za katalizatorem NOX, a nie jej sterownik ukryty w tej metalowej puszczce. Zatem jesli dokonamy wymiany samej sondy to kodowanie nie powinno być potrzebne. Na moje oko to co widac na filmie Pardiego (z linku kika postów wyżej - 4 minuta filmu) końcówka z gwintem to standardowa sonda firmy NGK (np. https://allegro.pl/oferta/sonda-czujnik ... 0165365253).
Niedawno z sukcesem wymieniałem dokładnie taką w samochodzie BMW.
Niedawno z sukcesem wymieniałem dokładnie taką w samochodzie BMW.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Czujnik NOx
To może być całkiem niegłupi pomysł.
Kolory poszczególnych kabelków są takie same?
Bo skąd wiadomo który kabel z którym połączyć?
Jeszcze problemem jest samo wykręcenie sondy z wydechu. Próbowałem i nie dało rady. Kolega Mikun polecił uzbroić się w palnik i próbować ją wyciągnąć na gorąco.
P.S. Shawn...u ciebie zadziałało to w benzynie. Ciekawe czy ktoś próbował w dieslu.
Kolory poszczególnych kabelków są takie same?
Bo skąd wiadomo który kabel z którym połączyć?
Jeszcze problemem jest samo wykręcenie sondy z wydechu. Próbowałem i nie dało rady. Kolega Mikun polecił uzbroić się w palnik i próbować ją wyciągnąć na gorąco.
P.S. Shawn...u ciebie zadziałało to w benzynie. Ciekawe czy ktoś próbował w dieslu.
Re: Czujnik NOx
Kolory były w zasadzie identyczne - był niewielki dylemat bo w starej był kabel czerwony, a w nowej brązowo/buraczkowy, pozostałe były identyczne. Faktycznie z wykręceniem był duży problem. Podgrzewanie palnikiem i klucz oczkowy dopiero dał radę - tak jak na filmie. Podgrzewać raczej rurę wydechową, a nie samą sondę.
Jeszcze jedna uwaga - bardzo ważne przy naprawie układu wydechowego dopilnować, aby nie spawano migomatem bez odpowiednich zabezpieczeń.
Jeszcze jedna uwaga - bardzo ważne przy naprawie układu wydechowego dopilnować, aby nie spawano migomatem bez odpowiednich zabezpieczeń.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Czujnik NOx
W dieslu o ile się nie mylę sa dwie sondydellx pisze: ↑21 wrz 2023, o 21:22 To może być całkiem niegłupi pomysł.
Kolory poszczególnych kabelków są takie same?
Bo skąd wiadomo który kabel z którym połączyć?
Jeszcze problemem jest samo wykręcenie sondy z wydechu. Próbowałem i nie dało rady. Kolega Mikun polecił uzbroić się w palnik i próbować ją wyciągnąć na gorąco.
P.S. Shawn...u ciebie zadziałało to w benzynie. Ciekawe czy ktoś próbował w dieslu.
https://www.youtube.com/watch?v=J17f49An0Kk jak na filmiku , są podobne kolory .
Re: Czujnik NOx
Tak,Shawn_Trn pisze: ↑22 wrz 2023, o 14:06W dieslu o ile się nie mylę sa dwie sondydellx pisze: ↑21 wrz 2023, o 21:22 To może być całkiem niegłupi pomysł.
Kolory poszczególnych kabelków są takie same?
Bo skąd wiadomo który kabel z którym połączyć?
Jeszcze problemem jest samo wykręcenie sondy z wydechu. Próbowałem i nie dało rady. Kolega Mikun polecił uzbroić się w palnik i próbować ją wyciągnąć na gorąco.
P.S. Shawn...u ciebie zadziałało to w benzynie. Ciekawe czy ktoś próbował w dieslu.
https://www.youtube.com/watch?v=J17f49An0Kk jak na filmiku , są podobne kolory .
Diesel = 2 sondy
Benzyna = 1 sonda.
S205 220d 170PS 4matic
Re: Czujnik NOx
W dieslu? Nie, obie są różne mają inne numery (i długości przednia L=815mm, tył L=615mm).
S205 220d 170PS 4matic
Re: Czujnik NOx
Długość przewodu jest sprawą wtórną skoro ewentualnie nastąpi wymiana samej końcówki. Ważne jest czy same sondy (ta część z gwintem) są takie same i jaki należy szukać zamiennik. Kluczem pomocniczym może być ilość przewodów i ich kolor.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Czujnik NOx
Właśnie jestem po wymianie [całego z puszką] numer ten sam tylko Q jest inne ja miałem Q 03 a założyłem Q 01 zobaczymy czy będzie wymagane przyuczenie? Dam znać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości