Czujnik NOx

Awatar użytkownika
Shawn_Trn
Posty: 77
Rejestracja: 14 lut 2021, o 20:48
Lokalizacja: Toruń

Re: Czujnik NOx

Post autor: Shawn_Trn »

rav119 pisze: 4 sie 2021, o 13:31
Shawn_Trn pisze: 12 lip 2021, o 14:30 Żywotność czujnika NOX to ok 4-5 lat, i tyle. Potem wymiana. Ja u siebie wymieniłem tylko sam czujnik NOX , "przetwornica" (czy jak tam to się nazywa) została ta sama. Koszt poniżej 1000 zł. Także polecam, nie trzeba od razu oryginału brać - przynajmniej do mojego auta nie było zamiennika . Mechanik niech tylko dobierze odpowiedni czujnik po VIN/ nr części czujnika.
Jakie 4-5 lat?
U mnie był już 4 razy wymieniany, od ostatniej wymiany minął rok i raptem 10k km.
I teraz pytanie, czy można to w cholerę wyprogramować? Nie jest to do niczego potrzebne i nie mam zamiaru co roku prosić o łaskę MB, zwłaszcze, że ostatni raz zapłaciłem za to 2200 bo poprzedni raz był wymieniany w ramach dobrej woli. Teraz jak zapłaciłem mam 2 lata gwarancji na część więc mogę z tego skorzystać ale nie wiem czy nie lepiej wyrpogramować to u tunera i przy okazji zrobić mapę silnika. Chodzi o c200.
Z mechanikiem rozmawiałem, że nie powinno to mieć wpływu na pracę całego ukladu bo to ojest od emisji spalin a nie sterowania mieszanką paliwową, bo gdzieś czytałem że komuś po wyprogramowaniu drgania silnika się pojawiły itp, raczej bullshit
Jest możliwość wycięcia programowo - 450-600 zł to kosztuje zależnie od Tunera (np. https://www.mrmotorsport.pl/cennik/)
Nie powinno mieć wpływu na prace ,natomiast może utrudnić identyfikację ewentualnych błędów.

Co do tuning silnika - zawsze lepiej mieć ok. 240 KM / 395 Nm, minus to konieczność jazdy na PB98.
rav119
Posty: 38
Rejestracja: 20 gru 2019, o 11:35

Re: Czujnik NOx

Post autor: rav119 »

Pierwsze słyszę, że jest konieczność jazdy na PB98, chyba że mapa jest zrobione konktetnie po 98.
Awatar użytkownika
Shawn_Trn
Posty: 77
Rejestracja: 14 lut 2021, o 20:48
Lokalizacja: Toruń

Re: Czujnik NOx

Post autor: Shawn_Trn »

rav119 pisze: 4 sie 2021, o 16:19 Pierwsze słyszę, że jest konieczność jazdy na PB98, chyba że mapa jest zrobione konktetnie po 98.
Dokładnie tak - Mapa jest po PB98 (info od 3 firm tuningowych).
Albercik
Posty: 5
Rejestracja: 2 mar 2020, o 18:17

Re: Czujnik NOx

Post autor: Albercik »

Dla potomnych. Mam W205 c200 ( benzyna) z 2015. Jakis czas temu zapalił mi się check engine. Na diagnostyce wyszło że to Nox ( błąd nie dal się skasować). Poza kontrolką nie było żadnych objawów niepoprawnej pracy silnika. Nie spieszyłem się specjalnie z naprawą muszę przyznać. Na codzień autem więcej jezdzi zona (zawsze w trybie Comfort). Wpadłem wiec na pomysł ze przegonię auto w S+ na ekspresówce. Nie ukrywam ze bylem mile zaskoczony kiedy po ponownym uruchomieniu auta check engine już się nie zapalil.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czujnik NOx

Post autor: Jara »

kajet_1 pisze: 7 maja 2021, o 09:36 Cześć. Nie wypowiadam się na Forum, ponieważ moja wiedza jest znikoma i nie chciałbym komuś zaszkodzić w jego walce z autem. Tym razem postanowiłem się odezwać, bo być może moje działanie dot. czujnika NOx komuś się przyda. Auto, w205, 2016 r., diesel 2,2, 170 KM, kupiłem 10 miesięcy temu, stąd nie wiem, czy kiedykolwiek były problemy z czujnikiem i nie wiem, czy był kiedykolwiek wymieniany. Kilkanaście dni temu zapaliła się kontrolka Check Engine. Wiedziałem, że może być groźnie, ale auto nie straciło mocy, nie szarpało. Pojechałem na diagnostykę. Mechanik zczytał z komputera kilka błędów, w tym czujnik NOx /ten bliżej katalizatora/. Inne błędy prawdopodobnie wynikały z pogorszonej kompresji itd. Mechanik skasował błąd, pojechaliśmy na próbę i wszystko wróciło do normy. Wyciągnąłem wnioski: za mało jeżdżę /pandemia/, za wolno jeżdżę /miasto/, zbyt oszczędnie jeżdżę /tryb eco/. Czyli krótko mówiąc moja wina, bo jeżdżę "wkoło komina". Postanowiłem wyjechać na szybką trasę i dać w palnik. Po 15 km, przy 180 km/h, zapalił się Check Engine. Świat się zawalił /żart/. Wróciłem do domu i zacząłem czytać na Forum. I tu moja wdzięczność dla kolegów, którzy dzielą się swoją wiedzą pomagając innym. Dzięki Wam wgłębiłem się w problem czujników NOx. I przechodzę już do sedna - uznałem, że komputer błędnie pokazuje mi zawartość czynnika Ad Blue w zbiorniku i co za tym idzie, mogę już nie mieć czynnika. Dodam, że komputer przez długi czas pokazywał tę samą wartość 2600 km do przejechania, a ja naiwny czekałem na drastyczny sygnał, że za 800 km nie uruchomię auta. Dolałem najpierw 4 l czynnika i po kilkunastu kilometrach kontrolka Check Engine zgasła. Komputer ożył i pokazał 5600 km do przejechania. Na drugi dzień dolałem do pełna /weszło prawie 18 l/ i komputer pokazał 26300 km do przejechania. Może ktoś policzy - ile mogłem mieć mocznika w zbiorniku w momencie świecenia kontrolki Check Engine. Minął ok. tydzień i wszystko jest ok. Dzisiaj dłuższa trasa, zobaczę co się wydarzy. Obiecuję napisać. Podsumowując, zanim wydamy 2500 zł, sprawdźmy czy nie podwiesił się czujnik zbiornika Ad Blue. A może jest tak, że już nie uratuję czujnika NOx, bo zdążył się solidnie zapchać. Dziękuję jeszcze raz za pomoc, jaką od kolegów doświadczam. Pozdrawiam.
To NOx mówił prawdę ??? Coś z układem oczyszczania spalin było nie halo.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czujnik NOx

Post autor: Jara »

ktos92 pisze: 13 lip 2019, o 23:42 W UK na forum aż takich problemów nie mają :/ może warto zmienić ASO, zgłosić sprawe do głównego importera i po prostu jak to sie stanie kolejnym razem odmówić przyjęcia samochodu gdy zostanie wymieniony sam czujnik. Moim zdaniem problem leży głębiej ale patałachy nie są sobie w stanie poradzić z tą usterką. Dla ciekawostki powiem, że ostatnio pomagałem znajomemu zdiagnozować sprintera z 2018 roku j też miał problem z cuzjnikiem NOx aczkolwiek tam winien był czujnik temperatury spalin. Dlatego wywalało też błąd czujnika NOx, po wymianie czujnika temperatury DPF i problem zniknął.
W Polsce są użytkownicy to twierdzą że serwis producenta musi być ... a nie każde ASO w Polsce to producencki serwis.
Większość ASO w Polsce to firmy zewnętrzne. Nie obiło mi się o uszy aby ktoś z producenta serwisu był niezadowolony .... coś mi się wydaje że taki jest w Katowicach, ale głowy nie dam.
Nie wiem skąd ludzie to wiedzą że serwis nie jest producenta.

Może po tym kontakt:
info@intercar.mercedes-benz.pl
info@viva.mercedes-benz.pl

są tam nazwy firmy polskiej.

A to:
info-mbs@daimler.com już inaczej adres wygląda:
Taki ma W Sosnowcu
info-mbw@daimler.com Warszawa

Może serwis nie producenta można z rozmowy wywnioskować .... bo jak mówią że producent coś im - wymiana może zakwestionować .. to raczej nie są oni serwisem producenta. Kupując części też jest że niekiedy zwrócić ich już nie wolno .... ciekawe .... bo co muszą to na magazynie u siebie trzymać bo producent tego im nie przymnie powrotem.

I z NOx-ami tak może być jak kolega piesze .... wielokrotna wymiana ... to problem może nie leży w Nox. I nie wymienią za free ponownie ... bo zaraz producenta na karku będą mieli - bo producentowi podejrzane to się "zrobi". A może nie wymienili ... a inaczej załagodzili problem :).
Ostatnio zmieniony 5 sie 2021, o 20:13 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czujnik NOx

Post autor: Jara »

Jara pisze: 5 sie 2021, o 19:42
ktos92 pisze: 13 lip 2019, o 23:42 W UK na forum aż takich problemów nie mają :/ może warto zmienić ASO, zgłosić sprawe do głównego importera i po prostu jak to sie stanie kolejnym razem odmówić przyjęcia samochodu gdy zostanie wymieniony sam czujnik. Moim zdaniem problem leży głębiej ale patałachy nie są sobie w stanie poradzić z tą usterką. Dla ciekawostki powiem, że ostatnio pomagałem znajomemu zdiagnozować sprintera z 2018 roku j też miał problem z cuzjnikiem NOx aczkolwiek tam winien był czujnik temperatury spalin. Dlatego wywalało też błąd czujnika NOx, po wymianie czujnika temperatury DPF i problem zniknął.
Serwis producenta musi być ... nie każde ASO w Polsce to producencki serwis.
Większość ASO w Polsce to firmy zewnętrzne. Nie obiło mi się o uszy aby ktoś z producenta serwisu był niezadowolony .... coś mi się wydaje że taki jest w Katowicach, ale głowy nie dam.
Nie wiem skąd ludzie to wiedzą że serwis nie jest producenta.

Może po tym kontakt:
info@intercar.mercedes-benz.pl
info@viva.mercedes-benz.pl

są tam nazwy firmy polskiej.

A to:
info-mbs@daimler.com już inaczej adres wygląda:
Taki ma W Sosnowcu
info-mbw@daimler.com Warszawa

Może serwis nie producenta można z rozmowy wywnioskować .... bo jak mówią że producent coś im - wymiana może zakwestionować .. to raczej nie są oni serwisem producenta. Kupując części też jest że niekiedy zwrócić ich już nie wolno .... ciekawe .... bo co muszą to na magazynie u siebie trzymać bo producent tego im nie przymnie powrotem.

I z NOx-ami tak może być jak kolega piesze .... wielokrotna wymiana ... to problem może nie leży w Nox. I nie wymienią za free ponownie ... bo zaraz producenta na karku będą mieli - bo producentowi podejrzane to się "zrobi". A może nie wymienili ... a inaczej załagodzili problem :).
Wiece ludzie jakie ściemy w ASO słyszałem .... płyn hamulcowy .. nie wymienili a zapłaciłem, filtr powietrza silnikowy podobno wymienili a nie wymienili i za drugim razem to zrobili ( fakt widziałem ruszone śruby) ... a wtedy to powiedzieli że to filtr kabinowy był rok temu wymieniony - ta tylko ja sam sobie je wymieniam i to było filtry moje od Mana.

Wiec ludzie kto sie zabezpieczył i jest pewny że sondę mu wymienili ... a nie np. naprawili połączenie z nią .... a poszło jako wymiana sondy. 2500 zysku na takiej sądzie i na allegro.
Polak potrafi ... u mnie w Polkowicach jest VW silniki montują ... 10 lat temu ile nakradli części .... wystarczą nieuczciwi pracownicy.
kajet_1
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2020, o 12:07

Re: Czujnik NOx

Post autor: kajet_1 »

Jara pisze: 5 sie 2021, o 19:25
kajet_1 pisze: 7 maja 2021, o 09:36 Cześć. Nie wypowiadam się na Forum, ponieważ moja wiedza jest znikoma i nie chciałbym komuś zaszkodzić w jego walce z autem. Tym razem postanowiłem się odezwać, bo być może moje działanie dot. czujnika NOx komuś się przyda. Auto, w205, 2016 r., diesel 2,2, 170 KM, kupiłem 10 miesięcy temu, stąd nie wiem, czy kiedykolwiek były problemy z czujnikiem i nie wiem, czy był kiedykolwiek wymieniany. Kilkanaście dni temu zapaliła się kontrolka Check Engine. Wiedziałem, że może być groźnie, ale auto nie straciło mocy, nie szarpało. Pojechałem na diagnostykę. Mechanik zczytał z komputera kilka błędów, w tym czujnik NOx /ten bliżej katalizatora/. Inne błędy prawdopodobnie wynikały z pogorszonej kompresji itd. Mechanik skasował błąd, pojechaliśmy na próbę i wszystko wróciło do normy. Wyciągnąłem wnioski: za mało jeżdżę /pandemia/, za wolno jeżdżę /miasto/, zbyt oszczędnie jeżdżę /tryb eco/. Czyli krótko mówiąc moja wina, bo jeżdżę "wkoło komina". Postanowiłem wyjechać na szybką trasę i dać w palnik. Po 15 km, przy 180 km/h, zapalił się Check Engine. Świat się zawalił /żart/. Wróciłem do domu i zacząłem czytać na Forum. I tu moja wdzięczność dla kolegów, którzy dzielą się swoją wiedzą pomagając innym. Dzięki Wam wgłębiłem się w problem czujników NOx. I przechodzę już do sedna - uznałem, że komputer błędnie pokazuje mi zawartość czynnika Ad Blue w zbiorniku i co za tym idzie, mogę już nie mieć czynnika. Dodam, że komputer przez długi czas pokazywał tę samą wartość 2600 km do przejechania, a ja naiwny czekałem na drastyczny sygnał, że za 800 km nie uruchomię auta. Dolałem najpierw 4 l czynnika i po kilkunastu kilometrach kontrolka Check Engine zgasła. Komputer ożył i pokazał 5600 km do przejechania. Na drugi dzień dolałem do pełna /weszło prawie 18 l/ i komputer pokazał 26300 km do przejechania. Może ktoś policzy - ile mogłem mieć mocznika w zbiorniku w momencie świecenia kontrolki Check Engine. Minął ok. tydzień i wszystko jest ok. Dzisiaj dłuższa trasa, zobaczę co się wydarzy. Obiecuję napisać. Podsumowując, zanim wydamy 2500 zł, sprawdźmy czy nie podwiesił się czujnik zbiornika Ad Blue. A może jest tak, że już nie uratuję czujnika NOx, bo zdążył się solidnie zapchać. Dziękuję jeszcze raz za pomoc, jaką od kolegów doświadczam. Pozdrawiam.
To NOx mówił prawdę ??? Coś z układem oczyszczania spalin było nie halo.
W poniedziałek, w ramach akcji serwisowej, czyli bez kosztów, w ASO Poznań wgrali do mojego auta nowy soft. Przed wgraniem wykonali diagnostykę, która pokazała uszkodzony czujnik Nox 2 /za katalizatorem/. Rzekomo nowe oprogramowanie ma go "naprawić". I na razie po przejechaniu ok. 200 km Check Engine rzeczywiście się nie świeci. Pracownik obsługujący powiedział, że jeśli Check Engine ponownie się zapali, to będzie wymieniony zdiagnozowany jako uszkodzony czujnik Nox 2. Nie mam żadnej pewności, że bezkosztowo uporam się z systemem AdBlue w moim aucie. Póki co jest ok. Pozdrawiam wszystkich walczących z Noxami w swoich autach i innych Forumowiczów.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2021, o 18:18 przez kajet_1, łącznie zmieniany 1 raz.
dziadek
Posty: 4
Rejestracja: 3 cze 2020, o 17:35

Re: Czujnik NOx

Post autor: dziadek »

diagnostyka pokazała czujnik nox 1 uszkodzony wymieniłem i nie ma efektu jakieś pomysły ? może ktoś juz to przerabiał
dziadek
Posty: 4
Rejestracja: 3 cze 2020, o 17:35

nox

Post autor: dziadek »

mam pytanie czy mozna wyłączyć nox w mercedesie w205 i czy jest wtedy potrzeba wycinania filtra czastek stałych
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości