Strona 2 z 2

Re: Parowanie szyb

: 3 wrz 2018, o 18:55
autor: hord
GLC X253 pisze: 3 wrz 2018, o 14:46 Czym innym jest sprawdzenie stanu technicznego układu klimatyzacji, a czym innym coroczny przegląd z odgrzybianiem parownika. O ile to pierwsze to raczej raz na parę lat, to to drugie co roku. Wstępny filtr (ten w przedziale silnikowym) powinno się oczyścić, a najlepiej wymienić nawet co pół roku. Zamiennik MANN-a lub podobnej firmy można kupić za ok. 50zł
zgadzam sie w 100 %

Re: Parowanie szyb

: 24 wrz 2018, o 12:38
autor: legre
U mnie tak samo, bez klimy parują cały czas dosyć mocno, nawet w lecie, no chyba że jest dobra pogoda (sucho). Chyba ten typ tak ma, bo w drugim aucie w domu nie ma tego problemu. Nie spotkałem się z tak silnym parowaniem szyb w żadnym innym aucie. Może wymiana filtra kabinowego coś zmieni? Zobaczymy, pierwszy serwis się zbliża.

Re: Parowanie szyb

: 30 wrz 2019, o 22:22
autor: Jara
GLC X253 pisze: 31 sie 2018, o 19:45 Zalecenia serwisów odnośnie klimatyzacji są takie, że powinno się ich używać cały rok, bo to poprawia trwałość sprężarki, która jest smarowana olejem który jest zmieszany z czynnikiem chłodniczym. Oczywiście w niskich temperaturach czujnik temperatury nie pozwoli na załączenie klimy, ale jak samochód jest garażowany to przy rozruchu załączy się na kilka minut i to wystarczy do przesmarowania kompresora.
prawda .. w poprzednich MB ( np w W203) klima kręciła się cały czas tylko obciążenia jakoś nie generowała .. tu jest jak w VW/Audi sprzęgiełko ... wiec wyłączone wszystko stoi. Jak miałem Audi lata temu .. też mi mówili aby zimą ja od czasu do czasu włączyć.

Re: Parowanie szyb

: 10 sty 2020, o 21:20
autor: Schnaider
Parowanie szyb oraz przednich lamp to standard i chyba największe minusy tego auta.

Re: Parowanie szyb

: 10 sty 2020, o 21:27
autor: sylmicha
Chyba trochę przesadzacie, mi jeśli zaparuje to tylko tylna szyba gdzie po załączeniu jej ogrzewania para z niej szybko znika. Co się tyczy reflektorów to dwa razy na prawie 25 tysięcy kilometrów zauważyłem, że zaparowały. Było to w nocy w trasie gdzie przez jakieś 100 kilometrów tak lało,że te reflektory były prawie jak w łodzi podwodnej. Rano już nie było śladu po zaparowaniu. A klima chodzi cały czas ponieważ zadaniem klimatyzacji nie jest tylko chłodzenie ale też osuszanie powietrza. Po za tym lepiej dla jej żywotności jeśli jest często lub zawsze załączona. Kolejna sprawa to jeśli niestety przestrzegacie zaleceń producenta co do choćby częstotliwości wymiany filtrów to się nie dziwcie, że w kabinie jest wilgoć, a wy i pasażerowie oddychacie powietrzem pełnym grzybów i roztoczy.