Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

sylmicha

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: sylmicha »

A jak chce sprawdzić poziom oleju w warunkach "polowych"?
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: dasonen »

sylmicha pisze: 10 paź 2019, o 22:52 A jak chce sprawdzić poziom oleju w warunkach "polowych"?
Może ma zaprzyjaźniony warsztat z podnośnikiem? Nie wiem, jak jest w Mercedesie, ale w ZF-ach jest otwór przelewowy, który można skontrolować po podniesieniu i wypoziomowaniu auta oraz rozgrzaniu skrzyni.
C43 AMG
Carlos1
Posty: 15
Rejestracja: 27 cze 2019, o 19:01

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: Carlos1 »

Dokładnie tak kolego dasonen. W serwisie powiedzieli mi, że przyczyną może być miedzy innymi za niski poziom oleju. W związku z tym wymyślili, że mam zostawić samochód na cały dzień, albo jeszcze lepiej na dwa dni, tak żeby ostygł i wtedy zmierzą poziom oleju. Przyznam, że coś mi nie pasuje w tej koncepcji...
Ostatnio słyszałem od znajomego, że przypadki szarpania tych 9-o biegowych skrzyń zdarzają się częściej. Podobno przyczyną może być zalanie ich niewłaściwym olejem. Nie wiem tylko jak to zweryfikować.
sylmicha

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: sylmicha »

Panowie... Żeby sprawdzić poziom oleju w takiej skrzyni potrzeba urządzenia do pomiaru temp oleju (np Stardiagnoze) podnośnika i wiedzy. Po pierwsze musi być bardzo dokładnie określona temp.oleju w skrzyni, po drugie nie ma w tych skrzyniach żadnego korka przelewowego z boku. Poziom oleju sprawdza się poprzez odkręcenie korka spustowego i jeśli olej się wylewa to jest go za dużo, jeśli nie leci to jest go za mało i trzeba dolać. Aby to zrobić trzeba mieć urządzenie lub pojęcie i wyobraźnię i zrobić to skuteczną MacGyverowską metodą. Myślę, że raczej wyczerpałem wasze zapędy do zabawy ze skrzynią biegów w MB.

Pomiar poziomu oleju skrzyni GTronic na zimnej skrzyni? Doradzam zmianę serwisu.

Skąd wiedza,że skrzynia może być zalana złym olejem? Od tego są akcje serwisowe i gdyby jakimś cudem tak się stało to już dawno byś był zaproszony do Servisu. Ludzie uwielbiają tworzyć bajki.

Efektywność przekładni 9gtp jest 92% względem sprawności 7gtp 85% jest to bardzo dobra skrzynia biegów.Trudno powiedzieć co uważasz za szarpanie, być może tak odbierasz załączanie/odłączanie elektrycznego napędu? Masz przecież silnik 1,5 plus se.
Carlos1
Posty: 15
Rejestracja: 27 cze 2019, o 19:01

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: Carlos1 »

Elektryczny napęd nie załącza się przy hamowaniu silnikiem. Wtedy może załączać się ładowanie akumulatora 48V, ale ładowanie tego akumulatora jest sygnalizowane wskaźnikiem w zestawie wskaźników. U mnie przy szarpnięciach akumulator nie jest ładowany. Szarpnięcia następują w chwili włączania kolejnych niższych biegów. Takich szarpnięć nie odczuwałem w poprzednik samochodzie w204 z 5-o biegowa skrzynią i silnikiem diesla, ani w GLA z 7-o biegową skrzynią. Moje odczucia porównuje więc z innymi samochodami.
sylmicha

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: sylmicha »

El.napęd załącza się tylko przy przyśpieszaniu. Przy hamowaniu załącza się Boost i ładuje się bateria.

Dobrze by było gdybyś udał kupującego i poprosił o jazdę próbną takim samym jak Twój. Wtedy sobie porównasz bo być może rzeczywiście widzisz problem tam gdzie go nie ma,a jak te wszystkie fachmany zaczną tam grzebać to jeszcze coś zepsują. 😉
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: BBbiker »

No i jak zakończyła się sprawa?
Mercendes250
Posty: 48
Rejestracja: 23 maja 2019, o 17:46

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: Mercendes250 »

Ja ostatnio zauważyłem na zimnym silniku 2-3 3-4 delikatne szarpnięcia. Gdy się nagrzeje problem znika. Miałem też kilka razy sytuacje przy redukcji z 4 na 2 przy gwałtowniejszym hamowaniu ale też nie kompletnym.... Bardzo mocno szarpnął. Skrzynia 7g biegowa
Ostatnio zmieniony 24 sty 2020, o 18:54 przez Mercendes250, łącznie zmieniany 1 raz.
W163 ML430 był
W211 E350 był
C216 CL500 był
W205 C250 AMG jest :P
C43
Posty: 64
Rejestracja: 7 cze 2017, o 15:31

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: C43 »

Wpiszcie w google 9g tronic reset, moze w niektorych przypadkach taki reset cos pomoze?
sylmicha

Re: Dziwna praca skrzyni9-o biegowej

Post autor: sylmicha »

Mercendes250 pisze: 24 sty 2020, o 16:33 Ja ostatnio zauważyłem na zimnym silniku 2-3 3-4 delikatne szarpnięcia. Gdy się nagrzeje problem znika. Miałem też kilka razy sytuacje przy redukcji z 4 na 2 przy gwałtowniejszym hamowaniu ale też nie kompletnym.... Bardzo mocno szarpnął. Skrzynia 7g biegowa
Jak jest skrzynia zimna przy temp takich jak teraz i jeszcze niższych to zawsze szarpnie ponieważ olej w skrzyni jest bardzo gęsty i wzrasta ciśnienie w hydraulice. Do temp minimum 50 stopni trzeba delikatnie operować gazem żeby zminimalizować szarpnięcia. Co innego jest w lato. Ja zanim ruszę to silnik po odpaleniu musi minimum minutę pracować i do chwili pojawienia się drugiej kreski na wskaźniku temperatury z podałem gazu obchodzę się jak z jajkiem. A jak chcę konkretnie przyśpieszyć to mój silnik musi mieć przynajmniej 60-70 stopni. A moje silniki po za tym, że zawsze mają dobrej jakości oleje i filtry to zawsze mają dodany dodatek do tego oleju. Oprócz tego do paliwa raz na 4-5 tys dodaję specjalny środek do poprawy wypalania DPF, a oprócz tego jeśli tankuję w Polsce to zawsze na pełny zbiornik paliwa dodaję 200-300 ml oleju mixol. W Niemczech to robię co drugie tankowanie. Stosuję to w dieslach i benzynach. Dzięki temu układ wtryskowy w moich autach nawet po 400 tys kilometrów jest w stanie idealnym. Sprawdzone ogromną ilość razy w moich autach i autach wielu moich klientów.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości