Rodzaje klimatyzacji

mar gda
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2017, o 20:23

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: mar gda »

sylmicha pisze: 24 lip 2019, o 13:15 Kolego Jarek ostatnią odpowiedzią zaprzeczyłeś swoim poprzednim odpowiedzią. Choć właśnie ostatnia odpowiedź ma sens. Kolego mar gda za długo tak nie polatasz na innym gazie ponieważ instalacja nie różni się tylko innymi zaworami na wężach o czym w innym temacie już pisałem. Ale przecież można i wody tam napompować bo kto komu zabroni. Kolego Andrzej 100 gramów rocznie to bardzo zły wynik więc nie mów, że masz z klimą ok. Chyba, że Twój kolega dysponuje tak świetnym sprzętem 😉. Po za tym aż tak częsta wymiana czynnika też wpływa negatywnie na układ klimatyzacji w samochodzie.
nie siej herezji
1234 yf i R134 jeden i drugi czynnik mają bardzo podobną charakterystykę pracy .Jak jesteś blisko tematu to porównaj entalpie obu czynników .
1234 yf ma ciśnienie na odparowaniu 2,1 bara R134 1,9 bara więc 0,3 różnicy na korzyść R134 jak pewnie wiesz jeśli układ prawidłowo pracuje na mniejszym ciśnieniu jest to "zdrowsze " dla sprężarki mniejsza temperatura jej pracy dłuższa żywotność -mniejsze obciążenie silnika ,
Jako absolwent PG z 12-letnim stażem w nadzorze przy projektowaniu ,serwisach i budowach układów chłodniczych i klimatyzacyjnych wiem o czym pisze i co robię .Co do różnic to mi je wymień .Dla układów aby działały w skrócie potrzeba sprężarki ,skraplacza ,parownika ,zaworu rozprężnego odpowiedniego czynnika chłodniczego i oleju nie tylko do smarowania sprężarki ale takiego w którym rozpuszcza się czynnik no i oczywiście sterownik ,do tego presostat niskiego i wysokiego ciśnienia ,zbiornik cieczy ,osuszacz ,wziernik do kontroli ,zawór bezpieczeństwa ,zawór elektomagnetyczny , instalacji o odpowiednich średnicach ,zaworów serwisowych .-tyle na po skrócie pisze na szybko .
Wielkość parownika dobieramy do wielkości powierzchni do schłodzenia lub ogrzania - jest on zazwyczaj przewymiarowany .Wielkość skraplacza od ilości czynnika w układzie - 630 gr 1234yf i 630 gr R134 , taki sam olej , prawie identyczna charakterystyka odparowania i skraplania zawory rozprężne takie same ( chodzi mi o dysze ) .
Więc prośba uzasadnij mądrze czemu ma mi ten układ paść ,nadmienię mam 2 letnią C 200 26 k przebiegu i od nowości wymieniony czynnik i 0 problemów ,klima używana latem i zimą.
Co do postów powyżej nikt nie przeładowuje układów czynnikiem ,a tak na wszelki wypadek bo to jest ze szkodą dla sprężarki jak i efektów chłodniczych .Układ napełnia się do ciśnienia pracy , a nie na wagę różnica ilości może być inna przy napełnianiu zimą i latem -ma to związek ze skraplaczem .Dwa koncerny nie, przytoczę nazw co jakiś czas wprowadzają na rynek nowe czynnik obwieszczając na forum chłodniczym światu <że to właśnie ten jedyny ten wybrany uzyskują monopol tak jak na 1234 yf tu do 2025 roku i jadą z cenami . Aby dopełnić szczęścia firmy podłapują temat i zmieniają końcówki serwisowe tłumacząc tym ,że tak jest wygodnie dla serwisantów bo po rozmiarach przyłącza wiedzą z jakim czynnikiem mają do czynienia tak jak to ma miejsce z R410 i 1234yf w zasadzie mam to sens. W obydwu przypadkach nie mając redukcji lub odpowiednich konektorów nie podłączymy zwykłych węży serwisowych i manometrów .Jak przebudujesz skraplacz dobierzesz olej i zmienisz zawór rozprężny z odpowiednią dyszą to i na Co2 dasz radę ale widziałem nawet zwykły propan zamiast czynników chłodniczych i też działa .
pozdrawiam i bez urazy .
Marek
C 200 Estate 184 hp
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

Nie czytałem do końca bo nie mam teraz na to czasu. W układzie jest jeszcze coś takiego jak uszczelki i zastosowany rodzaj materiału w zależności od stosowanych np czynników. Nie będę też tu robił wykładów na temat zastosowanych materiałów w spężarce bo jako absolwent PG z 12-letnim stażem w nadzorze przy projektowaniu ,serwisach i budowach układów chłodniczych i klimatyzacyjnych powinieneś doskonale to wiedzieć. A jak coś działa to nie oznacza,że jest dobrze. Musi jeszcze wszystko odpowiedni czas działać.Pozdr.
mar gda
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2017, o 20:23

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: mar gda »

Daj spokój .jakie uszczelki -oringi wszystkie takie same na połączenia skręcanych ,jaki materiał - sprężarka dobierana jest nie do oleju, a do rodzaju układu i jego wydajności .
Nie brnij w temat bo go widzę nie rozumiesz ,ani zasady działania układów chłodniczych .Proszę zostaw to tak jak jest .
A jak coś działa to raczej jest ok.
idę starej tłumaczyć czemu ma światło w lodówce .-podobny poziom .
Pozdrawiam
C 200 Estate 184 hp
sylmicha

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: sylmicha »

mar gda pisze: 26 lip 2019, o 16:32 Daj spokój .jakie uszczelki -oringi wszystkie takie same na połączenia skręcanych ,jaki materiał - sprężarka dobierana jest nie do oleju, a do rodzaju układu i jego wydajności .
Nie brnij w temat bo go widzę nie rozumiesz ,ani zasady działania układów chłodniczych .Proszę zostaw to tak jak jest .
A jak coś działa to raczej jest ok.
idę starej tłumaczyć czemu ma światło w lodówce .-podobny poziom .
Pozdrawiam
Lubisz tworzyć teorię i nie mając absolutnie żadnego w tym doświadczenia przekonujesz innych, że masz rację. Jakie oringi? Jakie sprężarki? 😂 A kto po za Tobą napisał coś o oleju i dobieraniu do niego sprężarki lub odwrotnie? Tworzysz kolejne mity?Doszkol się i nie wymyślaj.
mar gda
Posty: 37
Rejestracja: 15 lis 2017, o 20:23

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: mar gda »

sylmicha pisze: 26 lip 2019, o 15:58 Nie czytałem do końca bo nie mam teraz na to czasu. W układzie jest jeszcze coś takiego jak uszczelki i zastosowany rodzaj materiału w zależności od stosowanych np czynników. Nie będę też tu robił wykładów na temat zastosowanych materiałów w spężarce bo jako absolwent PG z 12-letnim stażem w nadzorze przy projektowaniu ,serwisach i budowach układów chłodniczych i klimatyzacyjnych powinieneś doskonale to wiedzieć. A jak coś działa to nie oznacza,że jest dobrze. Musi jeszcze wszystko odpowiedni czas działać.Pozdr.
!. 1 .jakie tam masz uszczelki
2 .o jakich różnicach w zastosowanym materiale mówisz
3.O jakich sprężarkach piszesz .
doprecyzuj .
Ja w przeciwieństwie do ciebie przynajmniej wiem o czym piszę i podpieram to fachową terminologią a nie skrótami z google .
W jednym ze swoich postów umieściłem celowo babola .Osoba obeznana w temacie chłodnictwa od razu by mi go wytknęła .A ty cisza . teorie na temat gdybania .Swoją drogą mamy tu z chłopakami w pracy niezły ubaw z twoich postów na temat chłodnictwa.
a wydawało się że ten piątek będzie nudny.
C 200 Estate 184 hp
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Michal »

Nie znam sie na klimatyzacji... więc nie będe zabierał głosu w tym temacie. Ale co naprawde mnie martwi to poziom ostatniej wypowiedzi. Troszeczkę do czegos innego przywyklismy na tym forum. Braku argumentów nie zastepujemy wycieczkami osobistymi...
Rozumiem, że można mieć inne zdanie, ba nawet wiedziec wszystko najlepiej... Ale prośba o zachowanie poziomu dyskusji.


PS
Post po którym to napisałem zniknął, w sumie i dobrze.
Zostawiam jednak swój bo myśle , ze co jak co ale tutaj naprawde możemy dyskutować na poziomie miast obrzucać sie stolcem. Zostawiam wiec na pamiatke, abyśmy nigdy nie schodzili poniżej pewnych standardów.
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Michal »

Widzę , że jesteś z tych co muszą mieć ostatnie zdanie. ;) Ale wiesz… troszkę inaczej widzę przedstawiona przez Ciebie sytuacje… ale wystarczy prześledzić wątek , żeby mieć pogląd. Zresztą mniejsza z tym.

Jak już mówiłem , problem nie leży w tym kto ma racje ale w tym w jaki sposób rozmawiamy. Wszyscy współtworzymy to forum, poświęcamy czas aby wymienić się wiedzą i doświadczeniem. Już z racji tego faktu wszystkim członkom należy się szacunek. Oczywiście nie wszyscy mamy taką samą wiedzę i doświadczenie, nikt nie ma też licencji na nieomylność, Tobie również zdarzyło się na tym forum napisać głupotę. Ale to nie jest powód abym pozwolił sobie na wycieczki pod Twoim adresem. Nie wiem jak reszta ale ja nie zaglądam tutaj po to , żeby widzieć jak ludzie obrzucają się gównem , tego wystarczająco dużo jest w telewizji. I żeby było jasne , nie , nie opowiadam się , po żadnej ze stron tej dyskusji, nie chce się z Tobą spierać, nie atakuje Cię personalnie. Po prostu proszę (wszystkich , nie tylko Ciebie) aby trzymać poziom tego forum, szanować się nawzajem.
Przem
Posty: 14
Rejestracja: 17 lut 2020, o 21:22

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: Przem »

Czy jest możliwość regulacji temperatury co pół stopnia ? np 22,5C zamiast 22C lub 23C
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Rodzaje klimatyzacji

Post autor: zmichal »

W grupie VAG tak, w MB nie, a szkoda. Pytanie do magików od SD - czy da się to zmienić?
C250 Estate
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości