Strona 2 z 3

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 6 wrz 2020, o 14:15
autor: GLC X253
Faktycznie. Kiedyś można było kupić jednorazowo za kilkadziesiąt złotych. Jeśli interesuje Cię sam silnik to jest taki program o nazwie SDPROG. Jest uniwersalny tzn do wielu marek samochodów. Jeśli używasz iPhona to adapter musi być z łącznością WiFi.

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 7 wrz 2020, o 20:48
autor: frembud
Faktycznie obecnie jest abonament roczny za ok 30 euro, trzeba też mieć ich adapter 60 euro (jednorazowo).
Ja mam jeszcze wcześniejszą wersję androida (jednorazowo kosztowało mnie to ok. 450 zł). tyle że już wcześniejszego programu nie aktualizują ale jeszcze działa. Czyta 34 z 47 modułów. Można czytać i kasować błędy, można też fajnie sprawdzić obce auto czy był kręcony licznik, kiedy były robione przeglądy i przy jakich przebiegach od początku auta. Menu częściowo polskie, błędy podaje po angielsku (zostaje kopiuj i google tłumacz). Zapisuje raporty w pdf. Myślę że jak na mercedesa (którego trudno jest obrabiać innymi programami) to dobże wydane pieniądze. w sumie to tylko jedno podpięcie poza aso.

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 7 wrz 2020, o 23:10
autor: GLC X253
W przypadku iOS jest bezpłatna migracja do nowej wersji tzw wielomarkowej. Ja kiedyś wykupiłem dla BMW, a potem do MB. Teraz mam oba w jednej aplikacji i jest cały czas aktualizowana. Można wygenerować tzw raport z każdej sesji i np. wysłać go mailem. Niezależnie od tego jest zapisywany w aplikacji osobno dla każdego samochodu.

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 14 paź 2020, o 21:18
autor: hubertuss
Poczytałem sobie o Carly na ich stronie. Szkoda, ze do Mercedesa nie oferują tyle możliwości co do BMW czy choćby VW. Wygląda na to o ile dobrze zrozumiałem, ze nawet akumulatora tą aplikacją w Mercu nie zakodujemy. Dla mnie to troszkę za mało. Gdyby było tyle opcji co dla BMW to nawet bym się nie zastanawiał.
Zacząłem więc czytać o Star Diagnosis. Wiadomo cena dużo wyższa. I tak się zastanawiam czy ma to dla mnie sens. Czy jako osoba jakoś tam radząca sobie z VCDS grupy vag i umiejąca przez niego włączać różne opcje wyposażenia dał bym sobie radę z SD i np wyłączeniem start stop w w212 po lifcie czy np włączeniem opcji czytania znaków w moim w 205?
Lubię sam naprawiać swoje auta regulacja sztangi turbiny przy pomocy VCDS czy adaptacja takich części jak przepustnica czy egr nie były dla mnie problemem. Różnica jest tylko taka, ze VCDS jest 10 razy tańszy niż SD.
Mam pytanie do osób używających urządzenia z Chin kupione na allegro itd.
Jak jest z trwałością/bezawaryjnością tych urządzeń?
Na jednej z aukcji osoba sprzedająca używkę napisała, ze licencja na Xentry wygasła. Czy tam jest jakaś licencja którą trzeba odnawiać? Człowiek pisze, że albo licencję albo kupić nowy dysk.
Wiem, ze ten program pracuje on line. Pytanie moje z czystej ciekawości. Jakim cudem Mercedes pozwala się łączyć chińskim urządzeniom z centralą/serwerem? Tu jest potrzebna ta licencja?
No i ostatnie pytanie czy do przykładowego wyżej uruchomienia opcji czytania znaków w w 205 potrzebne jest połączenie on line? Czy do przykładowego wyłączenia start stop w w 212 potrzebne jest on line?
Gdyby ktoś z osób mających doświadczenie z tym odpowiedział na moje wątpliwości był bym wdzięczny. A może i innym mającym podobne dylematy się kiedyś przyda.
Pozdrawiam Hubert

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 15 paź 2020, o 21:55
autor: 126tomek
GLC X253 pisze: 7 wrz 2020, o 23:10 W przypadku iOS jest bezpłatna migracja do nowej wersji tzw wielomarkowej. Ja kiedyś wykupiłem dla BMW, a potem do MB. Teraz mam oba w jednej aplikacji i jest cały czas aktualizowana. Można wygenerować tzw raport z każdej sesji i np. wysłać go mailem. Niezależnie od tego jest zapisywany w aplikacji osobno dla każdego samochodu.
Hej- w Mercedesie jest opcja zakodować cokolwiek? Co można sprawdzić poprzez Carly? Pytam bo tez mam teraz do BMW i zastanawiam się czy do Mercedesa Warto się zaopatrzyć w dostęp :)

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 16 paź 2020, o 10:29
autor: hubertuss
Tutaj jest rozpiska co może Carly z Mercedesem
https://app.mycarly.com/en/result/?c=PL&b=mb&n=Mercedes
Wychodzi na to, że kody błędów, odczyt parametrów i być może uda się dpf a wypalić bo nie wiem jak rozumieć tą funkcje związaną z emisją. Zakodować raczej nic nie zakodujesz. Tak jak pisałem wyżej. Dlatego interesuję się SD.
https://www.mycarly.com/how-it-works/car-coding/
Tu jest jednoznacznie napisane jakie marki można kodować.

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 3 lip 2021, o 14:20
autor: hubertuss
Czy ktoś z was może coś napisać na temat tego jak sprawuje się OBD 11 w w 205?

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 20 wrz 2021, o 12:41
autor: Maxiu_81
@hubertuss
Jeżeli chodzi o kodowanie W205 to tylko on-line.
OBD11 tylko dla VAG

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 15 paź 2021, o 21:22
autor: bynio1991
A testował ktoś może Autoxscan RS820 PRO ? Szukam czegoś na własne potrzeby ale by obsługiwało najlepiej wszystkie moduły.. Może Delphi DS150E, ale jakie oprogramowanie ?

Re: jaki interefejs diagnostyczny ?

: 16 paź 2021, o 15:44
autor: HYBRID
hubertuss pisze: 3 lip 2021, o 14:20 Czy ktoś z was może coś napisać na temat tego jak sprawuje się OBD 11 w w 205?
Najtańsza podstawowa opcja to
iCarsoft MB V3.0

Zrobisz tym odczyt kasowanie błędów adaptacje czujnika skrętu, hamulce ... czy jakiekolwiek kodowanie czy coś więcej to nie mam pojęcia bo pracowałem na Vagu w audi MB to dla mnie coś nowego w każdym razie laczy się bardzo fajnie bez klopotow