Tak też sądzę raczej obawiałbym się "awarii smarowania". Siteczek w układzie smarowania ( znany w Audi np. "okular" z sitkiem, które się zatyka i napęd rozrządu siada ). A z MB awarii .... poprzednia wersja silnikowa ( ale tez już bezpośredni wtrysk - bo tylko ich to dotyczy) ... to pompa paliwa się rozszczelnia i paliwo dostaje sie do oleju .... oj robi to spustoszenie w silniku że ho ho .... zacierają się wałki rozrządu, łańcuchy - bo leje to na wałki rozrządu. Tak benzynowe miały/może mają dalej .. tak wiec uwaga jak rośnie stan oleju a olej śmierdzi benzyną.BBbiker pisze: ↑23 lis 2020, o 14:33Nie wiemy co wlali ale, żeby niezgodny z normą ? Wszak to ASO - przynajmniej tyle powinni wiedzieć?hubertuss pisze: ↑18 lis 2020, o 12:14 Chłodniczki - wymienniki ciepła olej/płyn chłodzący są montowane w większości silników od dobrych 20 - 30 lat. Przeważnie znajdują się w podstawie filtra oleju. Silniki z ostatnich 10 - 20 lat mają coś takiego bez wyjątku.
W opisywanym przypadku najprawdopodobniej została zmieniona klasa oleju np z 5w30 lub 0w30 na 5w40 i dlatego taka różnica w temperaturach.
Potencjalny olej klasy 5W40 ma trudniejszy do zerwania film olejowy i nie powinien być przyczyną przegrzewania,
Prędzej obawiałbym się kiepskiej jakości 0W20 - tu owszem zerwanie filmu olejowego zwiększa tarcie i rośnie temperatura no ale żeby na biegu jałowym?
Ja bym raczej obawiał się jakiejś awarii układu smarowania np przytkania smoka oleju itp. lub układu chłodzenia.
Wzrost temperatury może wystąpić na skutek albo słabego smarowania albo niewystarczającego ochłodzenia (czy np termostat otwiera się na czas?)
Nie można też wykluczyć jakiejś awarii układu recyrkulacji spalin skor objawy są na biegu jałowym właśnie.
Tak czy inaczej warto zrobić kompleksową diagnostykę to nie jest normalne.
Olej silnikowy
Re: Olej silnikowy
Re: Olej silnikowy
Jara pisze: ↑28 cze 2021, o 10:52Wg. specyfikacji MB co ASO zalało ... a olej "najlepszy" ... to od uczciwego sprzedawcy. Podróbek jest więcej na rynku niż ci się wydaje i łatwo to nabyć. można wyłapać bo niedokładnym nadruku na etykiecie, zwłaszcza ten drobny tekst. Ale pewnie są dokładniejsi "podrabiacze".
A tak....
Nawet LiqueMolly ma nieraz inny numer katalogowy oleju co sprzedaje na Polskę i Niemcy. Ten na Polsce jest dla "wschodniej europy" .. pytałem sie czemu tak jest ... powiedzieli że warunki atmosferyczne są inne .
Głównie chodzi mi o to czy kombinaować coś z marką (np. Motul) i oznaczeniem oleju jeśli jeżdżę dość dynamicznie. Czy ASO faktycznie leje właściwy olej.
Re: Olej silnikowy
Cześć,
dobre pytanie sam chętnie się dowiem.
W Audi od zawsze stosowałem Motula i byłem zadowolony, silnik nigdy nie zawiódł, zastanawiam się tak samo czy w Mercedesie olej MB jest porównywalnie dobry do Motula lub innych wiodących, czy poziom Castrola, sam chciałbym używać możliwie najlepszego, oczywiście to czy dany olej to oryginał czy po frytkach to inna kwestia.
dobre pytanie sam chętnie się dowiem.
W Audi od zawsze stosowałem Motula i byłem zadowolony, silnik nigdy nie zawiódł, zastanawiam się tak samo czy w Mercedesie olej MB jest porównywalnie dobry do Motula lub innych wiodących, czy poziom Castrola, sam chciałbym używać możliwie najlepszego, oczywiście to czy dany olej to oryginał czy po frytkach to inna kwestia.
Re: Olej silnikowy
A co to F1 .... jak będziesz go katować to żaden olej nie da rady, bo nie ma to "wyczynowego" układu olejowego, układu korbowo tłokowego, turbin. To co podaje producent jest optymalnym rozwiązaniem .. do oleju MB nie mam żadnych uwag .... można o połowę taniej kupić to samo bo to olej znanego producenta.
Ludzie to jest pospolite auto ... jak ktoś tego nie "zaczipuje" będzie to żyło. A jak ma być "lepiej" to częściej olej wymieniać .. i to jest dobre posunięcie !!!
Ludzie to jest pospolite auto ... jak ktoś tego nie "zaczipuje" będzie to żyło. A jak ma być "lepiej" to częściej olej wymieniać .. i to jest dobre posunięcie !!!
Re: Olej silnikowy
To częściej go wymieniaj ... taki zabieg może tylko pomóc ... i to coś dużo osób robi.mmxx pisze: ↑28 cze 2021, o 12:34Jara pisze: ↑28 cze 2021, o 10:52Wg. specyfikacji MB co ASO zalało ... a olej "najlepszy" ... to od uczciwego sprzedawcy. Podróbek jest więcej na rynku niż ci się wydaje i łatwo to nabyć. można wyłapać bo niedokładnym nadruku na etykiecie, zwłaszcza ten drobny tekst. Ale pewnie są dokładniejsi "podrabiacze".
A tak....
Nawet LiqueMolly ma nieraz inny numer katalogowy oleju co sprzedaje na Polskę i Niemcy. Ten na Polsce jest dla "wschodniej europy" .. pytałem sie czemu tak jest ... powiedzieli że warunki atmosferyczne są inne .
Głównie chodzi mi o to czy kombinaować coś z marką (np. Motul) i oznaczeniem oleju jeśli jeżdżę dość dynamicznie. Czy ASO faktycznie leje właściwy olej.
Tak podobno jakiego cuda być nie zalał .. w ropniaku dobrym momentem jest wymienić max. po 12 tys, km.
Re: Olej silnikowy
Co z tym Castrolem nie tak? Miałem auta po flotowe na castrolu jaki lało aso co 25 -27 tys km jeżdżone do 300 tys w trybie LL i zero problemów.DarkMind pisze: ↑28 cze 2021, o 13:17 Cześć,
dobre pytanie sam chętnie się dowiem.
W Audi od zawsze stosowałem Motula i byłem zadowolony, silnik nigdy nie zawiódł, zastanawiam się tak samo czy w Mercedesie olej MB jest porównywalnie dobry do Motula lub innych wiodących, czy poziom Castrola, sam chciałbym używać możliwie najlepszego, oczywiście to czy dany olej to oryginał czy po frytkach to inna kwestia.
Aso wleje do silnika olej spełniający normy. W Mercedesie najpewniej będzie to Mobil. Który aprobuje również porsche. Którego samochodami jeździ się na pewno bardziej dynamicznie niż Mercedesem w dieslu.
Kiedyś na forum pewnej marki była wielka burza. Jedni jak się potem okazało sprzedający zachwycali się cud olejami typu motul. A potem ktoś wrzucił analizę po 15 tys km motula i taniego oleju. Wyszło, że parametry w zasadzie się nie różnią. Jeśli serwis użyje mobila nic mu się nie stanie. Ferrari zaleca shella i też jeździ. Nie trzeba kupować wynalazków i przepłacać.
Dzisiaj bardziej trzeba zwracać uwagę na to aby nie była to podróba niż na to, czy będzie to mobil czy motul.
C 220 d 4 matic
Re: Olej silnikowy
Jak kiedyś jeździłem na Shell kupionym na stacji Shell. Teraz nawet kupisz olejowy produkt i porównuję z czymś co wiem że jest oryginalne .... i widać że opakowanie podrobione jest. Pełno tego jest na rynku w Polsce, można się zdziwić.hubertuss pisze: ↑30 cze 2021, o 19:07Co z tym Castrolem nie tak? Miałem auta po flotowe na castrolu jaki lało aso co 25 -27 tys km jeżdżone do 300 tys w trybie LL i zero problemów.DarkMind pisze: ↑28 cze 2021, o 13:17 Cześć,
dobre pytanie sam chętnie się dowiem.
W Audi od zawsze stosowałem Motula i byłem zadowolony, silnik nigdy nie zawiódł, zastanawiam się tak samo czy w Mercedesie olej MB jest porównywalnie dobry do Motula lub innych wiodących, czy poziom Castrola, sam chciałbym używać możliwie najlepszego, oczywiście to czy dany olej to oryginał czy po frytkach to inna kwestia.
Aso wleje do silnika olej spełniający normy. W Mercedesie najpewniej będzie to Mobil. Który aprobuje również porsche. Którego samochodami jeździ się na pewno bardziej dynamicznie niż Mercedesem w dieslu.
Kiedyś na forum pewnej marki była wielka burza. Jedni jak się potem okazało sprzedający zachwycali się cud olejami typu motul. A potem ktoś wrzucił analizę po 15 tys km motula i taniego oleju. Wyszło, że parametry w zasadzie się nie różnią. Jeśli serwis użyje mobila nic mu się nie stanie. Ferrari zaleca shella i też jeździ. Nie trzeba kupować wynalazków i przepłacać.
Dzisiaj bardziej trzeba zwracać uwagę na to aby nie była to podróba niż na to, czy będzie to mobil czy motul.
Re: Olej silnikowy
Ja uważam, że lepiej kupić zwykły markowy olej w cenie 25-30zł/l (Shell, Valvoline itp) kupiony w sprawdzonym sklepie, bo ryzyko na falsyfikat z racji niskiej ceny jest mniejsze, ale wymieniać dwa razy częściej nie zaleca producent samochodu - czyli 12-15 tys. km.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Olej silnikowy
Jakby ktoś kupował Shella przez kuriera to niech uważa na opakowanie - nakrętki potrafią puścić i olej się rozlewa.
Niemiecka jakość z Hamburga sprzedawana przez Shell Polska - tfu.
Niemiecka jakość z Hamburga sprzedawana przez Shell Polska - tfu.
Re: Olej silnikowy
Ktoś sprawdzał chemiczne ... fizyczne parametry oleju w Dieslu ( 3 letnia skoda, od nowości u tego właściciela, przebieg koło 100 tys. km ) po 5- 10 - 15 tys. km i wyszło że dobrym momentem jest wymiana przy 10 tys. km. Auto 75% używane poza miastem.GLC X253 pisze: ↑1 lip 2021, o 10:14 Ja uważam, że lepiej kupić zwykły markowy olej w cenie 25-30zł/l (Shell, Valvoline itp) kupiony w sprawdzonym sklepie, bo ryzyko na falsyfikat z racji niskiej ceny jest mniejsze, ale wymieniać dwa razy częściej nie zaleca producent samochodu - czyli 12-15 tys. km.
Oczywiście ze względu na utlenianie się .... nad tym jest 1 rok do wymiany.
Diesel mają większe sprężanie .... przedmuchy większe pewnie .... kiedyś pamiętam wymiana oleju w nich była nawet po 7500 km ( takie nie wysilone 60 KM mocy ) ... gdzie benzyny to 10 - 15 tys. miały.
Tak to był olej którego ASO tez leje .... wiec taki pospolity ... a te z wyższej .... tylko ulatnianie miało troszeczkę wolniejsze .... z resztą tak samo wyglądało ... bo jakby inaczej jak te same zabrudzenia do niego trafiają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości