To niedobrze. Objawy wskazują na zasprzęglenie a nie na wysprzęglenie. Ewidentnie za dużo momentu obrotowego jest przenoszone od strony silnika. Na tyle dużo, ze jest w stanie poruszyć autem.Java_1992 pisze: ↑4 cze 2022, o 13:29 Czy mógłbym prosić w takim razie o wyjaśnienie, co takiego musi się dziać, skoro w momencie gdy na postoju wrzucam bieg pierwszy to w momencie wybierania tego biegu za pomocą wybieraka następuje delikatnie pchnięcie auta o kilka cm do przodu (często połączone jest to z jednorazowym głuchym stuknięciem). Oczywiście wszystko odbywa się przy całkowicie wciśniętym pedale sprzęgła.
Nie sadzę. Możliwe natomiast, że wysprzęglik nie działa w pełnym zakresie pracy i nie generuje odpowiedniego luzu między tarczą sprzęgła a dociskiem. Wtedy będą podobne objawy.
Dlaczego wysprzęglik może nie pracować właściwie?
Kilka przykładów:
1 - uszkodzony wysprzęglik
2 - zapowietrzony układ hydrauliczny wysprzęglika
3 - puchnące (uszkodzone) przewody hydrauliki sprzęgła
4 - uszkodzona pompa sprzęgła