Nagar na zaworach ssących M274

lajsta
Posty: 165
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: lajsta »

Jak wygląda kwestia nagaru w tych silnikach, przerabiał ktoś już ten temat?

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: Mikun »

Przerabiał i to nie raz :⁠-⁠) powyżej 100 tyś jest jego bardzo dużo z resztą jak w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem... Ściągamy kolektor dolotowy i czyścimy, za pomocą zmielonych łupinek orzechów i odkurzacza :⁠-⁠) Oczywiście zawory które mamy zamiar czyścić muszą być zamknięte żeby nic nie wpadło do cylindra. Osobiście rzadko stosuje tą metodę bo sporo przy tym brudu . Używam za to dobrego preparatu to czyszczenia EGR+ pędzelek na wkrętarkę,taki turbo pędzelek :⁠-⁠) Żeby porządnie wyczyść wszystkie zawory potrzeba całego dnia roboczego. Efekt jest zawsze wow :⁠-⁠) silnik pracuje lepiej .
lajsta
Posty: 165
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: lajsta »

A korzystał ktoś z zestawu Tunap?
matrix95
Posty: 12
Rejestracja: 19 paź 2022, o 18:19

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: matrix95 »

Ja planuję przed wymianą oleju zastosować preparat Liqui Moly 5111. Przebieg 150 tys. km. Ciekaw jestem jak zadziała.
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: Mikun »

Nie zadziała przy tym przebiegu , tylko zrzucić kolektor dolotowy.
matrix95
Posty: 12
Rejestracja: 19 paź 2022, o 18:19

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: matrix95 »

Mam go od nowości, nie patrzyłem jeszcze jak wygląda za przepustnicą.
Dam znać jak będzie to wyglądać po zastosowaniu :)
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: Mikun »

Za przepustnicą nic nie zobaczysz . Jeśli chcesz faktycznie żeby zadziałał preparat to tylko ściągać kolektor . Inna opcja nic nie daje . Nic nie rozpuści aplikując na pracującym silniku ,a jeśli już to cały syf ląduje w komorze spalania a później zapycha katalizator... Stosowanie takich preparatów ma sens tylko od początku użytkowania auta, co 5-10 tyś. Powyżej 100 tyś jest tam już kopalnia węgla :⁠-⁠) i tylko i wyłącznie czyszczenie mechaniczne .
matrix95
Posty: 12
Rejestracja: 19 paź 2022, o 18:19

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: matrix95 »

Faktycznie w silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem powstaje tyle nagaru co w dieslu?
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: Mikun »

Tak... jeśli chodzi o zawory , w samym dolocie jest go mniej niż w dieslu. Temat tak długi że można pisać eseje :⁠-⁠)
matrix95
Posty: 12
Rejestracja: 19 paź 2022, o 18:19

Re: Nagar na zaworach ssących M274

Post autor: matrix95 »

Czyli uważasz, że nawet jak wymienię od razu olej po zastosowaniu tego preparatu, to nie jest to dobre?
Ostatnio zmieniony 7 sty 2023, o 17:56 przez matrix95, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości