Re: uwaga uszkodzenie sprężarki W205 C180 z 2015
: 20 lis 2020, o 21:21
W nowych autach z reguły są kompresory śrubowe. Zawsze się kręcą a za włączenie klimy odpowiada tylko elektrozawór, Stare konstrukcje to kompresory tłoczkowe, które były uruchamiane za pomocą sprzęgła na kółku. Kompresory śrubowe tez mogą mieć sprzęgło aby jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa.
Nie włączanej klimie nawet przez cały rok nic się nie stanie. Kompresor jest szczelny i jeśli jest odpowiednia ilość czynnika i olej nic nie ma prawa się stać. W 205 na bank jest czujnik ciśnienia klimy zwany presostatem. Każdy układ go ma.
Jeśli układ był nieszczelny dłuższy czas mogła dostać się wilgoć. Ale to musiało być długo. Kilka miesięcy jazdy zimą po wodzie i wilgotnym powietrzu przy sporym pęknięciu mogły zrobić swoje.
Chłodnicę być może wymieniono dlatego, ze niektóre mają zintegrowany osuszacz. Nie wiem jak jest w w 205. Ewentualnie śrubowy kompresor nie ma sprzęgła a kręcił się cały czas lecz bez oleju.
Nie włączanej klimie nawet przez cały rok nic się nie stanie. Kompresor jest szczelny i jeśli jest odpowiednia ilość czynnika i olej nic nie ma prawa się stać. W 205 na bank jest czujnik ciśnienia klimy zwany presostatem. Każdy układ go ma.
Jeśli układ był nieszczelny dłuższy czas mogła dostać się wilgoć. Ale to musiało być długo. Kilka miesięcy jazdy zimą po wodzie i wilgotnym powietrzu przy sporym pęknięciu mogły zrobić swoje.
Chłodnicę być może wymieniono dlatego, ze niektóre mają zintegrowany osuszacz. Nie wiem jak jest w w 205. Ewentualnie śrubowy kompresor nie ma sprzęgła a kręcił się cały czas lecz bez oleju.