Tylny/przedni most wymiana oleju
Tylny/przedni most wymiana oleju
Witam w Nowym Roku
Przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni (GLC 9g tronic 4matic), przy okazji w „skrzyni rozdzielczej”. Do skrzyni olej ze specyfikacją 236.17 do transfer case 236.15. Znalazłem w necie, że wymiana co 125000km - ok , ja chcę wymienić przy 60000km. Natomiast nie znalazłem info o wymianie w tylnym moście dla mojego 4matic( tzn zalecają przy autach z blokadą mechanizmu różnicowego ). Jeśli chodzi o wymianę oleju w przednim moście to nic nie znalazłem.
Jak to jest z tymi mostami? Wymieniać olej w tych mostach?
Przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni (GLC 9g tronic 4matic), przy okazji w „skrzyni rozdzielczej”. Do skrzyni olej ze specyfikacją 236.17 do transfer case 236.15. Znalazłem w necie, że wymiana co 125000km - ok , ja chcę wymienić przy 60000km. Natomiast nie znalazłem info o wymianie w tylnym moście dla mojego 4matic( tzn zalecają przy autach z blokadą mechanizmu różnicowego ). Jeśli chodzi o wymianę oleju w przednim moście to nic nie znalazłem.
Jak to jest z tymi mostami? Wymieniać olej w tych mostach?
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
Producent nie przewiduje wymiany oleju w tylnym moście, osobiście uważam, że każdy olej należy wymieniać.
Nie mam co prawda 4matic, ale będę zmieniał olej w tylnym moście na taki, jak we wcześniejszych modelach Mercedesa(Fuchs z normą 235.7).
Pozdrawiam.
Edit.
Dzisiaj zmieniłem właśnie olej w tylnym moście. Wszedł równo 1l(M274 2.0 2017 rok).
Nie mam co prawda 4matic, ale będę zmieniał olej w tylnym moście na taki, jak we wcześniejszych modelach Mercedesa(Fuchs z normą 235.7).
Pozdrawiam.
Edit.
Dzisiaj zmieniłem właśnie olej w tylnym moście. Wszedł równo 1l(M274 2.0 2017 rok).
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
W tylnonapędowch W205 i W253 nie przewiduje się wymiany oleju w tylnym moście, ale.... Będę wymieniał olej na MB 239.71. WIS/ASRA wprawdzie nie przewiduje wymiany, ale opisuje procedurę spuszczania i napełniania dyfra wskazując na ten właśnie typ oleju w GLC300 z tylnym napędem. Zalecana jest też wymiana śrub (spustowej i wlewowej) z użyciem kleju Omnifit 100H, którego nota bene nigdzie nie ma, ale da się go chyba zastąpić Loctite 243, bo ma bardzo podobną specyfikację. Śruby kosztują kilkanaście zł sztuka. Olej wlewamy do poziomu dolnej krawędzi otworu wlewowego a jego stan sprawdzamy "na zimno". Na dziś koszt samodzielnej wymiany oscyluje wokół 300 zł. Sama procedura nie jest skomplikowana - wg WIS/ASRA:
1. Czyścimy okolice śrub preparatem Loctite 7063
2. Odkręcamy wlew
3. Odkręcamy zlew i spuszczamy olej.
4. Czyścimy gwinty w korpusie preparatem Loctite 7063
5. Na wyczyszczony gwint śruby nakładamy na wysokości 1/3 od końcówki kroplę kleju i niezwłocznie wkręcamy w spust
6. Napełniamy olejem dyfer do odpowiedniego poziomu po czym jak w pkt 5 zakręcamy wlew.
7. Czekamy aż klej zastygnie (loctite 243 schnie ok. 2 h) po czym jazda
8. Finalnie sprawdzamy szczelność wokół śrub i gotowe. Oby wystarczyło na zawsze
1. Czyścimy okolice śrub preparatem Loctite 7063
2. Odkręcamy wlew
3. Odkręcamy zlew i spuszczamy olej.
4. Czyścimy gwinty w korpusie preparatem Loctite 7063
5. Na wyczyszczony gwint śruby nakładamy na wysokości 1/3 od końcówki kroplę kleju i niezwłocznie wkręcamy w spust
6. Napełniamy olejem dyfer do odpowiedniego poziomu po czym jak w pkt 5 zakręcamy wlew.
7. Czekamy aż klej zastygnie (loctite 243 schnie ok. 2 h) po czym jazda
8. Finalnie sprawdzamy szczelność wokół śrub i gotowe. Oby wystarczyło na zawsze
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
Czy masz napęd 4drive? Ile oleju trzeba kupić dla tyłu i przodu?
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
No i właśnie. Mam RWD i wg WIS/ASRA do tylnego mostu, w zależności od modelu tylnego mostu wchodzi od 0,8 do 1.2 litra oleju MB239. 71. Pojemność zależy od dyfra oznaczonego jako ALU-HAG 183, 197 lub 215. Z tego co się zorientowałem to te cyfry oznaczają prawdopodobnie średnicę koła talerzowego.
W katalogach firm olejowych ten parametr też jest uwzględniany. Tylko nie potrafię nigdzie znaleźć jaki rozmiar jest u mnie. Na obudowie dyfra takiego info brak, z WIS/ASRA też to nie wynika. Ostatecznie będę lał do dolnej krawędzi otworu wlewowego, choć dla własnej informacji dobrze byłoby wiedzieć. Może da się to jakoś obliczyć wg wielkości przełożenia głównego
W katalogach firm olejowych ten parametr też jest uwzględniany. Tylko nie potrafię nigdzie znaleźć jaki rozmiar jest u mnie. Na obudowie dyfra takiego info brak, z WIS/ASRA też to nie wynika. Ostatecznie będę lał do dolnej krawędzi otworu wlewowego, choć dla własnej informacji dobrze byłoby wiedzieć. Może da się to jakoś obliczyć wg wielkości przełożenia głównego
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
Wszystko ok , tylko po co sobie tak życie komplikować kupujesz dedykowany olej w serwisie lub zamienniku.
Najlepiej po dłuższej jeździe spuścić stary olej , zleci wtedy wszystko. Następnie przez otwór wlewowy zalewać olej aż zacznie wypływać , zakręcić i koniec tematu. To nie prom kosmiczny
Najlepiej po dłuższej jeździe spuścić stary olej , zleci wtedy wszystko. Następnie przez otwór wlewowy zalewać olej aż zacznie wypływać , zakręcić i koniec tematu. To nie prom kosmiczny
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
No i tak właśnie zrobię, tylko chodziło mi o to, że pomimo tego, że występują różne wersje nie można ustalić, która siedzi w aucie.
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
Przy napędzie 4Matic standardowo olej w skrzyni rozdzielczej wymienia się w takich samych interwałach jak w skrzyni biegów (skrzynia 9 biegowa)
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
Wprawdzie dotyczy GLC, ale może się przyda
Re: Tylny/przedni most wymiana oleju
Pokusiłem się o wymianę oleju w dyfrze, choć wg manuala przy RWD nie jest to wymagane. Wystarczył 1 litr MB 239.71. W dyfrze było to co na foto, w oleju był widoczny srebrny pył. Dodam, że nowy płyn jest przejrzysty i ma lekko zielonkawą barwę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości