Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

dellx
Posty: 57
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Kontrolka start/stop - cały czas na żółto

Post autor: dellx »

Mam już swojego w205 od kilku tygodni. Używam go regularnie. Tygodniowy robi około 500 km i odkąd go mam nigdy nie załączył mi się system start/stop. Niezależnie od trybu jazdy literka A ze strzałeczką dookoła jest cały czas żółta. Do tego jest ona przekreślona.

Czy możliwe jest że poprzedni właściciel wyłączył jakoś na stałe ten system? Nie żeby jego brak mi jakoś szczególnie przeszkadzał, ale zastanawiam się czy może jest to zapowiedź jakiejś przyszłej awarii lub już coś jest nie tak. Z tego co powiedział mi poprzedni właściciel to wymieniony został rozrusznik oraz dodatkowy akumulator znajdujący się wewnątrz auta.
Czyżby akumulator główny (pod maską) sugerował powoli koniec swojego żywota? A może warto byłoby go na próbę podładować?
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 510
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: Schnaider »

dellx pisze: 21 paź 2021, o 16:37 Czy możliwe jest że poprzedni właściciel wyłączył jakoś na stałe ten system?
Nie jest to możliwe. Gdyby tak zrobił, to ta ikona w ogóle by się nie pojawiała, tak jak po wyłączeniu jej na konsoli przy touchpadzie.
dellx pisze: 21 paź 2021, o 16:37 Czyżby akumulator główny (pod maską) sugerował powoli koniec swojego żywota? A może warto byłoby go na próbę podładować?
Dokładnie to jest przyczyną - akumulator rozruchowy.
Podładuj go prostownikiem i się zaświeci na zielono przez jakiś czas, ale prawdopodobnie już przyszedł na niego koniec, więc znowu wróci do stałego koloru pomarańczowego.
Z czasem jak aku jeszcze bardziej osłabnie pojawi się pomarańczowy komunikat "zatrzymaj pojazd i przełącz na P".
Poniżej w linku zdjęcie na forum jak go podładować, a dodatkowo jest tam link do całego tematu związanego z akumulatorem rozruchowym.
zrob-to-sam-manuale-retrofit-y-f27/lado ... tml#p16049
Obrazek
dellx
Posty: 57
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: dellx »

Tak też myślałem że może to być początek końca akumulatora,
Zwykły prostownik da radę go podładować, czy potrzeby jest bardziej zaawansowane urządzenie?
Jakim prądem go ładować i przez jaki czas?
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 510
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: Schnaider »

Zwykły prostownik da sobie radę - klikniesz w link i zobaczysz, że ja mam jakiś pierwszy lepszy.
Jedynie ma on tryb auto i pokazuje na jakim etapie jest ładowanie aku, więc na ostatnie dwa pytania już nie odpowiem dokładnie.
Obrazek
dellx
Posty: 57
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: dellx »

Zatem muszę poszukać kogoś kto ma prostownik i mógłby pożyczyć bo swojego niestety nie posiadam ;)
Schnaider nie jesteś może z wielkopolski albo z łódzkiego? ;)
HYBRID
Posty: 138
Rejestracja: 29 sie 2021, o 19:03
Lokalizacja: Venlo

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: HYBRID »

Prostownik kosztuje około 100pln najlepiej ładować wolnym prądem.... małym ..... tylko jak jedna z cel już pada to będzie robiła duży opór.. I wskazówka będzie skakać np z 7 na 0 i znów na 7 aż się po jakimś czasie uspokoi....
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 510
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: Schnaider »

dellx pisze: 21 paź 2021, o 18:04 Schnaider nie jesteś może z wielkopolski albo z łódzkiego? ;)
Lubuskie :D
HYBRID pisze: 21 paź 2021, o 23:40 Prostownik kosztuje około 100pln
I ja taki tani mam. Jak aku już leciwy, to nie ma co żałować.
Ale na forum znajdziesz też tematy, gdzie koledzy mają porządne sprzęty nawet z logiem MB za większe pieniądze i lepszej jakości do nowych aku.
Sam akumulator rozruchowy to koszt w ASO 1 000 PLN (kompleksowo+kawa :twisted: ), poza ASO może 500-600 PLN i raczej taki wydatek Ciebie czeka bardziej prędzej niż później :twisted:
Obrazek
dellx
Posty: 57
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: dellx »

lubuskie trochę daleko ;)
Faktycznie akumulator za 500-600 zł można już dostać- to nie pierwszy mój samochód i nie pierwszy w którym kiedyś przyjdzie wymienić akumulator.
Nie trzeba od razu wydawać 1000 zł w ASO, no chyba że ktoś ma nadmiar gotówki i nie wie co z nią zrobić.

A podładować trochę go można - nie zaszkodzi i zobaczy się na jak długo taka operacja sprawi że start/stop odżyje.

P.S. Jak zmienialiście akumulatory, to jakie kładliście? Zapewne typu AGM. 80 Ah, czy 92 Ah, a może jakiś mniejszy się nada?
Zima przed nami i gdyby akumulator faktycznie klęknął z nienacka (o co zimą nie trudno) to dobrze byłoby być przygotowanym ;)
HYBRID
Posty: 138
Rejestracja: 29 sie 2021, o 19:03
Lokalizacja: Venlo

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: HYBRID »

Aku montuj z takimi samymi parmetrami nie trzeba będzie nic kodować itp ważne by kupić dobrej jakości aku.. można wymienić beż podtrzymywania trzeba pamiętać że zapisane wtedy dane typu pamięć foteli czy km dziennych się wyzeruje... nie utracisz ważnych danych silnika czy kata położenia skrętu kierownicy o ile nie będziesz nią kręcić po odłączeniu aku.. wszystko się unormuje po odpaleniu .. nie montuj ani mniejszego bo będzie miał za mało pary oraz za dużego bo istnieje szansa że nie doładuje się w czasie mocniejszego użytkowania.. montuj o takich samych parametrach
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 510
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: System start/stop cały czas na żółto

Post autor: Schnaider »

Zgadza się. Można dostać już w tych cenach i nie ma co przepłacać.
Ja co prawda korzystałem z ASO (nieco z wygody) i oni włożyli 70 AH jak widać poniżej za ok. 800 zł.
To co napisał HYBRID też potwierdzam.
Załączniki
Aku Rozruchowy.JPG
Aku Rozruchowy.JPG (27.96 KiB) Przejrzano 1026 razy
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości