Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: BBbiker »

C43 pisze: 6 sie 2020, o 15:26 Nie wiem jak jeździcie, że klocki na tak długo starczają. W każdym swoim samochodzie klocki zmieniam co drugą wymianę oleju (co 30 tys km), a tarcze co 60 tys km. W W205 przy 23-24 tys miałem wymieniane klocki z tyłu. U mnie 70% przebiegu to trasa, 30% miasto.
Kiedy miałem Renault też tak miałem - no może nie całkiem bo tylne tarcze po 100 tys i razem z łożyskami.

Przy 25 tys km z tyłu to w żadnym aucie klocków nie wymieniałem.
dasonen pisze: 7 sie 2020, o 21:18
BBbiker pisze: 6 sie 2020, o 15:03 Kia Sportage 2 -rocznik 2009 po 140 tys tylne klocki jeszcze dobre...tarcze oryginalne, klocki przednie raz wymieniane styl jazdy raczej ostry
tak, styl jazdy ostry a klocki się nie zużywają. Znajomemu też się tylne klocki nie zużywały i był cały szczęśliwy - okazało się, że miał zapieczone tłoczki w zaciskach :)
W maju byłem na przeglądzie do dowodu rejestracyjnego - nic takiego nie stwierdzono na rolkach wszystko OK.
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Michal »

Ja tez w kazdym aucie zmieniam klocki co +- 30 tys.
W w205 istotnie troche bylem zaskoczony, ze po 20tys przódni tyl do wymiany. Ale klocki z przebiegiem powyżej 60tys brzmi dla mnie jak S-F
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: BBbiker »

BBbiker pisze: 11 sie 2020, o 11:15
C43 pisze: 6 sie 2020, o 15:26 Nie wiem jak jeździcie, że klocki na tak długo starczają. W każdym swoim samochodzie klocki zmieniam co drugą wymianę oleju (co 30 tys km), a tarcze co 60 tys km. W W205 przy 23-24 tys miałem wymieniane klocki z tyłu. U mnie 70% przebiegu to trasa, 30% miasto.
Kiedy miałem Renault też tak miałem - no może nie całkiem bo tylne tarcze po 100 tys i razem z łożyskami.

Przy 25 tys km z tyłu to w żadnym aucie klocków nie wymieniałem.
dasonen pisze: 7 sie 2020, o 21:18
Samochody z przednim napędem tylne klocki zużywają umiarkowanie. Natomiast tylnonapędowe z kontrolą trakcji i aktywnym tempomatem tylne zużywają średnio 2x szybciej niż przednie. Porównywanie Kii z W205 czy GLC jest bez sensu. Wymiarami i masą to raczej GLA.
Może być tak że właśnie zbyt częste włączanie systemów kontroli trakcji generuje zużycie hamulców.
To oznacza że kierowca nie umie jeździć - bez tych systemów pewnie o przydrożne drzewa by się obijał.

SUV jest 4 napędowy - na wypadek jazdy terenowej instrukcja zaleca wyłączenie kontroli trakcji aby uniknąć przedwczesnego zużycia klocków.

Aut nie porównuję ale jak już to moja kia gabarytowo jest pomiędzy wspomnianymi modelami.
Mniejsza z tym chodzi o trwałość podzespołów a ta w autach premium powinna być dużo lepsza niż w budżetówkach bo za to się płaci i to sporo - czyż nie?
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Michal »

Wiesz tarcze ,klocki opony, to eksploatacja... ja na równi z paliwem to traktuje. Jeździsz to zużywasz.
BBbiker pisze: 11 sie 2020, o 12:10 Może być tak że właśnie zbyt częste włączanie systemów kontroli trakcji generuje zużycie hamulców.
To oznacza że kierowca nie umie jeździć - bez tych systemów pewnie o przydrożne drzewa by się obijał.
Ciekawa teza. Poszedłbym nawet dalej. 90% współczesnych kierowców nie jest w stanie opanować auta z silnikiem 250KM na suchej nawierzchni, bez systemów bezpieczeństwa. Ale o czym to świadczy? O tym,że nie umiemy jeździć czy o tym , że kupujemy auta które maja za dużo mocy w stosunku do naszych potrzeb/możliwości??
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: miluch »

Człowiek się do dobrego szybko przyzwyczaja. Ostatnie pięć lat z kamerą cofania w aucie i bez niej jak cofam to czuję pewien dyskomfort. A co z ludźmi którzy nigdy bez kamery nie jeżdzili?
To samo z kontrolami trakcji, dasz ludziom auto bez, i jeśli nie znają takiej jazdy to kaplica przydrożna gotowa.
Technika pomaga ale też ogłupia, być może to znak czasów, sam już nie wiem.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

Ja z kolei bardzo często korzystam z aktywnego Distonic-a. Bardzo wygodne i w mieście w korkach, ale i na ekspresówkach jak się ruch "zagęszcza". Niestety klocki tylne szybciej "schodzą", bo system sam hamuje ale tylko tyłem. Na pocieszenie tylne tarcze i klocki są tańsze niż przednie. Przy konfiguracji świadomie wybrałem wszystkie możliwe opcje z zakresu bezpieczeństwa, a odpuściłem sobie pakiet AMG, który niewiele daje za to kosztuje koszmarnie.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: gim-kg »

Trochę danych. Jestem właśnie po wymianie hamulców (pakiet AMG). Samochód ma przebieg 62 tyś km. Klocki tylne zostały wymienione przy przebiegu 31 tyś km. teraz wg ASO przyszedł czas na komplet.
Grubość tarcz przednich wynosiła 28,2mm (wartość minimalna 28mm), grubość klocków do czujnika zużycia ok. 2mm (grubość z czujnikiem 4mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubość tarcz tylnich wynosiła 10,6mm (wartość minimalna 10,3mm), grubość klocków do czujnika zużycia 1mm (grubość z czujnikiem 3mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubości nowych tarcz nie podano.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: GLC X253 »

W GLC hamulce standardowe są nieco inne niż w W205. Tarcze z przodu 342mm (zaciski 4 tłoczkowe), z tyłu 320mm - wszystkie wentylowane. Ja tylne klocki wymieniłem po 40 tys. (tarcze pozostały), teraz mam ok. 58 tys.i przód szacuję na jeszcze 10tys.
ZW (GLC 250 - 211KM)
venom0791
Posty: 49
Rejestracja: 13 sie 2020, o 13:26
Lokalizacja: Stuttgart

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: venom0791 »

Michal pisze: 4 sie 2020, o 13:05 Pfff... ja po 20 musiałem wymienić przód i tył.
A co do zamienników do AMG to ...tak można kupić. Sęķ w tym, że te które są coś warte kosztują tyle samo co ori.
Uważasz, że każdy zamiennik jest gorszy niż ori? Dlaczego?
gim-kg pisze: 13 sie 2020, o 06:58 Trochę danych. Jestem właśnie po wymianie hamulców (pakiet AMG). Samochód ma przebieg 62 tyś km. Klocki tylne zostały wymienione przy przebiegu 31 tyś km. teraz wg ASO przyszedł czas na komplet.
Grubość tarcz przednich wynosiła 28,2mm (wartość minimalna 28mm), grubość klocków do czujnika zużycia ok. 2mm (grubość z czujnikiem 4mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubość tarcz tylnich wynosiła 10,6mm (wartość minimalna 10,3mm), grubość klocków do czujnika zużycia 1mm (grubość z czujnikiem 3mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubości nowych tarcz nie podano.
Pakiet AMG ma dwa rodzaje hamulców przednich co za tym idzie dwa rodzaje zacisków i klocków przednich. Modele C180,C200 i C220 mają tarcze 328mm. Modele od C250 mają tarcze 342mm. Modele C43 mają tarcze 360mm dlatego et przedniego koła jest inne,ponieważ zacisk jest dużo większy i nie zmieścił by się pod felgą.I modele C63 i C63S mają jeszcze tarcze zwykłe i kompozytowe.

Co do punktów kontrolnych na tarczach to oczywiście BBbiker ma rację, tarcze mają takie punkty/kropki. Sorry nie wiem jak bikera pogrubić.
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Michal »

venom0791 pisze: 15 sie 2020, o 15:12
Michal pisze: 4 sie 2020, o 13:05 Pfff... ja po 20 musiałem wymienić przód i tył.
A co do zamienników do AMG to ...tak można kupić. Sęķ w tym, że te które są coś warte kosztują tyle samo co ori.
Uważasz, że każdy zamiennik jest gorszy niż ori? Dlaczego?
Żeby było jasne, mówię o klockach do AMG nie do AMG pakiet czy coś w tym stylu.
Zamienników jest masa. Nie mówię, że wszystkie są złe, bo to nie prawda. Ale niestety większość jest robiona z jakiegoś badziewia które znika błyskawicznie , pyli jak nie powiem co a hamuje ... co najwyżej słabo.
Są jeszcze klocki typowo torowe ale.. zazwyczaj nie mają homologacji na ulice (z czym sie to może wiązać kilka razy juz pisałem).
Czy są lepsze od ori to kwestia dyskusyjna... na tor może i tak ale czy na ulice, problem w dogrzaniu, a i kosztują tyle samo lub więcej co ori.
Temat wałkowałem z różnymi autami i szczerze to jeśli chodzi o niewyczynowe auta sportowe, tzn takie jeżdżące po ulicy to najczęściej oem jest najlepszym czy może najkorzystniejszym koszt-efek rozwiązaniem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości