wypalanie DPF

hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: wypalanie DPF

Post autor: hubertuss »

Jak się wypala dpf na postoju czy podczas jazdy miejskiej to jest ryzyko przybywania oleju. Normalna sprawa. Dlatego pisałem, ze jak ktoś wie, ze np jutro pojedzie w trasę to lepiej silnik wyłączyć i nie pozwolić mu się wypalać na postoju. Bo wypalanie na postoju jest słabe. Nie wypali się tak jak na trasie i następne wypalanie mamy szybciej a do tego sterownik by rozgrzać dpf dodaje więcej ON w suwie wydechu. To samo tyczy się jazdy miejskiej. Na zimnym nie obciążonym silniku sterownik aby dogrzać dpf dodaje więcej ON w suwie wydechu. A ten po ściankach cylindra ścieka do miski.
Insignia faktycznie lubiła dodawać olej. Vag już nie tak. Co do Mercedesa na razie nie poczyniłem jakichś wielkich obserwacji. Ale spodziewam się, ze ze względu na scr/adblue czyli ciut uboższą mieszankę może być nie tak źle.
C 220 d 4 matic
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: wypalanie DPF

Post autor: BBbiker »

hubertuss pisze: 23 gru 2020, o 10:06 Jak się wypala dpf na postoju czy podczas jazdy miejskiej to jest ryzyko przybywania oleju. Normalna sprawa. Dlatego pisałem, ze jak ktoś wie, ze np jutro pojedzie w trasę to lepiej silnik wyłączyć i nie pozwolić mu się wypalać na postoju. Bo wypalanie na postoju jest słabe. Nie wypali się tak jak na trasie
Pojechałem specjalnie z Bielska do Żywca ekspresówką, żeby wypalić DPF - po powrocie miałem olej na przednim pasie samochodu na miarce poziomu oleju centymetr ponad max, a na desce zero informacji o jakichś nieprawidłowościach. Każda baba zajechałaby auto dzięki fenomenalnej głupocie konstruktorów tego auta.
Na szczęście miałem ELM 327 i mogłem choćby smartfonem przeskanować dane z OBD2.
Od pewnego czasu procedura wypalania była zbyt długa filtr nie był w stanie się wypalić procedura była generowana wiec nadmiernie często i w silniku zaczynał być dramat. Wystarczy że czujnik nawali i już będzie problem o którym kierowca nie ma pojęcia.
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: wypalanie DPF

Post autor: BBbiker »

hubertuss pisze: 20 gru 2020, o 09:15 Ostatnio odpalałem skodę yeti by się rozgrzała. Po może 3 - 5 minutach pracy pod domem przy około 0 st C na zewnątrz zaczęło się wypalanie.
Cud Panie bo dla suchego filtra temperatura do zainicjowania wypalania to blisko 600 stopni Celsjusza.
FAP mają niższą dzięki dodatkom obniżającym temperaturę zapłonu ale Skoda raczej ma suchy DPF?
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: wypalanie DPF

Post autor: hubertuss »

Jaki cud? Czego tu nie rozumiesz? Samochód rozpoczął procedurę wypalania dpf. A to nie oznacza, ze po 5 minutach pstryk i dpf ma 600 st C. To oznacza, ze zaczęła się procedura. Abyś zrozumiał. To tak jak z rozpalaniem grila. Jak podpalisz rozpałkę to gril ma taką temperaturę by coś na nim upiec? Nie. Musi się rozgrzać tak samo dpf. Zresztą jak ktoś kuma jak to działa to wie o co chodzi.
C 220 d 4 matic
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: wypalanie DPF

Post autor: BBbiker »

No nie rozumiem jak zimny silnik i układ wydechowy może rozpocząć procedurę wypalania sadzy bo jakoś nie wierzę ze w 3 minuty przy 0 stopni się rozgrzał.

Więcej informacji:
https://www.pitstopzamosc.pl/serwis-dpf
hubertuss
Posty: 315
Rejestracja: 10 paź 2020, o 11:18

Re: wypalanie DPF

Post autor: hubertuss »

Ty naprawdę nie rozumiesz czytanego tekstu czy piszesz tak na przekór aby tylko pisać? Myślałem, ze z grillem wytłumaczyłem jasno. Ale widać nic to nie dało. Jaśniej nie dam rady. Zrozum, że procedura wypalania to nie samo wypalanie od razu. procedura wypalania obejmuje też rozgrzanie dpf i schłodzenie go po wypaleniu. Sadza nie wypala się w silniku tylko w dpf ie. Po 3 czy tam 5 minutach pracy na postoju sterownik zarządził rozpoczęcie rozgrzewania dpf w celu jego wypalenia. Rozgrzewanie następuje poprzez dotrysk ON w suwie wydechu. Zresztą co ja ci będę tłumaczył. Widzę co się dzieje z samochodem a czy ty to rozumiesz czy nie to już nie mój problem.
C 220 d 4 matic
BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: wypalanie DPF

Post autor: BBbiker »

No OK - zrozumiałem że po 3 minutach zaczęła ta Skoda wypalać DPF tak dokładnie napisałeś "przy około 0 st C na zewnątrz zaczęło się wypalanie" więc jak to miałem zrozumieć?
Po wyjaśnieniu już wiem że miałeś na myśli, że zaczęła się procedura podnoszenia temperatury - tylko, że to jeszcze nie jest wypalanie.
Poza tym skąd o tym wiedziałeś? Czy Skoda ma jakieś sygnalizatory tego procesu? Ja nawet nie wiedziałem, że trwa wypalanie bo nie było żadnych objawów i żadnych kontrolek itp.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości