Nie wiemy co wlali ale, żeby niezgodny z normą ? Wszak to ASO - przynajmniej tyle powinni wiedzieć?hubertuss pisze: ↑18 lis 2020, o 12:14 Chłodniczki - wymienniki ciepła olej/płyn chłodzący są montowane w większości silników od dobrych 20 - 30 lat. Przeważnie znajdują się w podstawie filtra oleju. Silniki z ostatnich 10 - 20 lat mają coś takiego bez wyjątku.
W opisywanym przypadku najprawdopodobniej została zmieniona klasa oleju np z 5w30 lub 0w30 na 5w40 i dlatego taka różnica w temperaturach.
Potencjalny olej klasy 5W40 ma trudniejszy do zerwania film olejowy i nie powinien być przyczyną przegrzewania,
Prędzej obawiałbym się kiepskiej jakości 0W20 - tu owszem zerwanie filmu olejowego zwiększa tarcie i rośnie temperatura no ale żeby na biegu jałowym?
Ja bym raczej obawiał się jakiejś awarii układu smarowania np przytkania smoka oleju itp. lub układu chłodzenia.
Wzrost temperatury może wystąpić na skutek albo słabego smarowania albo niewystarczającego ochłodzenia (czy np termostat otwiera się na czas?)
Nie można też wykluczyć jakiejś awarii układu recyrkulacji spalin skor objawy są na biegu jałowym właśnie.
Tak czy inaczej warto zrobić kompleksową diagnostykę to nie jest normalne.