Olej silnikowy

Awatar użytkownika
dasonen
Posty: 387
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Olej silnikowy

Post autor: dasonen »

hubertuss pisze: 10 lis 2020, o 09:05 Co do oleju silnikowego wystarczy by spełniał normę producenta, [...] Marka oleju jest bez znaczenia jeśli spełnia normę producenta samochodu dla danego silnika.
Ciekawostka: w drugim aucie (grupa VAG) zalewałem od początku xClean 8100 zgodny z normami VAG i temperatura oleju trzymała się na poziomie 90-95C. Ostatnio oddałem do ASO bez własnego oleju i od wymiany temperatura oleju sięga nawet 105C podczas pracy silnika na jałowych obrotach... Okazało się, ze to nie tylko moje spostrzeżenia. Auto ma 2 lata i niecałe 30 tys. km przebiegu. Od nowości u mnie. Wygląda na to, ze olej z ASO jakoś słabo chłodzi. C43 po mocnym "pałowaniu" nabiera 105C - to nawet nie chcę myśleć, co działoby się w tamtym aucie :)
Chyba, że olej z ASO nie spełnia norm pojazdu? :)
C43 AMG
hubertuss
Posty: 278
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Olej silnikowy

Post autor: hubertuss »

105st C na wolnych obrotach? W życiu w vagu takiej temperatury nie widziałem. Chyba, ze zaraz po ostrej jeździe. I tu jak najbardziej jeśli ktoś ostro ciśnie może szukać lepszych olejów i wybierać markami. Ja piszę o wyborze oleju dla przeciętnego kierowcy.
W ASO vw leją castrol. Miałem już kilkanaście aut po serwisach w trybie LL na castrolu. Wymiana przeważnie była co 22 - 27 tys km. I wszystkie chodziły bez problemowo nawet mając między 300 a 500 tys km. Teraz mam craftera, który ma ponad 500 tys i silnik pracuje normalnie i tez na castrolu.
Ja na temperatury nie patrzę. Bo to jest dobre do dyskusji na forach lub dla kogoś kto wyciska dużo ze swego auta. Swoje doświadczenia czerpię z praktyki i doświadczeń jakie zdobywam posiadając różne auta z różnymi przebiegami.
PS służbówki grupy vag zalewane w ASO castrolem często gęsto są ciśnięte we flotach i wytrzymują nawet w trybie LL w firmie w której pracuje osobowe nawet do 300 tys km. A busy do 500 i 600 tys. I plac firmy przy odsprzedaży opuszczają o własnych siłach nie na lawetach.
C 220 d 4 matic
Awatar użytkownika
dasonen
Posty: 387
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Olej silnikowy

Post autor: dasonen »

hubertuss pisze: 10 lis 2020, o 10:47 105st C na wolnych obrotach? W życiu w vagu takiej temperatury nie widziałem. Chyba, ze zaraz po ostrej jeździe.
Prosze bardzo: auto odpalone na zimnym silniku, przejechane delikatnie 3km i stało z 10 (15?) minut na wolnych obrotach:
Obrazek
Temperatura otoczenia: 8 stopni C...
Na xClean 8100 nie było takich numerów.
C43 AMG
hubertuss
Posty: 278
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Olej silnikowy

Post autor: hubertuss »

Może dpf ci się zaczął wypalać. Czy tam gpf. ASO ci wlało olej o takiej samej gęstości jak ten co dostarczałeś sam np 5w30 czy może jakiś inny?
C 220 d 4 matic
Awatar użytkownika
dasonen
Posty: 387
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Olej silnikowy

Post autor: dasonen »

hubertuss pisze: 10 lis 2020, o 12:46 Może dpf ci się zaczął wypalać. Czy tam gpf.
To benzyna :) Leon FR 180KM. Nie ma również GPF - ostatnie sztuki przed przerwą produkcyjną przy WLTP.
hubertuss pisze: 10 lis 2020, o 12:46 ASO ci wlało olej o takiej samej gęstości jak ten co dostarczałeś sam np 5w30 czy może jakiś inny?
ASO wlało to, co w-g ASO należy wlewać do tego auta. (czyli olej z beczki, która stoi u nich w warsztacie :) ) Teoretycznie wlali olej zgodny z normą VW 504.00/507.00. Ja im dawałem przedtem Motul 8100 X-Clean+ zgodnego z normą VW 504.00/507.00 Pierwszy raz wlali "swój" olej a nie "mój". Inni użytkownicy też zauważyli, że po wlaniu oleju z ASO temperatura robocza oleju wzrasta. Jak widać - samo spełnienie normy nie powoduje, że olej jest taki sam :)
C43 AMG
hubertuss
Posty: 278
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Olej silnikowy

Post autor: hubertuss »

Jeśli aso leje np 0w20 czu 0w30 czy coś podobnego co jest zgodne z normą podaną przez ciebie a ty lejesz np 5w30 czy 5w40, który też może być zgodny z tą samą normą to temperatury faktycznie mogą być inne. Tylko, że en olej zalany z beczki w ASO wciąż wystarczy do normalnej jazdy. Bo jak pisałem wyżej widziałem już nie jedno auto po flotowe o sporym przebiegu jeżdżące na oleju z beczki w ASO i wciąż mając na liczniku kilkaset tys km auto jeździło.
Producenci muszą mniej więcej wypośrodkować jaki olej stosować w aso np w zależności od klimatu. Oleje 5w40 są gęstsze. Teraz nie ma takich zim. Ale taki olej zalany w silniku gdzie producent zaleca np 0w30 powoduje zimą to, ze olej dłużej dociera do np głowicy itd. I odwrotnie przy upałach olej 5w40 będzie lepiej trzymał swoje parametry niż taki 0w30.
PS mam dwa diesle vw i tez mam tę samą normę. Także ta norma jak widać jest dość rozległa. Ja leję mobil forumla esp 5w30. Ty masz tę samą normę dla benzyny. Co najlepsze większość olei spełnia tę samą normę tj 504 dla benzyny i 507 dla diesla.
C 220 d 4 matic
Jara
Posty: 659
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Olej silnikowy

Post autor: Jara »

capricorn pisze: 12 lip 2017, o 21:54 Fabrycznie to nigdy nic nie wiadomo. Dziś w serwisie Opla drążyliśmy z sprzedawcami temat malowania auta i grubości powłoki lakierowanej na nowych Insygniach i w oficjalnych pismach z centrali rozrzut co do samej wartości grubości natrysku sięgał od 100 mikronów do 400, reszta co do producenta lakieru i wartości baza i klar nie jest istotna. Tak samo będzie z olejem ma spełniać normę 229.5 a co to będzie nie jest istotne. Ja docieram silnik 3 do 4 kkm i zmieniam olej, koszt filtra i oleju nie wielki ale przynajmniej wiem co jest w środku nalane.
Eee bo rozrzut będzie .... zobacz jak roboty malują auta .... będą fragmenty pokrywane dodatkowo lakierem ... bardzo teraz na lakierze oszczędzają.
I masz grubość od - do :)
Jara
Posty: 659
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Olej silnikowy

Post autor: Jara »

hubertuss pisze: 10 lis 2020, o 09:05 To tak jak z różnymi cud olejami i dodatkami do nich i płukankami. Nie pomoże nie zaszkodzi. Ale portfel wyczyści.
Co do oleju silnikowego wystarczy by spełniał normę producenta, był wymieniany maks co 15 tys km no i warto dopłacić za markowy filtr oleju. Marka oleju jest bez znaczenia jeśli spełnia normę producenta samochodu dla danego silnika.
Też tak uważam + pewne miejsce zakupu oleju i filtra. Bo podrób jest .. że ho ho.
Ja kiedyś kupowałem Shell na stacji Shell .. za tankowanie ... i lepiej to odpalało niż na jakieś LM i Mobilach ze sklepu.
BBbiker
Posty: 428
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Olej silnikowy

Post autor: BBbiker »

dasonen pisze: 10 lis 2020, o 10:27
hubertuss pisze: 10 lis 2020, o 09:05 Co do oleju silnikowego wystarczy by spełniał normę producenta, [...] Marka oleju jest bez znaczenia jeśli spełnia normę producenta samochodu dla danego silnika.
Ciekawostka: w drugim aucie (grupa VAG) zalewałem od początku xClean 8100 zgodny z normami VAG i temperatura oleju trzymała się na poziomie 90-95C. Ostatnio oddałem do ASO bez własnego oleju i od wymiany temperatura oleju sięga nawet 105C podczas pracy silnika na jałowych obrotach... Okazało się, ze to nie tylko moje spostrzeżenia. Auto ma 2 lata i niecałe 30 tys. km przebiegu. Od nowości u mnie. Wygląda na to, ze olej z ASO jakoś słabo chłodzi. C43 po mocnym "pałowaniu" nabiera 105C - to nawet nie chcę myśleć, co działoby się w tamtym aucie :)
Chyba, że olej z ASO nie spełnia norm pojazdu? :)
Sprawdź ciśnienie oleju.
I druga kwestia jest tam jakaś chłodniczka?
hubertuss
Posty: 278
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: Olej silnikowy

Post autor: hubertuss »

Chłodniczki - wymienniki ciepła olej/płyn chłodzący są montowane w większości silników od dobrych 20 - 30 lat. Przeważnie znajdują się w podstawie filtra oleju. Silniki z ostatnich 10 - 20 lat mają coś takiego bez wyjątku.
W opisywanym przypadku najprawdopodobniej została zmieniona klasa oleju np z 5w30 lub 0w30 na 5w40 i dlatego taka różnica w temperaturach.
C 220 d 4 matic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość