Płyn w układzie chłodzenia

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: Michal »

Jesli pierwszy raz zaswieciła ci sie ta kontrolka to dolej wody destylowanej.
Awatar użytkownika
ToySoldier
Posty: 50
Rejestracja: 16 cze 2020, o 00:24

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: ToySoldier »

Podjedź do ASO. Mi kiedyś przy takiej historii z W204 dolali od ręki i nic nie policzyli.
Było: W204 C200 Avantgarde '11 WDD2040481A594652
Jest: W205 C300 Avantgarde '16 WDD2050481R235638
Awatar użytkownika
JessyJames7
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
Lokalizacja: Szczecin

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: JessyJames7 »

Dla zainteresowanych, norma MB płynu chłodzenia dla W205 benzyna (M274) to:

326.6 - płyn gotowy do zalania
325.6 - koncentrat
C200 (W205)
pluttek
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2020, o 00:10

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: pluttek »

Dzień dobry wszystkim. (to mój pierwszy post!)
Czy może ktoś zna normę MB dla C klasy 2015 z Diesel 1.6L 4cyl 100kW BlueTec OM 626.951 wersja 205.237 (kombi)?

Wyszukiwanie na stronach Castroll/Valvoline dało wyniki, które nijak mają się w porównaniu do https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... ff=coolant - bo płynów wskazanych przez producentów nie ma w liście na BEVO.

Przykładowo https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1 Valvoline Multi-Vehicle Coolant Red Conc., który ma "pokrywać Normy MB-325.0 .2 .3 .5 .6 (czyli wszystkie dla koncentratów, i nawet więcej - bo w BEVO nie ma normy 325.2!!!) nie znajduje się na liście BEVO. BEVO znów podaje dla Valvoline - takie produkty: 325.0 Zerex G48, dla 325.3-Zerex G30, dla 325.5-Zerex G40, dla 325.6-Zerex G40, a tych znowu nie podaje wyszukiwarka producenta. Cyrk Panie! :oops:

Jak widać wcale to nie jest takie proste...
Awatar użytkownika
JessyJames7
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
Lokalizacja: Szczecin

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: JessyJames7 »

Kolego, jak dla mnie norma dla twojego silnika to:

326.6 - płyn gotowy do zalania
325.6 - koncentrat

325.0/326.0 jest dla aut produkowanych do/wraz z rokiem 2014

Ja po długim śledztwie wlałem Petrygo PRIME G12++ i jest OK

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/320.1_en.html
C200 (W205)
pluttek
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2020, o 00:10

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: pluttek »

JessyJames7 pisze: 26 paź 2020, o 14:13 Kolego, jak dla mnie norma dla twojego silnika to:

326.6 - płyn gotowy do zalania
325.6 - koncentrat

325.0/326.0 jest dla aut produkowanych do/wraz z rokiem 2014
/.../
Dzięki za odpowiedź.
Dalej pomęczyłem temat i na BEVO znalazłem takie info dot. norm

325.0 Obszar zastosowań we wszystkich silnikach pojazdów osobowych wyprodukowanych do kwietnia 2014 roku Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych i silnikach przemysłowych zgodnie z MB BeVo 310.1

325.3 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Nie może być mieszany z produktami wg. z MB BeVo 325.0 i MB BeVo 326.0!

325.5 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Nie może być stosowany w silnikach samochodów osobowych!

325.6 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Możliwe jest mieszanie z pozostałymi produktami MB BeVo 325.0 i MB BeVo 326.0.

325.7 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Mieszanie z pozostałymi ilościami produktów MB BeVo 325.0 / 325.3 / 325.5 / 325.6 i MB BeVo 326.0 / 326.3 / 326.5 / 326.6 NIE jest możliwe.


Wychodzi na to, że skoro mam auto z 2015 roku, to nie mogę wlać 325.0 (ta norma jest dla aut do kwietnia 2014) - więc nie mogę też wlać 325.6 - który jest mieszalny z 325.0.
Jedyną normą, która wychodzi z info BEVO to norma 325.7 - która jest NIEMIESZALNA ze starszymi płynami, a dodatkowo to jest norma dla pojazdów użytkowych. Instrukcja pojazdu milczy na ten temat (przykładowo olej do silnika jest tam jasno wyszczególniony)I tu jest ZONK - chyba tylko serwis Merca wg VIN może ostatecznie rozwiązać tę zagadkę.
Awatar użytkownika
JessyJames7
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
Lokalizacja: Szczecin

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: JessyJames7 »

Podziel się wynikami śledztwa 8-) dodam że Petrygo PRIME G12++ polecił mi mechanik z ASO który robił W205 koledze, przestudiowałem parametry płynów ze specyfikacją grupy VAG G12++ z kilkoma innymi wymienionymi w BeVO (Fuchs, Mobil 1 i coś tam jeszcze było) i pasowały one zarówno do normy 325.6 jak i G12++. Nie miałem czasu na zamawianie, bo brakowało mi w układzie jak się potem okazało aż prawie całego litra :shock: więc kupiłem Petrygo na stacji i jest OK.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2020, o 12:26 przez JessyJames7, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 (W205)
Awatar użytkownika
JessyJames7
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2018, o 13:08
Lokalizacja: Szczecin

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: JessyJames7 »

Masz tu przykład Fuchs MAINTAIN FRICOFIN DP z normy 325.6 oraz wymieniony jest OEM MB 325.6 Coolant A 000 989 28 25 jak również spełniający normy G12++ dla grupy VAG. Takich przykładów znalazłem jeszcze co najmniej trzy
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (103.52 KiB) Przejrzano 2644 razy
C200 (W205)
Loniek 19838
Posty: 2
Rejestracja: 24 gru 2020, o 15:50

Re: Płyn w układzie chłodzenia

Post autor: Loniek 19838 »

dawid78 pisze: 30 cze 2020, o 13:22 Witam.
Jestem tutaj nowy. Prosze o wyrozumiałość.
Od nie dawna jestem posiadaczem mercedesa w205
C220d.
Pod maska sa dwa zbiorniczki wyrównawcze plynu chlodzenia.
Dla czego sa dwa zbiorniczki.
Proszę o odpowiedź
Ja mam Mercedesa C klase W205 2014 blutec i tez mam dwa zbiorniczki wyrównawcze ten z lewej do chłodzenia silnika i systemu EGR. A ten drugi mały do chlodnicy doładowującej i intercoolera.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości