Rozrząd M272.920 C200 2015

zaczynski
Posty: 2
Rejestracja: 22 sie 2022, o 13:03

Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: zaczynski »

Witam

Przy jakim przebiegu należy wymienić rozrząd w M272.920 C200 184 KM W205? Czy przy przebiegu 200 kkm wystarczy wymienić sam łańcuch, napinacze i prowadnice czy również trzeba będzie wymienić koła zmiennych faz rozrządu?
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: BBbiker »

Łańcuchy w Mercedesach są gorsze niż paski więc około 100 tys.to przebieg kiedy by należało zajrzeć do środka zwłaszcza kiedy jeździ się dynamicznie
Łańcuch się rozciąga traci podział między ogniwami w efekcie wykruszą się zęby kół i nie wiadomo gdzie te szczątki wpadną.
Nie do wiary ile to potrafi się rozciągnąć - ostatni zdjąłem z roweru stary i porównałem z nowym wyszło kilka centymetrów na 116 ogniwach.
Musiałem przez to wymienić kasetę bo ją wytarło.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: GLC X253 »

Czy możecie się pochwalić przy jakim przebiegu wymienialiście rozrząd (i oczywiscie w jakim zakresie tzn czy wraz z kołami zębatymi) w silniku 274.920. I oczywiście czy była to profilaktyka, czy konieczność.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: Jara »

GLC X253 pisze: 16 lis 2023, o 20:02 Czy możecie się pochwalić przy jakim przebiegu wymienialiście rozrząd (i oczywiscie w jakim zakresie tzn czy wraz z kołami zębatymi) w silniku 274.920. I oczywiście czy była to profilaktyka, czy konieczność.
Nie słyszałem by to ktoś musiał robić w tej "rodzinie" silników.
Ja mam tylko 150 tys. przebiegu auto z 2014 i nic się nie dzieje.

Przy 180 tys. km tez nie słyszałem o jakiś problemach ... jak go KILER nie obsługiwał.
Wiec problem pod 100 tys. km -> powątpiewałbym w przebieg auta.

Prędzej to pada w nich 4 cylinder/tłok się przepala -> prawdopodobnie efekt tuningowania i podniesienia mocy.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: GLC X253 »

Czyżby nikt nie wymieniał? Jak się jeszcze okaże, że nikt nie przekroczył przebiegu 200 tys. to nie uwierzę.
ZW (GLC 250 - 211KM)
lajsta
Posty: 166
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: lajsta »

I mnie 5.lat i 93 kkm więc na razie cisza. Moim zdaniem nie ma co panikować, rozciągające się rozrząd będzie najpierw dawał sygnały i dopiero ich dłuższe ignorowanie może źle się skończyć. Wymiana oleju co 10 kkm i normalna jazda nie powinny stwarzać problemu. Aczkolwiek widziałem sporo filmów na YT o łańcuchach w MB. Potrafią przerazić 🫣
matrix95
Posty: 12
Rejestracja: 19 paź 2022, o 18:19

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: matrix95 »

U mnie 180 tys km, na razie na szczęście cisza :)
BBbiker
Posty: 651
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: BBbiker »

Jara pisze: 18 lis 2023, o 20:00

Przy 180 tys. km tez nie słyszałem o jakiś problemach ... jak go KILER nie obsługiwał.
Wiec problem pod 100 tys. km -> powątpiewałbym w przebieg auta.

Prędzej to pada w nich 4 cylinder/tłok się przepala -> prawdopodobnie efekt tuningowania i podniesienia mocy.
Czytałem podsumowanie o problemach modelu C z amerykańskiego rynku (nie pamiętam nazwy czasopisma) i tam podawali, że spora część modeli miewała problemy z rozrządem w okolicach 60 tys. mil w modelach C300 - chyba najbardziej popularna wersja silnikowa w USA.
Można domniemywać, że słabsze wersje wytrzymają więcej ale tu decyduje styl i warunki jazdy oraz dbałość serwisowa - jakość i interwał wymiany oleju.
Do tego nie wiemy czy wersje amerykańskie mają łańcuchy z tej samej fabryki co wersje z RPA lub z Niemiec.

Na pewno po zakupie używanego auta warto sprawdzić stan mechanizmu naocznie i w razie potrzeby wymienić krytyczne elementy.
Koszt może okazać się sporo niższy niż jazda do awarii.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: Jara »

BBbiker pisze: 2 sty 2024, o 12:42
Jara pisze: 18 lis 2023, o 20:00

Przy 180 tys. km tez nie słyszałem o jakiś problemach ... jak go KILER nie obsługiwał.
Wiec problem pod 100 tys. km -> powątpiewałbym w przebieg auta.

Prędzej to pada w nich 4 cylinder/tłok się przepala -> prawdopodobnie efekt tuningowania i podniesienia mocy.
Czytałem podsumowanie o problemach modelu C z amerykańskiego rynku (nie pamiętam nazwy czasopisma) i tam podawali, że spora część modeli miewała problemy z rozrządem w okolicach 60 tys. mil w modelach C300 - chyba najbardziej popularna wersja silnikowa w USA.
Można domniemywać, że słabsze wersje wytrzymają więcej ale tu decyduje styl i warunki jazdy oraz dbałość serwisowa - jakość i interwał wymiany oleju.
Do tego nie wiemy czy wersje amerykańskie mają łańcuchy z tej samej fabryki co wersje z RPA lub z Niemiec.

Na pewno po zakupie używanego auta warto sprawdzić stan mechanizmu naocznie i w razie potrzeby wymienić krytyczne elementy.
Koszt może okazać się sporo niższy niż jazda do awarii.
To pewnie słychać .... i raczej znający się usłyszy.
Poprzez diagnostykę można weryfikować kąt przestawienia wałka rozrządu i to od późniejszych w204.
Awatar użytkownika
JotBe
Posty: 6
Rejestracja: 21 sty 2019, o 18:21

Re: Rozrząd M272.920 C200 2015

Post autor: JotBe »

Co prawda silnik nie M272 a M274, ale też 2.0benzyna, c200, 184KM, 2014r przebieg 276k
Objawy: check engine, auto nie pali "od strzała", a trzeba kręcić rozrusznikiem ok 2-3s. Praca regularna, bez dziwnych dźwięków. Błąd : niewłaściwe położenie wałka rozrządu czy jakoś tak. Wymienione dotychczas oba czujniki oraz elektromagnes. Dwóch niezależnych mechaników wskazuje na konieczność robinia rozrządu.
w205- c200, avantgarde
w203- c180 kompressor, avantgarde
w201- 190e
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 64 gości