Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Witam,
Budżet mam mały ale zacząłem szukać jakiejś C-klasy za około 80-85k.
Znalazłem C200 4-Matic 7G-TRONIC, która ma VIN: WDD2050431R125221
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... ES3Sy.html
Auto leasingowane do końca przez firmę/jednego właściciela. Za 84k nie biorę pod uwagę zakupu ale liczę na negocjację i mogę odliczyć połowę z VATU23% więc realny koszt tego auta wyniesie mnie około 75 tyś.
Czy za 75 tyś warto?
Duży przebieg 270 tyś ale serwisowana do końca, po vinie sprawdzałem i ostatni serwis miała 11.2021 przy 244 tyś. Teraz ma przejechane 270 tyś.
Wymiana olejów, klocków, tarcz + olej w skrzyni biegów - wszystko w jednym serwisie w Wrocławiu Wroński.
Auto łącznie od początku 2016 do teraz miało 11 serwisów. Z raportu nie widzę co jeszcze było naprawiane poza serwisami olejowymi/klockami/skrzynią biegów.
Szperałem w internecie za tym autem i 14 sierpnia było wystawione na OLX, jeszcze z napisami firmowymi (jakaś firma IT):
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=pl - widać na zdjęciu że lampa chyba lekko nieszczelna.
Czy ma ILS? Czy warto za 75 tyś? Nie znam dokładnego wyposażenia po vinie.
Budżet mam mały ale zacząłem szukać jakiejś C-klasy za około 80-85k.
Znalazłem C200 4-Matic 7G-TRONIC, która ma VIN: WDD2050431R125221
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... ES3Sy.html
Auto leasingowane do końca przez firmę/jednego właściciela. Za 84k nie biorę pod uwagę zakupu ale liczę na negocjację i mogę odliczyć połowę z VATU23% więc realny koszt tego auta wyniesie mnie około 75 tyś.
Czy za 75 tyś warto?
Duży przebieg 270 tyś ale serwisowana do końca, po vinie sprawdzałem i ostatni serwis miała 11.2021 przy 244 tyś. Teraz ma przejechane 270 tyś.
Wymiana olejów, klocków, tarcz + olej w skrzyni biegów - wszystko w jednym serwisie w Wrocławiu Wroński.
Auto łącznie od początku 2016 do teraz miało 11 serwisów. Z raportu nie widzę co jeszcze było naprawiane poza serwisami olejowymi/klockami/skrzynią biegów.
Szperałem w internecie za tym autem i 14 sierpnia było wystawione na OLX, jeszcze z napisami firmowymi (jakaś firma IT):
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=pl - widać na zdjęciu że lampa chyba lekko nieszczelna.
Czy ma ILS? Czy warto za 75 tyś? Nie znam dokładnego wyposażenia po vinie.
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Wygląda dobrze, jeżeli jest faktycznie bezwypadkowe to mnie osobiście ten przebieg wcale nie przeraża.
Nie ma ILS, tylko statyczne ledy.
Nie ma ILS, tylko statyczne ledy.
C250 Estate
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Dziekuje za opinię. A doradzicie gdzie rozkodować jego wyposażenie po VIN ? Czy na autoDNA będę miał wykaz wyposażenia?
czytałem już na forum, że każdy może mieć inne od lampek, dzielenia kanapy po inne cuda.
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Wygląda na to że tutaj też wyposażenie dość specyficzne. Nie ma podgrzewania foteli, ale jest kamera cofania. Pakiet wewnętrzny i zewnętrzny avangarde. Jest 4-matic jak rozumiem nie każdy to ma i jest to napęd na 4 koła?
Widzę że jest radio20 standard bez touchpada.
Przy zmienianiu zawieszenia jest porkętło "dynamic" a w większości widzę "agility". Tutaj z vinu wynika że jest zawiszenie komfortowe agility, skąd więc ta różnica z napisem przy pokrętle?
Czego według was brakuje z takich ważniejszych funkcji, bo już widziałem że pisano często o kamerze cofania jako ważnej sprawie.
Widzę że jest radio20 standard bez touchpada.
Przy zmienianiu zawieszenia jest porkętło "dynamic" a w większości widzę "agility". Tutaj z vinu wynika że jest zawiszenie komfortowe agility, skąd więc ta różnica z napisem przy pokrętle?
Czego według was brakuje z takich ważniejszych funkcji, bo już widziałem że pisano często o kamerze cofania jako ważnej sprawie.
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
4-MATIC to napęd na 4 koła, warto sprawdzić czy nie ma luzów w układzie napędowym - podczas jazdy próbnej zwróć uwagę czy nie czuć luzów przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu przy ruszaniu z miejsca.
Brak grzania foteli to w naszym klimacie raczej wada, ale największa przy zimnej skórze, a tu masz siedziska z materiału.
Ten touchpad to nieporozumienie, nie da się tym wpisywać adresów do nawigacji, zgodnie z zamysłem producenta. Bardziej pełni to funkcję podpory pod nadgarstek.
Tu nie masz żadnej regulacji zawieszenia, przyciskiem tym zmieniasz tylko rodzaj pracy silnika i układu kierowniczego (tryby: Comfort, Sport, Sport+, Indywidual)
Brak systemów bezpieczeństwa i Distronica! Brak nagłośnienia Burmester, bo podstawowe audio, które tu jest to żart producenta - masz tylko 4 głośniki średniotonowe i subwoofer. Nie ma nawet jednego tweetera (są tylko puste miejsca w obudowach lusterek w drzwiach). Gra to fatalnie.
Sprawdź też czy auto ma dźwiękoszczelne (podwójne) szyby w drzwiach przednich, bo przy zwykłych są dość mocno słyszalne szumy powietrza w okolicach słupków A przy większych prędkościach.
C250 Estate
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Przy tych fotelach brak grzania to nie tragedia.
Warto sprawdzić historię serwisowania - czy olej był zmieniany co 10-15 tys. czy co 20?
ASO to chyba Wróbel a nie "Wroński"?
Brak touchpada to problem jedynie w tym, że nie ma oparcia pod nagdarstek. Do niczego innego nie służy
Praktycznie brak asystentów (np. nie ma aktywnego tempomatu ani utrzymania pasa ruchu) Nieco biedna wersja, ale trzeba zrozumieć, że cena też ogranicza.
4-matic: warto sprawdzić, jak zmichał sugeruje.
Sprawdzić zużycie bieżnika na oponach - może opowiedzieć o stanie zawieszenia.
Można pomyśleć o czymś z mniejszym przebiegiem, np: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... EQ4aU.html (NIE ZNAM CZLOWIEKA! Zrobiłem filtr na bezwypadkowe 4x4 i sam "wyszedł" )
wyposażenie odrobinę lepsze, mniejszy przebieg...
A 5 tys. PLN przy zakupie to jest NIC. Jeśli kupisz zużyte auto odrobinę taniej - to i tak w 3 lata dołożysz z 20 tys. PLN.
Warto sprawdzić historię serwisowania - czy olej był zmieniany co 10-15 tys. czy co 20?
ASO to chyba Wróbel a nie "Wroński"?
Brak touchpada to problem jedynie w tym, że nie ma oparcia pod nagdarstek. Do niczego innego nie służy
Praktycznie brak asystentów (np. nie ma aktywnego tempomatu ani utrzymania pasa ruchu) Nieco biedna wersja, ale trzeba zrozumieć, że cena też ogranicza.
4-matic: warto sprawdzić, jak zmichał sugeruje.
Sprawdzić zużycie bieżnika na oponach - może opowiedzieć o stanie zawieszenia.
Można pomyśleć o czymś z mniejszym przebiegiem, np: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... EQ4aU.html (NIE ZNAM CZLOWIEKA! Zrobiłem filtr na bezwypadkowe 4x4 i sam "wyszedł" )
wyposażenie odrobinę lepsze, mniejszy przebieg...
A 5 tys. PLN przy zakupie to jest NIC. Jeśli kupisz zużyte auto odrobinę taniej - to i tak w 3 lata dołożysz z 20 tys. PLN.
C43 AMG
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Jeżeli chodzi o ASO to piszą że serwisy w Mirosław Wróbel Sp. z o.o.
Olej wymianiany średnio co 20 tyś, zdarzyło się raz 24 tyś.
Dokładnie, z tym że sprzedający twierdzi że jest utrzymanie pasa ruchu w sensie zaznaczył "Aktywny asystent zmiany pasa ruchu". Ale po VIN tego nie widać.Praktycznie brak asystentów (np. nie ma aktywnego tempomatu ani utrzymania pasa ruchu) Nieco biedna wersja, ale trzeba zrozumieć, że cena też ogranicza.
Różnica w cenie to 8 tyś, między tymi dwoma. Bo udało mi się wynegocjować 80k brutto za ten z ogłoszenia.Można pomyśleć o czymś z mniejszym przebiegiem, np: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... EQ4aU.html (NIE ZNAM CZLOWIEKA! Zrobiłem filtr na bezwypadkowe 4x4 i sam "wyszedł" )
wyposażenie odrobinę lepsze, mniejszy przebieg...
A 5 tys. PLN przy zakupie to jest NIC. Jeśli kupisz zużyte auto odrobinę taniej - to i tak w 3 lata dołożysz z 20 tys. PLN.
Różnica w przebiegu 70k + auto po dwóch wypadkach w historia gov w 2020 i 2021 więc też nie jest różowo
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Zmichal bardzo dziękuje za dobre rady i podpowiedzi.Brak systemów bezpieczeństwa i Distronica! Brak nagłośnienia Burmester, bo podstawowe audio, które tu jest to żart producenta - masz tylko 4 głośniki średniotonowe i subwoofer. Nie ma nawet jednego tweetera (są tylko puste miejsca w obudowach lusterek w drzwiach). Gra to fatalnie.
Sprawdź też czy auto ma dźwiękoszczelne (podwójne) szyby w drzwiach przednich, bo przy zwykłych są dość mocno słyszalne szumy powietrza w okolicach słupków A przy większych prędkościach.
Czy możesz mi jeszcze podpowiedzieć jak sprawdzić te szyby? one mają jakieś specjalne oznaczenia? po VIN tego nie widzę.
Re: Zakup C200 4-Matic 7G-TRONIC - czy warto
Wystarczy odsunąć lekko szybę i popatrzeć na jej krawędź. Szyba dźwiękoizolacyjna składa się z dwóch tafli szklanych z folią pomiędzy. Na krawędzi od razu to widać. W VIN kod "851 ACOUSTIC GLAZING"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 36 gości