Strona 3 z 6

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 10:27
autor: freel4ncer
hubertuss pisze: 20 sty 2021, o 10:16 Jak papierów na to nie ma.
Przecież przebieg jest teraz spisywany na badaniach diagnostycznych

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 10:54
autor: zmichal
Tak, i coraz częściej słyszę o historiach cofania licznika przed badaniem technicznym.

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 12:33
autor: hubertuss
Dokładnie co z tego, że go spisują. Ten przepis jest tak durny jak ten co go wymyślił. Robisz 30 tys rocznie. Przed badaniem o ile cię policja nie zatrzymała i nie spisała cofasz szafę, że zrobiłeś 15. A jak policja spisała przy 20 tys to cofasz do 20 tys. Zresztą policja chyba nie spisuje. Bo pewnie też uważają, że to dureń wymyślił.
Tak naprawdę przy odsprzedaży auta co ma 150 czy 300 tys robotę robi książka i faktury z serwisu. Sprzedawaj takiego 8 latka co ma 300 tys km i wszystkie faktury i przeglądy do końca w aso to żadnego problemu nie będzie. Nie jeden wybierze takiego w wersji 4x4 i 300 tys km chętniej od tego co ma koło 200 tył napęd i parę lat historii na stacji diagnostycznej bez żadnej książki i faktur.

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 12:41
autor: dasonen
hubertuss pisze: 20 sty 2021, o 12:33 Tak naprawdę przy odsprzedaży auta co ma 150 czy 300 tys robotę robi książka
Papierową można podrobić, elektroniczną - już nie tak łatwo, ale jak napisałeś - przebieg można cofnąć przez wizyta w ASO.
hubertuss pisze: 20 sty 2021, o 12:33 i faktury z serwisu. Sprzedawaj takiego 8 latka co ma 300 tys km i wszystkie faktury i przeglądy do końca w aso to żadnego problemu nie będzie. Nie jeden wybierze takiego w wersji 4x4 i 300 tys km chętniej od tego co ma koło 200 tył napęd i parę lat historii na stacji diagnostycznej bez żadnej książki i faktur.
Faktury tutaj robią robotę. Znajomy przesiadł się własnie na nowe BMW 5er i sprzedaje poprzednie: ponad 340 tys. przebiegu. Już ma kolejkę znajomych chętnych do zakupu auta - bo wiedzą, ze było serwisowane regularnie (po za ASO, ale bez kompromisów).

Mercedes maprzewagę nad VAG i BMW, że nie ma serwisów long-live co 30-35 tys. km i nie wciska kitu, ze oleju w skrzyni 7G lub 9G nie trzeba zmieniać. Wymóg wymiany oleju w silniku co roku albo max co 20 tys. km i regularne wymiany w skrzyni - wpływają pozytywnie na awaryjność. Elektronika... cóż... :( Dziś to problem w każdej marce :( (po części dzięki ROHS)

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 12:57
autor: hubertuss
U mnie jest wymóg wymiany co 25 tys km. Z drugiej strony mało który vag przejedzie 30 tys km. Najwięcej widziałem 27 tys km w busie który jeździł na trasach. Osobówki "wołają" co 22 - 25 tys km o przegląd. Jedyny plus mercedesa nad vag jeśli chodzi o diesla to około 7 litrów oleju w misce jeśli chodzi o silnik r 4 w porównaniu do nieco ponad 4 w 2,0 tdi vaga. Drożej w serwisie ale lepiej dla silnika.
Jeśli chodzi o skrzynię to nie wiem jak jest w vag z interwałami wymiany. W dsg i pochodnych jak s tronic każą wymieniać. Ja bym tu widział plus w postaci konwertera i braku dwumasy w porównaniu do skrzyni mercedesa i s tronic audi czy dsg w vw. Skrzynie zf tipotronic są teraz rzadkością w audi i stosowane do mocniejszych silników. Nie wiem co tam serwis zaleca.

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 13:06
autor: dasonen
hubertuss pisze: 20 sty 2021, o 12:57 mało który vag przejedzie 30 tys km. Najwięcej widziałem 27 tys km w busie który jeździł na trasach
Ja planowałem przesiadkę na BMW 6 Grand Coupe albo M550D, ale tam serwisy olejowe były co 30-35 tys. km... a przy 120 tys. przebiegu panewki stukające i 1/4 aut ma już wymianę silnika za sobą.
hubertuss pisze: 20 sty 2021, o 12:57Jeśli chodzi o skrzynię to nie wiem jak jest w vag z interwałami wymiany. W dsg i pochodnych jak s tronic każą wymieniać.
S-tronic wymiana co 80 tys. km, ale często przed pierwsza wymianą jest już wymiana mechatroniki :(
hubertuss pisze: 20 sty 2021, o 12:57Skrzynie zf tipotronic są teraz rzadkością w audi i stosowane do mocniejszych silników. Nie wiem co tam serwis zaleca.
ZF6HP i ZF8HP - tam serwis twierdzi (tak samo, jak w BMW), że oleju nie należy wymieniać i jest "dożywotni". Co ciekawe - w USA już zalecają wymianę w skrzyniach ZF co 120 tys. km :D

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 13:55
autor: freel4ncer
dasonen pisze: 20 sty 2021, o 13:06 Ja planowałem przesiadkę na BMW 6 Grand Coupe albo M550D, ale tam serwisy olejowe były co 30-35 tys. km... a przy 120 tys. przebiegu panewki stukające i 1/4 aut ma już wymianę silnika za sobą.
Tak lekko offtopic, ale miałem kiedyś E92 325i super auto jedno z moich ulubionych fajne prowadzenie zero problemów, ale oleju to wciągał tyle ze nie trzeba mu było wymieniać :D Co ciekawe żadnych wycieków, dobra kompresja i moc i zużycie mieściło się w książkowych limitach. Książka mowila chyba 1l na 1500km :D )

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 15:13
autor: GSI
freel4ncer pisze: 19 sty 2021, o 22:59 Nie odbierz tego źle, ale uważam że jeśli parę tyś przy zakupie jest dla ciebie problemem to chyba nie stać cię na to auto i jeśli już koniecznie chcesz mercedesa to powinieneś poszukać poprzedniego modelu.
U mnie nic się w aucie nie dzieje a rok w rok wydaje grube tysiące na jego utrzymanie.
Jeśli auto na siebie nie zarabia to najgorsza z możliwych lokata kapitału.
Wiesz jak jest. Lepiej kupić droższy i mieć mniej problemów. Ale jak brakuje siana to szukasz "równowagi" ---> koszt zakupu vs. koszt utrzymania.
Szukając zawsze będzie jakiś ciutkę lepszy tylko o 3k więcej. I tym sposobem można dojść do salonowego z foliami na fotelach.

Tak jest w mojej sytuacji. Planowałem zakup max za 70, a po 3 tygodniach szukania zastanawiam się na modelem za 92kpln
:D
Z początku miał to być szósty OPEL. ( ksywka nie przypadkowa). Ale jak zacząłem wybierać Insignie z fajnym wyposażeniem i z 4x4 to doszedłem do ceny 5 letniego Merca.
I tu zadałem sobie pytanie. Czy może nie lepiej przejść do wyższej klasy?
Może lepiej dołożyć i mieć super napęd i bardzo szybką skrzynię ( Opel ma tragiczną!)
I zaczęła się zabawa z męczeniem Was pytaniami.

Za wszystkie pytania bardzo dziękuję.
Ile ja się z nich oraz z tego co na forum dowiedziałem!

Pozdrawiam

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 15:39
autor: freel4ncer
Jasne ja to rozumiem tylko musisz brać pod uwagę tez koszta utrzymania.
Ja mam 110k nastukane. I w zeszlym roku bez paliwa auto kosztowała mnie:

Ubezpieczenie - 3k
Przegląd - 1.2k
Wymiana tarcz i kolckow cos kolo 1.9k
Opony Letnie- 2.5k
Co daje 8.6k
(Nie licze napraw lakierniczych z obcierek , polerki itp które kosztowały mnie 2.5k)

W tym roku znowu zapłacę ze
3k ubezpieczenia
1.2 Przeglad
Opony Zimowe - 2.5k
Wymiana Oleju w skrzyni 1.5k
Co daje 8.2 (Przydało by sie tez naprawić rozdarcie skory na fotelu które na bank będzie kosztować min 1k)

Za dwa lata jeśli będę miał auto to
3k ubezpieczenia
1.2 Przegląd
Zawieszenie ? (na pewno tanio nie będzie)
itp itd

Do tego średnia spalania mam 10l/100 (benzyna + 4matic ) wiec przy 20k km daje to ok 9k zl rocznie na paliwo do tego wynajem garażu kolejne 5k
I mój koszt utrzymania spokojnie przekracza 20k zl rocznie za kilkuletnie auto w świetnym stanie :)

Zapewne mozna zejsc z tych wydatkow kupic tansze opony, moze masz swoj garaz, jezdzic tylko z wiarem ;)

To tylko takie wyjaśnienie odnośnie komentarza o tych paru tys w ta czy w tamta przy zakupie.

Re: Pytanie o konkretny model W205

: 20 sty 2021, o 17:44
autor: dasonen
freel4ncer pisze: 20 sty 2021, o 15:39 Do tego średnia spalania mam 10l/100 (benzyna + 4matic )
Poczułem się dziwnie mając takie w C43: :oops: :twisted:
Obrazek