Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: Schnaider »

Mam wrażenie i tak też słyszałem od znajomego, że skrzynia automat 7g zachowuje się bez dodawania gazu jak mniej więcej manual na biegu jałowym.
I coś w tym może być, ponieważ kiedy jadę autostradą, zbliżając się do ciężarowego na lewym pasie (bo na A4 Tiry na lewym pasie to standard) mimo puszczenia hamulca dużo wcześniej dojeżdżam do niego z dużą prędkością i muszę hamować. W innym aucie z manualem nie mam takich problemów, a Mercedes na odcinku mniej więcej 500m traci może 10km/h (to tak pi razy drzwi). Octavia wytraca 50 km/h będąc na biegu. Myślałem na początku, że może sęk w opływowym kształcie, bo dziób W205 jest charakterystyczny. Nie chodzi o wspomaganie się manetkami tylko zrozumienie w pełni przyczyny. Ponoć w autach po lifcie skrzynia 9g już hamuje jak mniej więcej manual.
Obrazek
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: dasonen »

Schnaider pisze: 26 mar 2021, o 21:13 Ponoć w autach po lifcie skrzynia 9g już hamuje jak mniej więcej manual.
Ja tam nie wiem, ja mam tylko 9g ;)
W trybie "ECO" jeśli zdejmę nogę z gazu i włączy się tryb żeglowania - to jest tak, jakbyś jechał w manualu na luzie. Jest też tryb "odzyskiwania energii" - wtedy traci więcej prędkości i ładuje sobie baterie.
W trybie sport nigdy nie skupiałem się na hamowaniu biegami albo silnikiem, bo wtedy trzeba hamować skutecznie. Jednak aktem jest, że w sporcie po zdjęciu nogi z gazu masz większe odczucia sztywnego połączenia napędu z silnikiem. Jednak nie wszyscy muszą to lubić.
C43 AMG
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: Jara »

Schnaider pisze: 26 mar 2021, o 21:13 Mam wrażenie i tak też słyszałem od znajomego, że skrzynia automat 7g zachowuje się bez dodawania gazu jak mniej więcej manual na biegu jałowym.
I coś w tym może być, ponieważ kiedy jadę autostradą, zbliżając się do ciężarowego na lewym pasie (bo na A4 Tiry na lewym pasie to standard) mimo puszczenia hamulca dużo wcześniej dojeżdżam do niego z dużą prędkością i muszę hamować. W innym aucie z manualem nie mam takich problemów, a Mercedes na odcinku mniej więcej 500m traci może 10km/h (to tak pi razy drzwi). Octavia wytraca 50 km/h będąc na biegu. Myślałem na początku, że może sęk w opływowym kształcie, bo dziób W205 jest charakterystyczny. Nie chodzi o wspomaganie się manetkami tylko zrozumienie w pełni przyczyny. Ponoć w autach po lifcie skrzynia 9g już hamuje jak mniej więcej manual.
Co ma hamować ? Po co ?
30 lat automatami po A4 jeżdżę i nic dziwnego .. to w konstrukcji całkiem inna skrzynia. Może manual inne opory stawia i tak ma z siebie.
Co widzę po tych 7g itd. skrzyniach .... bawią się w redukcje biegów przed światłami nawet jak hamuję .... powoduje to nieraz dyskomfort ... piszę na wyświetlaczu że energie odzyskuje :). bardzo to mnie wykurzało kiedyś .... co to skrzynie aut. już nie potrafią hamować "pasami bębnowymi".

Tak tak to że automaty jednak przyhamowały ... to one mają takie pasy/taśmy hamujące :) .. niczym innym one nie hamują :). Przełożenie hydrokinetyczne to płyn miedzy łopatkami ... ponad 60-80 km/h jest sprzęgiełko dodatkowe .. aby na paliwie zaoszędzić .... bo przełożenie hydro ma straty przenoszenia jak cholera.
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: Schnaider »

Jara pisze: 16 maja 2021, o 17:36 Co ma hamować ? Po co ?
Istnieje takie pojęcie jak hamowanie silnikiem. Możesz sobie wygooglać.
Powinien to znać i stosować każdy szanujący się kierowca.
W górach jest szczególnie istotne.
Inaczej klocki i tarcze zużywają się 3x szybciej.
Obrazek
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: Jara »

Schnaider pisze: 16 maja 2021, o 21:41
Jara pisze: 16 maja 2021, o 17:36 Co ma hamować ? Po co ?
Istnieje takie pojęcie jak hamowanie silnikiem. Możesz sobie wygooglać.
Powinien to znać i stosować każdy szanujący się kierowca.
W górach jest szczególnie istotne.
Inaczej klocki i tarcze zużywają się 3x szybciej.
Na autostradzie, pytam po co ? On nie piszę że po górach jeździ.

W automatach na płaskim może inaczej zachowywać sie niż z górki .. sterowniki ich wiedzą kiedy pod górkę, z górki jest, wysokość po ciśnieniu ATM.
Na płaskim ujęcie gazu ... to bieg wyżej automat wrzuci ... z górki jak nie dotkniesz gazu/zamienisz jego pozycje nie powinien wrzucić wyższego biegu jak obroty silnika tego nie wymagają .... tak stare 5-biegowe automaty działały.

A tu od paru lat odzyskiwanie energii wchodzi w grę i im dłużej się tak toczy to więcej energii odzyska. Musi nogę z gazu szybciej zdjąć ... i będzie OK .. ba nawet lepiej niż w manualu .. oszczędniej, bo dłuższy odcinek bez gazu jedzie :).
Wiec może się to też rożnie zachowywać w zależności od wybranego trybu.
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: Schnaider »

Jara pisze: 17 maja 2021, o 12:15 Na autostradzie, pytam po co ? On nie piszę że po górach jeździ.
Tak, na autostradzie po to, żeby przed ciężarowym wjeżdżającym na lewy była możliwość wytracenia prędkości, a dopiero wówczas hamowania.
Nasz automat też w miarę wytracania prędkości redukuje biegi, ale nie wydaje się to być hamowanie silnikiem.
Tak czy inaczej w górach pozostają manetki i operowanie nimi jak w manualu.
Obrazek
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: Jara »

Schnaider pisze: 17 maja 2021, o 13:54
Jara pisze: 17 maja 2021, o 12:15 Na autostradzie, pytam po co ? On nie piszę że po górach jeździ.
Tak, na autostradzie po to, żeby przed ciężarowym wjeżdżającym na lewy była możliwość wytracenia prędkości, a dopiero wówczas hamowania.
Nasz automat też w miarę wytracania prędkości redukuje biegi, ale nie wydaje się to być hamowanie silnikiem.
Tak czy inaczej w górach pozostają manetki i operowanie nimi jak w manualu.
W górach nie trenowałem .... na płaskim wrzuci jak mu zadasz ale za chwile przełączy się w automat i tyle z M. A blokady aby jechał do danego biegu nie ma .. jeszcze w 211/203 była i wydaje mi się że trzymała "do zadanego biegu". A ten z 205 automat "wie więcej" jak ma pracować i pewnie nie potrzebuje "blokad" ( ja nie odczułem takiej potrzeby) - w górach ( małe bo Karkonosze. Sudety) nie robię nic, po prostu nie dodaję gazu.
Kiedyś pisali w instrukcjach ... że tryb 4, 3 to do jazdy w górach.
Na bank nie używać 'N' to zjazdu w górki .... zużycie hamulca to pikuś przy kosztach przegrzania skrzyni .. może ta mądrzejsza i się obroni :)
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Skrzynia automatyczna 7g a hamowanie biegami

Post autor: Schnaider »

Zmiana biegów odbywa się płynnie, a szczególnie w wyższych biegach jest już prawie niezauważalna. Zminimalizowanie poślizgu zmiennika momentu (sprzęgła hydrokinetycznego) już na pierwszym biegu skrzynia siedmiobiegowa charakteryzuje się szybkim sprzężeniem w przekładni hydrodynamicznej. W wielu sytuacjach eliminuje to w znacznym stopniu poślizg między pompą a wirnikiem turbiny dzięki temu, że kiedy tylko jest to możliwe wytwarza nieomal sztywne połączenie między silnikiem a wałem napędowym, tym samym skutecznie zapobiegając stratom mocy
Odpowiedź znajduje się budowie 7g tronica.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości