Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: gim-kg »

Już pisałem tutaj, ale powtórzę może się przyda:
Trochę danych. Wymiana kompletu przy przebiegu 62 tyś km. Klocki tylne zostały wymienione przy przebiegu 31 tyś km:
Grubość tarcz przednich wynosiła 28,2mm (wartość minimalna 28mm), grubość klocków do czujnika zużycia ok. 2mm (grubość z czujnikiem 4mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubość tarcz tylnich wynosiła 10,6mm (wartość minimalna 10,3mm), grubość klocków do czujnika zużycia 1mm (grubość z czujnikiem 3mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubości nowych tarcz nie podano.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Schnaider »

Schnaider pisze: 24 kwie 2021, o 21:07 Na wymianę opon i klocków hamulcowych już się umówiłem i na moje szczęście okazało się, że mój serwis ogumienia jest oficjalnym przedstawicielem ATE.
Klocki mi zamówili zatem ATE ori pod model auta.
Całość za klocki na przód i tył (materiał + robocizna) wyniesie mnie 750 zł, a jak jeszcze dwa tygodnie auto pojeździ z wyskakującym pomarańczowym komunikatem "zużycie okładzin hamulcowych", to mu się nic nie stanie.
Koszty wymiany klocków hamulcowych przy okazji wymiany opon.
Serwis mnie powiadomił, że tarcze są w porządku i zostaną wymienione przy następnej wymianie klocków (teraz tarcz nie ruszali, choć na kosztorysie błędnie są wpisane jako wymienione).
Założone zostały ceramiczne klocki ATE. Numery katalogowe klocków widoczne na kosztorysie.
Wszystko profesjonalnie i w przyzwoitej cenie.
Temat komunikatu "zużycie okładzin hamulcowych" załatwiony.
Załączniki
Wymiana klocków hamulcowych.JPG
Wymiana klocków hamulcowych.JPG (79.02 KiB) Przejrzano 843 razy
Obrazek
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Jara »

ASO przód klocki rok temu ... 720 PLN ( klocki + czujniki + robocizna) Brutto. U ciebie 510 ... u mnie za wymianę poza ASO jeszcze 5 lata temu brali za przód 150 ( starsza C klasa.) a za tył 250. ASO producent to TRW ... i piszczą ( dobrze że nie pylą - bo ATE zwykle pylą jak diabli).
Raczej kloców MB nie założę ... powrócę do tych z ATE ale tylko Ceramiką.
Acha te Ceramiczne też pylą .. ale na biało/jasno szaro, wiec szarej felce to pasuje :) .. ale jak ktoś ma felgi czarne :) ...

Ale jednego nie znalazłem .... kto MB robi tarcze ??
Kiedyś szukałem i nie znalazłem ... nikt nie oferował ich ... diabli wiedzą może opatentowali to jak filtr kabinowy.

To konstrukcja taka dwu materiałowa .... piasta to blacha stalowa... wieniec to już odlew - łączą to podobno nitami. Ma taka konstrukcja jakieś zalety ... masa mniejsza, wytrzymałość na odkształcenia .. czy tylko przerost formy nad treścią ??? Warte to "zachodu" ?
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Jara »

gim-kg pisze: 25 kwie 2021, o 14:13 Już pisałem tutaj, ale powtórzę może się przyda:
Trochę danych. Wymiana kompletu przy przebiegu 62 tyś km. Klocki tylne zostały wymienione przy przebiegu 31 tyś km:
Grubość tarcz przednich wynosiła 28,2mm (wartość minimalna 28mm), grubość klocków do czujnika zużycia ok. 2mm (grubość z czujnikiem 4mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubość tarcz tylnich wynosiła 10,6mm (wartość minimalna 10,3mm), grubość klocków do czujnika zużycia 1mm (grubość z czujnikiem 3mm; grubość nowej okładziny ok. 12mm)
Grubości nowych tarcz nie podano.
Podobno na tarczach zawsze są jakieś rowki kontrolne, wgłębienia itd. .... jak już ich nie ma .... tarcza też do wymiany.
ATE na obwodzie miały wybitą MIN grubość w mm ... tylko czytelne to było jak tarcza była w miarę nowa.
Awatar użytkownika
gim-kg
Posty: 588
Rejestracja: 26 paź 2016, o 22:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: gim-kg »

Dane które podałem były z serwisu ASO. Po prostu podali mi że tarcze i klocki należy wymienić i wskazali te parametry.
Było C200 4 Matic —> jest Tesla Model 3 LR
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył

Post autor: Jara »

gim-kg pisze: 13 maja 2021, o 17:26 Dane które podałem były z serwisu ASO. Po prostu podali mi że tarcze i klocki należy wymienić i wskazali te parametry.
No tak na tych oryginalnych powiedzieli mi że jest takie wgłębienie - kółko na powierzani tarczy ... jak zniknie to już na cieńka.
A co do tarcz ... zawsze każdy mówił mi że oryginalne najtrwalsze w MB/BMW .. przeżyją ostre hamowania bez szwanku, udźwigną hamowanie w kałuży.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości