mocno kopci na biało

Darko1991
Posty: 21
Rejestracja: 17 sie 2020, o 21:43

Re: mocno kopci na biało

Post autor: Darko1991 »

Zatankowałem do pełna. Wczoraj też było po -11 i był spokój samochód pracował normalnie. Może jest to spowodowane tym że robie małe odcinki po 6km dziennie? Gdzie ta odma się znajduje? Silnik 1.6 156km.
Mam jeszcze jedno pytanie co ile dolewacie oleju w instrukcji jest napisane że może brać po 0.8 l na 1000km wydaje mi sie ze duzo mialem poprzedni samochód toyote avensis i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem.
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: mocno kopci na biało

Post autor: hubertuss »

Dzisiejsze benzyny są czułe na odpowietrzenie skrzyni korbowej. Odma się zapcha czy zamarznie nie dobrze. Odkręć korek od oleju na pracującym na luzie aucie też silnik zaczyna dziwnie pracować. A to tylko korek od oleju.
Niby grzałka powinna być. Ale jak się jeździ na krótkich trasach odma się może zapychać różnym syfem. Choćby tym białym smalcem, który ludzie często spotykają na odkręconym korku wlewu oleju. To znak, że auto jeździ na krótkich trasach i silnik jest niedogrzany.
C 220 d 4 matic
Mint
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2021, o 21:47

Re: mocno kopci na biało

Post autor: Mint »

Witam, mam tez podobny problem z W205 c180 156km 2015 rok 66 tys nalotu.
Rankiem jak codzień uruchomiłem „webasto” akurat mam w nim na 30 minut wszystko pięknie zero kopcenie itp. Ruszyłem z pod domu po 4 km dużo dymu za mna ( białego ) ale tylko hak gazu dodawałem , ale tez czułem na tempomacie ze lekko obroty skakały. Wróciłem pod dom kopcił chwilkę i przestał a byl już rozgrzany i znowu mu dalem gazu to chmury dymu.wydaje mi sie ze troche oleju mi ubyło. I teraz moje pytanie co to moze byc ? W sierpniu auto dostało gwarancje junge steren przy czym wszystko bylo powymieniane z oleje ( skrzynia) płyny itp. Czy ktoś z was tez sie spotkał z czymś podobnym ?? Pozdrawiam
Darko1991
Posty: 21
Rejestracja: 17 sie 2020, o 21:43

Re: mocno kopci na biało

Post autor: Darko1991 »

Mint pisze: 14 lut 2021, o 21:58 Witam, mam tez podobny problem z W205 c180 156km 2015 rok 66 tys nalotu.
Rankiem jak codzień uruchomiłem „webasto” akurat mam w nim na 30 minut wszystko pięknie zero kopcenie itp. Ruszyłem z pod domu po 4 km dużo dymu za mna ( białego ) ale tylko hak gazu dodawałem , ale tez czułem na tempomacie ze lekko obroty skakały. Wróciłem pod dom kopcił chwilkę i przestał a byl już rozgrzany i znowu mu dalem gazu to chmury dymu.wydaje mi sie ze troche oleju mi ubyło. I teraz moje pytanie co to moze byc ? W sierpniu auto dostało gwarancje junge steren przy czym wszystko bylo powymieniane z oleje ( skrzynia) płyny itp. Czy ktoś z was tez sie spotkał z czymś podobnym ?? Pozdrawiam
Ja mam ten sam problem dzis znowu -18 i znowu problemy.
Przejechałem 3 km i znowu ten sam objaw kopci i nierówna praca silnika myślę ze to odma. Bo tylko jak jest poniżej -10 te objawy i nie zaraz po uruchomieniu tylko po przejechaniu jakiegoś odcinka. Jakoś mnie to przeraża ze auto za ponad 200 000 zł i takie rzeczy sie dzieją. W starszych samochodach spokój a tu nowe i takie rzeczy. Człowiek był przekonany że mróz benzynę nie zatrzyma a tu -15 i mercedes stoi.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: mocno kopci na biało

Post autor: BBbiker »

Ja tam nie wiem jak to auto sprawuje się na mrozie bo mój mercedes grzeje rurę w garażu z racji niemania opon zimowych a na codzień jeżdżę 11 letnią Kią Diesel na całorocznych i ta bez problemów pali na dotyk - owszem dymi trochę na zimnym ale to jak każde auto. Dziś była total zamrożona nawet szyby od wewnątrz a drzwi z tyłu przyspawane nawet nie próbowałem otwierać. Chyba wystawię mercedesa przed dom niech marznie a kijankę nocą ogrzeję...

Wróćmy jednak do problemów tu poruszonych.

Generalnie biały dym z wydechu świadczy o tym (o ile to nie jest po prostu para wodna jako zjawisko naturalne) , że do układu spalania dostaje się woda / płyn chłodniczy.
Jeżeli to nie jest przeciek na przykład z uszczelki pod głowicą to ewentualnie może być jakieś inne ustrojstwo np chłodzenie EGR - ale nie wiem czy w tym silniku takowe jest. Możliwe, że jest i gdzieś płyn z niego przecieka wszak z powodu EGR spaliło się wiele BMW...

Jeżeli to by była odma to po odkręceniu korka lub np wyciągnięciu miarki oleju będzie słychać zasysanie powietrza - ubytek oleju może powstać z powodu wyciśnięcia oleju przez uszczelniacze wału korbowego na skutek nadciśnienia w skrzyni korbowej - tam pooglądajcie na kanale.

Uszkodzone uszczelnienia turbiny też mogą puszczać olej na dolot i to może być przyczyna pojawienia się go w rurze wydechowej.

Co mówi diagnostyka? Jakieś błędy? Zainstalować apkę z nakładkami na dany model , kupić moduł ELM 327 i samemu można postudiować co się dzieje w czasie jazdy.
Darko1991
Posty: 21
Rejestracja: 17 sie 2020, o 21:43

Re: mocno kopci na biało

Post autor: Darko1991 »

BBbiker pisze: 15 lut 2021, o 13:45 Ja tam nie wiem jak to auto sprawuje się na mrozie bo mój mercedes grzeje rurę w garażu z racji niemania opon zimowych a na codzień jeżdżę 11 letnią Kią Diesel na całorocznych i ta bez problemów pali na dotyk - owszem dymi trochę na zimnym ale to jak każde auto. Dziś była total zamrożona nawet szyby od wewnątrz a drzwi z tyłu przyspawane nawet nie próbowałem otwierać. Chyba wystawię mercedesa przed dom niech marznie a kijankę nocą ogrzeję...

Wróćmy jednak do problemów tu poruszonych.

Generalnie biały dym z wydechu świadczy o tym (o ile to nie jest po prostu para wodna jako zjawisko naturalne) , że do układu spalania dostaje się woda / płyn chłodniczy.
Jeżeli to nie jest przeciek na przykład z uszczelki pod głowicą to ewentualnie może być jakieś inne ustrojstwo np chłodzenie EGR - ale nie wiem czy w tym silniku takowe jest. Możliwe, że jest i gdzieś płyn z niego przecieka wszak z powodu EGR spaliło się wiele BMW...

Jeżeli to by była odma to po odkręceniu korka lub np wyciągnięciu miarki oleju będzie słychać zasysanie powietrza - ubytek oleju może powstać z powodu wyciśnięcia oleju przez uszczelniacze wału korbowego na skutek nadciśnienia w skrzyni korbowej - tam pooglądajcie na kanale.

Uszkodzone uszczelnienia turbiny też mogą puszczać olej na dolot i to może być przyczyna pojawienia się go w rurze wydechowej.

Co mówi diagnostyka? Jakieś błędy? Zainstalować apkę z nakładkami na dany model , kupić moduł ELM 327 i samemu można postudiować co się dzieje w czasie jazdy.
Tylko zastanawia mnie jedno ze problem ujawnia się przy -15 a tak działa wszystko ok. Po wyłączeniu samochodu i odczekaniu 8 godzin i temperatura -3 samochod jeździ normalnie
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: mocno kopci na biało

Post autor: Jara »

Jeszcze w 2013 biały dym to było to:
https://mbworld.org/forums/c-class-w204 ... deo-2.html
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: mocno kopci na biało

Post autor: Jara »

Darko1991 pisze: 14 lut 2021, o 08:10 Zatankowałem do pełna. Wczoraj też było po -11 i był spokój samochód pracował normalnie. Może jest to spowodowane tym że robie małe odcinki po 6km dziennie? Gdzie ta odma się znajduje? Silnik 1.6 156km.
Mam jeszcze jedno pytanie co ile dolewacie oleju w instrukcji jest napisane że może brać po 0.8 l na 1000km wydaje mi sie ze duzo mialem poprzedni samochód toyote avensis i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem.
Olej każdy silnik tłokowy bierze ... on się tylko rozcieńcza paliwem ( w dieslach na ciagłym wypalaniu jemu nawet przybywa i to sporo), wodą która się skrapla ( z tego powodu może być smalec na korku).
W każdej instrukcji znajduje sie taki zapis - w pierwszej ad 1998 z Audi też tak było. Po 1 tys. km nie wiedze zużycia oleju w 1.6 z przebiegiem 100 tys. km .. może przy 12 tys. będzie 3mm mniej na bagnecie. Wiec nic nie dolewam .. ten silnik ma chyba spory zapas bo 7 litrów a to 1.6 ma pojemności tylko i na wymiany co 30 tys. nikt nie pisał że mu zabrakło.
Olej 10 tys. po wymianie jest taki czysty że ledwo co na bagnecie go widać ... jest płynny co też niewiele go na bagnecie zostaje.

6 km dziennie autem nie robię .. biały dym to pewnie te 6 km zimą, dużo wilgoci sie zbiera i nie specjalnie ma szanse odparować to ( dlatego tez tłumiki rdzewieją od środka, dodasz gazu to aż pluje wodą).

Silnik ten jakaś większą sprawność ma .... juz tak sie nie grzeje jak to kiedyś benzyna .... wydziela ciepła prawie jak diesel co niestety zimą jest problemem. Takie krótkie odcinki i na niskich obrotach on przy -15 ledwo co 80 stopni złapie pewnie jak sie nie dogrzeje grzałkami .. a nie zdziwiłbym sie jak sie okaże że siedzą takowe w układzie chodzenia, układzie dolotowym itd.... odmie :) .. im szybciej sie nagrzeje silnik tym mniej truje.

Kiedyś w dieslu termostat nie trzymał i max 60-70 stopni było... o dziwo zimą na autostradzie nawet silnik się wychłodził ... a ja w aucie zmarzłem.
Mint
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2021, o 21:47

Re: mocno kopci na biało

Post autor: Mint »

Czy ktos juz rozwiązał ten problem z tym kopcenie i brakiem oleju ?
C2004matic
Posty: 13
Rejestracja: 1 lut 2021, o 22:02

Re: mocno kopci na biało

Post autor: C2004matic »

Mint pisze: 17 lut 2021, o 09:26 Czy ktos juz rozwiązał ten problem z tym kopcenie i brakiem oleju ?
U mnie po kilku km jazdy, katalizator zabity że nei dało się umyć - zregenerowany, sonda wymieniana, turbina kolektor ssący, separator oleju intercooler wyczyszczone, odmy wymienione i mają dzisiaj lub jutro urochmic, czeka mnie jeszcze wodorowanie silnika, jechałem rano co było w nocy minus 25 stopni, także musi być to wina tych odm...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości