Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: BBbiker »

dasonen pisze: 7 wrz 2022, o 15:50
BBbiker pisze: 7 wrz 2022, o 12:47 Nie wiem czy to skrzynia czy silnik czy coś innego -
Skrzynia. Zajechałeś biedaczkę :lol: Za dużo mocy masz.
Co to jest "D1-M1/D2-M2"? Używasz trybu manualnej zmiany biegów?
Używam manualnych - czasem trzeba.
Myślę ze to nie skrzynia tylko poduszki - bo odgłosy raz są raz nie ma zależy jak samochód stoi a w trakcie jazdy nie ma żadnych zakłóceń.
Mocy jest akurat i tak jeżdżę na eco 8-)
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: BBbiker »

egisek78 pisze: 11 wrz 2022, o 20:14 Witam...
u mnie przy "R" też czasami "kopnie"...
Słuchajcie, bo już się pogubiłem...W 9-G zmieniamy co 60.000 km lub co 5 lat czy przy 120.000 km lub 5 lat ?
120 000/5 lat ale częściej nie zaszkodzi tylko te koszty....
egisek78
Posty: 141
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:56

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: egisek78 »

Strzałka...
częściej, tzn. jaki przebieg/ile lat masz na myśli BBiker ?
robklim
Posty: 14
Rejestracja: 1 lis 2018, o 21:14

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: robklim »

Wiecie może czy jest możliwość wyświetlenia na zegarach albo środkowym wyświetlaczu temperaturę oleju skrzyni biegów? W interfejsie amg pokazuje temperaturę oleju skrzyni i silnika, a czy w nie amg można zobaczyć temp. skrzyni (gdzies w ukrytym menu np.)?
Był '11 W204 C200 CDI
Był '15 W205 C300 4matic
Jest '19 W205 C300 4matic
Bercik
Posty: 14
Rejestracja: 22 cze 2022, o 11:26

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: Bercik »

BBbiker pisze: 7 wrz 2022, o 12:47 Moja normalnie nie szarpie ale zdarza się że rano przy wrzuceniu R "kopnie".
W jeździe wszystko OK z tym, że kiedy stoję na biegu D1-M1/D2-M2 lub R to słyszę jakiś dziwny dźwięk jakby terkotanie co ciekawe najczęściej kiedy kończę jazdę.
Nie wiem czy to skrzynia czy silnik czy coś innego - na pewno ma to związek ze skrzynią bo po przełączeniu na N terkotanie ustaje no i problem taki, że raz to słychać a innym razem nie. Ciekawe czy ktoś ma takie same spostrzeżenia?
Robiłeś coś w temacie tego terkotu? U mnie jest identyczna sytuacja jak u Ciebie. Raz na czas terkocze przy całkowitym zatrzymaniu. Po wrzuceniu na luz hałas ustaje.
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: BBbiker »

Na ten moment stosuję zasadę "jeździć obserwować" - ostatnio jakby to ustało.
Wrażenie po podniesieniu maski takie jakby to jakaś pompa terkotała pod ciśnieniem.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: Jara »

Może to pompka od obiegu cieczy ... już na zapłonie to terkocze, wyłączę nadmuch w środku i nie terkocze. A jak głupi myślałem że to wentylator w kabinie :).
Na przeglądzie nigdy nie terkotała :) .. chyba już wiem co to bo czuć delikatne wibracje na niej. Od strony IC ( u mnie troche niżej niż IC i przed nim ) coś z czarnego plastiku co węże są do niej podpięte i kostka elektryczna.
To zaczęło hałasować jak auto 5 lat minęło.

To nie pompa wody ... za małe to. Aczkolwiek jest do obiegu podłączone.
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: BBbiker »

Bercik pisze: 15 lis 2022, o 16:52
BBbiker pisze: 7 wrz 2022, o 12:47 Moja normalnie nie szarpie ale zdarza się że rano przy wrzuceniu R "kopnie".
W jeździe wszystko OK z tym, że kiedy stoję na biegu D1-M1/D2-M2 lub R to słyszę jakiś dziwny dźwięk jakby terkotanie co ciekawe najczęściej kiedy kończę jazdę.
Nie wiem czy to skrzynia czy silnik czy coś innego - na pewno ma to związek ze skrzynią bo po przełączeniu na N terkotanie ustaje no i problem taki, że raz to słychać a innym razem nie. Ciekawe czy ktoś ma takie same spostrzeżenia?
Robiłeś coś w temacie tego terkotu? U mnie jest identyczna sytuacja jak u Ciebie. Raz na czas terkocze przy całkowitym zatrzymaniu. Po wrzuceniu na luz hałas ustaje.
Minęło trochę czasu i wygląda na to, że problem rozwiązałem.
W komorze silnika znajduje się kilka luźno mocowanych rurek z tworzywa i te rurki kiedy drgają to uderzają o ścianki grodziowe no i tak to brzmi.
A drgania wywołuje właśnie wrzucenie biegu. Pospinałem tzw. trytytkami w styczniu i od ego czasu cisza.
Czarna luda w RPA montowała i nie zrobiła tego dobrze.Rurka przechodzi przez otwór w grodzi i powinna być osadzona w gumowym pieścieniu ale ten nie ma ochoty w tym otworze się trzymać. Nawet wyciszenie kabiny do ścianki grodziowej jest nieprzypięte zatrzaskami.
Kiedy się ociepli zajmę sie poprawą niedoróbek po fabryce premium. Kurczę w Renanult córki jakość wykonania jest lepsza - być może dlatego że auto z niemieckiego rynku a jak ktoś wysyła towar do Polski to ma w d..e jakość -ba nawet podróbę wyśle jak np. proszki do prania i żywność..
jesteśmy nacją trzeciej kategorii nawet dla murzynów.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: Jara »

BBbiker pisze: 13 mar 2023, o 12:15
Bercik pisze: 15 lis 2022, o 16:52
BBbiker pisze: 7 wrz 2022, o 12:47 Moja normalnie nie szarpie ale zdarza się że rano przy wrzuceniu R "kopnie".
W jeździe wszystko OK z tym, że kiedy stoję na biegu D1-M1/D2-M2 lub R to słyszę jakiś dziwny dźwięk jakby terkotanie co ciekawe najczęściej kiedy kończę jazdę.
Nie wiem czy to skrzynia czy silnik czy coś innego - na pewno ma to związek ze skrzynią bo po przełączeniu na N terkotanie ustaje no i problem taki, że raz to słychać a innym razem nie. Ciekawe czy ktoś ma takie same spostrzeżenia?
Robiłeś coś w temacie tego terkotu? U mnie jest identyczna sytuacja jak u Ciebie. Raz na czas terkocze przy całkowitym zatrzymaniu. Po wrzuceniu na luz hałas ustaje.
Minęło trochę czasu i wygląda na to, że problem rozwiązałem.
W komorze silnika znajduje się kilka luźno mocowanych rurek z tworzywa i te rurki kiedy drgają to uderzają o ścianki grodziowe no i tak to brzmi.
A drgania wywołuje właśnie wrzucenie biegu. Pospinałem tzw. trytytkami w styczniu i od ego czasu cisza.
Czarna luda w RPA montowała i nie zrobiła tego dobrze.Rurka przechodzi przez otwór w grodzi i powinna być osadzona w gumowym pieścieniu ale ten nie ma ochoty w tym otworze się trzymać. Nawet wyciszenie kabiny do ścianki grodziowej jest nieprzypięte zatrzaskami.
Kiedy się ociepli zajmę sie poprawą niedoróbek po fabryce premium. Kurczę w Renanult córki jakość wykonania jest lepsza - być może dlatego że auto z niemieckiego rynku a jak ktoś wysyła towar do Polski to ma w d..e jakość -ba nawet podróbę wyśle jak np. proszki do prania i żywność..
jesteśmy nacją trzeciej kategorii nawet dla murzynów.
To od podciśnienia przelotka ... 3 lata temu wymieniłem ją, gorsze w ASO kosztuje. Guma jakieś niskiej jakości i wykruszyła się.
Co zauważalnie polepszyło się .... znikł głośny hałas wiatru z okolicy przedniej szyby od 180 km/h.

ten przewód podciśnienia można rozpiąć przy przelotce.

Jakość tych gum no taka sobie .... jak nie stwardnieje to się wykruszy, plastiki też są "dziwne". Dzieją się z tym rzeczy jakby auto miało nie 4 a naście lat.
Ciekawy jestem jak tam przelotka pod kolumnę kierowniczą. Po jej wymianie w poprzednim MB cisza nastała :) .. no ale poprzedni MB był o niebo lepiej wygłuszony od tego.

Acha Toyota też różnie jest montowana ( tego typu braki to normalka )... tak pod spodem i elementy które trzeba ściągać aby to zakonserwować, a auta ledwo co zakupione ( to max przebiegi mają 300-400 kilometrów, a kupione max 2-3 dni temu). Ba w RAV ostatnio jakby ktoś zapomniał baranka położyć - tak asymetrycznie w jednym miejscu jest a w drugim go nie ma :).

A w Corolli Hybrydzie pewien kabel "mocy" z zespołu napędowego był do wymiany bo prawdopodobnie ktoś to nie poprzypinał wszystkimi "klamerkami" by nie latał.
Bercik
Posty: 14
Rejestracja: 22 cze 2022, o 11:26

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: Bercik »

BBbiker pisze: 13 mar 2023, o 12:15
Bercik pisze: 15 lis 2022, o 16:52
BBbiker pisze: 7 wrz 2022, o 12:47 Moja normalnie nie szarpie ale zdarza się że rano przy wrzuceniu R "kopnie".
W jeździe wszystko OK z tym, że kiedy stoję na biegu D1-M1/D2-M2 lub R to słyszę jakiś dziwny dźwięk jakby terkotanie co ciekawe najczęściej kiedy kończę jazdę.
Nie wiem czy to skrzynia czy silnik czy coś innego - na pewno ma to związek ze skrzynią bo po przełączeniu na N terkotanie ustaje no i problem taki, że raz to słychać a innym razem nie. Ciekawe czy ktoś ma takie same spostrzeżenia?
Robiłeś coś w temacie tego terkotu? U mnie jest identyczna sytuacja jak u Ciebie. Raz na czas terkocze przy całkowitym zatrzymaniu. Po wrzuceniu na luz hałas ustaje.
Minęło trochę czasu i wygląda na to, że problem rozwiązałem.
W komorze silnika znajduje się kilka luźno mocowanych rurek z tworzywa i te rurki kiedy drgają to uderzają o ścianki grodziowe no i tak to brzmi.
A drgania wywołuje właśnie wrzucenie biegu. Pospinałem tzw. trytytkami w styczniu i od ego czasu cisza.
Czarna luda w RPA montowała i nie zrobiła tego dobrze.Rurka przechodzi przez otwór w grodzi i powinna być osadzona w gumowym pieścieniu ale ten nie ma ochoty w tym otworze się trzymać. Nawet wyciszenie kabiny do ścianki grodziowej jest nieprzypięte zatrzaskami.
Kiedy się ociepli zajmę sie poprawą niedoróbek po fabryce premium. Kurczę w Renanult córki jakość wykonania jest lepsza - być może dlatego że auto z niemieckiego rynku a jak ktoś wysyła towar do Polski to ma w d..e jakość -ba nawet podróbę wyśle jak np. proszki do prania i żywność..
jesteśmy nacją trzeciej kategorii nawet dla murzynów.
Mógłbyś mi przyspieszyć poszukiwanie tego i podesłać zdjęcie gdzie to się znajduje?
Ok, znalazłem sam. Lewy górny róg, wężyk wchodzi w okrągły otworek. Rzeczywiście to było przyczyną terkotania na postoju HOLD. Złapałem na trytytke i po problemie ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości