Czujnik NOx
Re: Czujnik NOx
Kupiłem z sterownikiem po numerze, który tu dostałem. Jedyna różnica to ja miałem Q3 a kupiłem z Q1 i postanowlem, że przelutuje samą sondę. Jak chcesz mogę podesłać ci aukcję na priv.
Re: Czujnik NOx
Sondy produkowane przez NGK maja wygrawerowany typ na metalowym cylindrycznym korpusie. Zwykle ta część kosztuje 25% ceny kompletnej ze sterownikiem. Jesli by się dało odczytać ze starej sondy oznakowanie NGK to by ułatwiło poszukiwanie samej sondy.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Czujnik NOx
Sprawdzę i jeśli jest na starej sondzie jakiś numer, to podam dla potomnych.
Re: Czujnik NOx
Dziś dowiedziałem się, że w moim samochodzie nie ma sondy NOX, czyli zapewne także katalizatora od tlenków azotu. Trochę jestem zaskoczony na tle opini z tego wątku. Przypomnę, że dotyczy to silnika benzynowego M 274.920 - 211KM z 2017 roku. Zatem mam pytanie - czy mam auto w jakiejś specjalnej wersji, czy też to standard dla tego silnika.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Czujnik NOx
Stara sonda faktycznie ma numer i jest to - NGK NS11A 17B21B i wychodzi na to, że w BMW [benzyna] też takie przychodzą.
Co do silnika, to ci nie odpowiem - chodź mało prawdopodobne, że nie ma katalizatora.
Ja mam silnik M 274920 30 i u mnie występują obie te rzeczy. A ty jesteś po prostu szczęściarzem
Re: Czujnik NOx
Też byłem zdziwiony (mile), ale w ASO także telefonicznie potwierdzili, że w moim samochodzie go nie ma.
Ciekawe czy tylko ja mam takie szczęście, czy to dotyczy tylko modelu GLC rocznik 2017 (w wersji z pierwszej połowy roku)?
Ciekawe czy tylko ja mam takie szczęście, czy to dotyczy tylko modelu GLC rocznik 2017 (w wersji z pierwszej połowy roku)?
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Czujnik NOx
Witam, przeglądam to forum i ten wątek już chyba setny raz.
Posiadam S205 AMG 2.2 CDI z 2014 r
Po zakupie auta przebieg 72 tys pojawił się check z błędami dotyczącymi Nox. Obecnie mam 80 tys od tego czasu kasowałem błąd Delphim i zastanawiałem się co zrobić.
Wiec tak wyczyściłem wtryskiwacz ad Blue. Był tragicznie zalepiony. Wymieniłem filtr powietrza i zrobiłem w kompie jego reset. Na początku błąd pojawiał się co 180 Km potem 300km, zacząłem tankować ON Verve, dolalem Ad Blue ( nie mam wskaźnika) i błąd pojawiał się co 1200 km. Cały czas powraca P229F -Czujnik 2 Nox blok 1 nieodpowiedni sygnał.
Po lekturze postanowiłem wyczyścić ten czujnik, niestety, nie dało się go wykręcić. Zawiozłem auto do serwisu Bosch żeby mi go wykręcili. Przy odkręcany gwint się zmielił na sondzie, sonda do wymiany. Potrzebowałem auta a nie wydawania 2500 zł na czujnik mi się nie uśmiecha kupiłem używkę za 150 zł z tym samym numerem. Zawiozłem , wkręcili i zrobili adaptacje. Po 400 km błąd powrócił. Z tym ze taki:
P229F czujnik 2 Nox blok 1 nieodpowiedni sygnał
Nieprawidłowe ustawienie parametru - stały.
P229F czujnik 2 Nox blok 1
Obwód czujnika cisnienia turbodoładowania sygnał poza dolnym limitem - nieciągły
Teraz się zastanawiam. Czy używka jest wadliwa?
Czy zle zrobiona adaptacja ?
Czy problem leży gdzieś indziej?
Czy jazda z takim błędem może uszkodzić katalizator ad Blue lub inne elementy? Czy wogole ad Blue jest dozowane w tym momencie czy nie?
Jestem już skłonny go wyprogramowac.
Posiadam S205 AMG 2.2 CDI z 2014 r
Po zakupie auta przebieg 72 tys pojawił się check z błędami dotyczącymi Nox. Obecnie mam 80 tys od tego czasu kasowałem błąd Delphim i zastanawiałem się co zrobić.
Wiec tak wyczyściłem wtryskiwacz ad Blue. Był tragicznie zalepiony. Wymieniłem filtr powietrza i zrobiłem w kompie jego reset. Na początku błąd pojawiał się co 180 Km potem 300km, zacząłem tankować ON Verve, dolalem Ad Blue ( nie mam wskaźnika) i błąd pojawiał się co 1200 km. Cały czas powraca P229F -Czujnik 2 Nox blok 1 nieodpowiedni sygnał.
Po lekturze postanowiłem wyczyścić ten czujnik, niestety, nie dało się go wykręcić. Zawiozłem auto do serwisu Bosch żeby mi go wykręcili. Przy odkręcany gwint się zmielił na sondzie, sonda do wymiany. Potrzebowałem auta a nie wydawania 2500 zł na czujnik mi się nie uśmiecha kupiłem używkę za 150 zł z tym samym numerem. Zawiozłem , wkręcili i zrobili adaptacje. Po 400 km błąd powrócił. Z tym ze taki:
P229F czujnik 2 Nox blok 1 nieodpowiedni sygnał
Nieprawidłowe ustawienie parametru - stały.
P229F czujnik 2 Nox blok 1
Obwód czujnika cisnienia turbodoładowania sygnał poza dolnym limitem - nieciągły
Teraz się zastanawiam. Czy używka jest wadliwa?
Czy zle zrobiona adaptacja ?
Czy problem leży gdzieś indziej?
Czy jazda z takim błędem może uszkodzić katalizator ad Blue lub inne elementy? Czy wogole ad Blue jest dozowane w tym momencie czy nie?
Jestem już skłonny go wyprogramowac.
Re: Czujnik NOx
Nie zrobiona / źle zrobiona adaptacja?rafi1985 pisze: ↑17 paź 2023, o 09:53 Witam, przeglądam to forum i ten wątek już chyba setny raz.
Posiadam S205 AMG 2.2 CDI z 2014 r
Po zakupie auta przebieg 72 tys pojawił się check z błędami dotyczącymi Nox. Obecnie mam 80 tys od tego czasu kasowałem błąd Delphim i zastanawiałem się co zrobić.
Wiec tak wyczyściłem wtryskiwacz ad Blue. Był tragicznie zalepiony. Wymieniłem filtr powietrza i zrobiłem w kompie jego reset. Na początku błąd pojawiał się co 180 Km potem 300km, zacząłem tankować ON Verve, dolalem Ad Blue ( nie mam wskaźnika) i błąd pojawiał się co 1200 km. Cały czas powraca P229F -Czujnik 2 Nox blok 1 nieodpowiedni sygnał.
Po lekturze postanowiłem wyczyścić ten czujnik, niestety, nie dało się go wykręcić. Zawiozłem auto do serwisu Bosch żeby mi go wykręcili. Przy odkręcany gwint się zmielił na sondzie, sonda do wymiany. Potrzebowałem auta a nie wydawania 2500 zł na czujnik mi się nie uśmiecha kupiłem używkę za 150 zł z tym samym numerem. Zawiozłem , wkręcili i zrobili adaptacje. Po 400 km błąd powrócił. Z tym ze taki:
P229F czujnik 2 Nox blok 1 nieodpowiedni sygnał
Nieprawidłowe ustawienie parametru - stały.
P229F czujnik 2 Nox blok 1
Obwód czujnika cisnienia turbodoładowania sygnał poza dolnym limitem - nieciągły
Teraz się zastanawiam. Czy używka jest wadliwa?
Czy zle zrobiona adaptacja ?
Czy problem leży gdzieś indziej?
Czy jazda z takim błędem może uszkodzić katalizator ad Blue lub inne elementy? Czy wogole ad Blue jest dozowane w tym momencie czy nie?
Jestem już skłonny go wyprogramowac.
S205 220d 170PS 4matic
Re: Czujnik NOx
Z tego co widzę na fakturze podłączyli Bosch KTS. Czy takim sprzętem są w stanie zrobić adaptacje/parametryzacje?
Czujnik ma te same numery tylko Q05 a wcześniejszy Q03.
Dodam ze przez cała nox czujnik czyścił się w płynie do wtryskiwaczy a potem przepłukane było płynem do gaźników i sond.
Czujnik ma te same numery tylko Q05 a wcześniejszy Q03.
Dodam ze przez cała nox czujnik czyścił się w płynie do wtryskiwaczy a potem przepłukane było płynem do gaźników i sond.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2023, o 11:49 przez rafi1985, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości