Strona 3 z 7

Re: Wersje silnikowe

: 17 paź 2017, o 10:33
autor: zmichal
Aleksander, C180 spali Ci średnio do 8l jeżeli normalnie (czyt.: nie masz zapędów sportowych lub nie jesteś bezmózgiem, który każdego musi wyprzedzić mimo iż wszyscy jadą w dużym ruchu z podobną prędkością) więc zastanów się czy jest sens iść w diesla, z którego powoli motoryzacja ucieka? Dodaj to tego hałas, wyższa emisja spalin, adBlue, większe koszta późniejszego serwisowania, itd...
Jestem jedynie ciekaw jak zestopniowano skrzynię 9G przy C180 :roll: i np. jakie obroty mamy przy 140km/h? Ja w C250 mam ok 2.000 obr/min.

Re: Wersje silnikowe

: 17 paź 2017, o 18:44
autor: Aleksander
zmichal pisze:Aleksander, C180 spali Ci średnio do 8l jeżeli normalnie (czyt.: nie masz zapędów sportowych lub nie jesteś bezmózgiem, który każdego musi wyprzedzić mimo iż wszyscy jadą w dużym ruchu z podobną prędkością) więc zastanów się czy jest sens iść w diesla, z którego powoli motoryzacja ucieka? Dodaj to tego hałas, wyższa emisja spalin, adBlue, większe koszta późniejszego serwisowania, itd...
Jestem jedynie ciekaw jak zestopniowano skrzynię 9G przy C180 :roll: i np. jakie obroty mamy przy 140km/h? Ja w C250 mam ok 2.000 obr/min.
Nie nie, o diesla pytałem jedynie z ciekawości i dla potwierdzenia obaw:)
tomekdylik pisze:Aleksander Jak jeździłem w205 180 to praktycznie każde wciśnięcie gazu skutkowało redukcją i kręceniem obrotów, w mojej c250 jadąc na trójce czy czwórce wciskam lekko gaz i energicznie przyspieszam bez wywoływania redukcji...
Właśnie! Dokładnie tak, skrzynia w moim przekonaniu ograniczała silnik, bardzo jestem ciekaw czy 9gtronic rozwiązał ten problem. 150 koni to jeszcze nie tragedia, to powinno jechać:)
Swoją drogą, czy nie ma manetek by manualnie nieco wspierać silnik w trudnych chwilach?:) Przyznam szczerze, że na jeździe testowej zupełni zapomniałem zwrócić na to uwagę.

Re: Wersje silnikowe

: 17 paź 2017, o 20:24
autor: Wojtek
W aucie ze skrzynią automatyczną zawsze są manetki.

Re: Wersje silnikowe

: 17 paź 2017, o 20:37
autor: pwik
Przesiadłem się do c180 z opla insygnia 2.0 diesel 160 km
W "ciągu" przepaść, diesel ciągnie o niebo lepiej a ze spalaniem w c180 aby zejść poniżej 8l trzeba naprawdę się starać
Oczywiście 156 km w c180 wystarcza do komfortowej płynnej jazdy ale przyjemnych przeciążeń brak

Re: Wersje silnikowe

: 18 paź 2017, o 10:01
autor: ktos92
Jeździłem wersją C180 jak i C200 - dla mnie osobiście C200 jest optymalnym wyborem do sprawnego poruszania się na trasie jak i w mieście do tego samochodu. C180 z W205 można porównać do silnika 1.8 M271 156HP, którym poruszam się obecnie. Samochód trzeba czasem przydusić, żeby sprawniej i szybciej wyprzedzać ale nie ma takiej tragedii, do rozpedzenia się na auostradzi i jazdy na tempomacie spokojnie wystarczy. Apetyt rośnie w miare jedzenia :-D więc ja celuje w wersje C200 z dwóch powodów - na rynku angielskim cięzko dostać wersje C250 lub wyżej. 4/5 benzyniaków to wersje C200 ;-)

Edit@20/10/2017
Mam jeszcze jedno pytanko. Czy któryś z właścicieli W205 z silnikiem benzynowym 2.0 miał problemy z "Wrist Pins" - połączenie między tłokiem a korbowodem?

Re: Wersje silnikowe

: 22 paź 2017, o 14:25
autor: noc
O uszkodzonych sworzniach w W205/200 nie słyszałem.Natomiast w W205/300 pękały/pękają.
Zwykle w USA.Jest trochę artykułów na necie.Bez paniki, to jednostkowe przypadki zwykle po tuningu.
To powtórka z lat 68-76 gdy sworznie w silnikach MB stanowiły pewien problem.
Na zdjęciach w lewym górnym rogu tłok z W115 z 72r. Luźny sworzeń i na skutek tego owal w tłoku.
Reszty zdjęć nie będę komentował.

Re: Wersje silnikowe

: 23 paź 2017, o 10:53
autor: ktos92
Dzięki noc za sprostowanie :-D nigdzie nie mogłem się dokopać jakiś przypadków w modelach C180/C200/C250 - w USA wszyscy co mają problemy to wersje C300 i tak jak napisałeś przypadków jest mało. Nie chce nawet myśleć co się stanie w silniku jak sworzeń się urwie :lol: Czytając posty ludzi na MBWorld troche się przeraziłem :-D Swoją drogą, nowy samochód i naprawa gwarancyjna która skutkuje - hmmm chyba można to nazwać "remontem kapitalnym", jakby nie patrzeć silnik jest cały rozebrany na części, głowica na szlif itp :lol: czy się myle?

Re: Wersje silnikowe

: 23 paź 2017, o 11:51
autor: noc
Zwykle to nowy silnik gdyż takie awarie zdarzają się przy wysokich obrotach i silnik wtedy wybucha (dosłownie jak mała bomba).Czasem z całego auta pozostaje trochę spalonego złomu.
Natomiast gdy luz sworznia zostanie w porę wyłapany słuchowo, to tylko wymiana wszystkich sworzni, uszkodzonych tłoków i ewentualnie tulejek główek korbowodów.Oczywiście wyjęcie i rozebranie silnika, to mnóstwo czynności pomocniczych jak planowanie głowicy i wymiana dziesiątek uszczelek i śrub.Silnik faktycznie wychodzi jak nowy, a może i lepszy.Zależy to jeszcze jak został złożony.

Re: Wersje silnikowe

: 11 maja 2018, o 14:03
autor: zmichal
Nie wiem co się dzieje, ale obecnie w klasie C oferta silników benzynowych ogranicza się do jednostek C180 i C200 (nie biorąc pod uwagę AMG), a w klasie E nie ma ich wcale. Ktoś coś wie? Czyżby ciśnienie na sprzedaż diesli...

Re: Wersje silnikowe

: 11 maja 2018, o 14:40
autor: ktos92
Z tego co się dowiedziałe, silniki M274 wylatuja z palety i zastępuja je nowe z nowym oznaczeniem. Mam gdzieś link do artykułu, musze znaleźć.

Nowy kod silnika to M264

https://www.daimler.com/innovation/effi ... gines.html
https://www.dieselnet.com/news/2017/10daimler.php