Strona 1 z 1

Konkretnie w205 C180. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Tylko silnik i skrzynia mnie interesuje.

: 20 lip 2021, o 07:40
autor: MarekSzczecin
Cześć kestem tu nowy więc witam wszystkich:) nie Nalazłem konkretnej odp na moje pytanie więc zakładam taki temat. Wiem, że C200 iC220cdi jest lepsze itd nie pytam co lepsze gorsze i czy jest lampka nad drzwiami czy jej nie ma. Konkretnie. Na co zwrócić uwagę kupując c180 2016 rok 100tys km.
Z góry BARDZO dziękuję za konkretne i szybkie odpowiedzi.
Pozdrawiam Marek

Re: Konkretnie w205 C180. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Tylko silnik i skrzynia mnie interesuje.

: 20 lip 2021, o 13:37
autor: Schnaider
Konkretnie to historia auta i stan techniczny skoro model jest już określony.
Lepiej być świadomym, że miał uszkodzony błotnik i czujnik szwankuje niż mieć auto po dzwonie myśląc, że czyste i się dziwić co on chce.

Na co zwrócić uwagę - tematy eksploatacyjne:
Wymiana oleju w skrzyni 7G przy 60k km czy miała miejsce
Akumulatory czy jeszcze od nowości - rozruchowy po ~5-6 latach do wymiany oraz kondensator elektryczny podobnie

Co do pozostałych rzeczy wyposażenia to warto:
światła ILS
kamera cofania

Re: Konkretnie w205 C180. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Tylko silnik i skrzynia mnie interesuje.

: 20 lip 2021, o 14:06
autor: freel4ncer
Schnaider pisze: 20 lip 2021, o 13:37
Wymiana oleju w skrzyni 7G przy 60k km czy miała miejsce
Co wy macie z tymi 7G. W205 mialo skrzynie 7G PLUS i wymiane oleju przy 120k km a nie 60

Re: Konkretnie w205 C180. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Tylko silnik i skrzynia mnie interesuje.

: 20 lip 2021, o 18:10
autor: adam
Oczywiście,zgadzam się z przedmówcą.Olej w przekładni 7G+ wymienia się co 125k dokładnie.

Re: Konkretnie w205 C180. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Tylko silnik i skrzynia mnie interesuje.

: 20 lip 2021, o 20:48
autor: Shawn_Trn
Wg instrukcji obslugi MB - wymiana oleju i filtra w automatycznej skrzyni biegów:
co 125 000 km (77 500 mil) / 5 lat.

Re: Konkretnie w205 C180. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Tylko silnik i skrzynia mnie interesuje.

: 21 lip 2021, o 08:45
autor: MarekSzczecin
Dziękuję za wszytskie odpowiedzi.
Odnośnie skrzyni biegów to w ASO była wymiana oleju pry 56tys km i następną zalecają mi wykonać przy kolejnym przeglądzie w lutytm 2022 roku. Auto ma teraz 100tys km przejechane. Jest tam skrzynia 7G ( chyba - speedshift ) z łopatkami AMG, tak jest w specyfikacji. Sprawdzili mi auto i lakier oryginał wszędzie włącznie z progami słupkami dachem itd. wszystkie plastiki na miejscu, żadnych wycieków wszystko suche, jedynie przy hamowaniu ja wyczuwałem lekkie wibracje ale poprzedni właściciel wymienił sobie tarcze na brembo... nie wiem czy to dobry pomysł. Chłopaki z ASO też wyczuli te wibracje i wyczuli jeszcze wibracje przy prędkości ponad 100km/h - ja tego nie wyczułem. Opony są od nowości Continentale i są bardziej zjedone od zew strony, tył jest OK. Kierownica stoi prosto, nie ściąga. Nie ma składanych lusterek ani kamery. Czujnik parkowania tył też jakiś dziwny ale w ASO mówią, że to oryginał. Felgi 17" pakiet wew i zew avantgarde. 2 właściciel w Polsce bardzo sympatyczny i uczciwy się wydaje. Sam nim jeździ z żoną. Nie rozmawiamy tu o cenie bo cena nie jest tu istotna. Aha, pęlnięty jest ten plastik pod zderzakiem tylnim patrząc od tyłu auta ten po prawej stornie ( od pasażera ) - po lewej w tym miejscu jest wydech ( ktoś wie jak to fachowo się nazywa bo nie mogę znaleźć na allegro ? ) Także podsumowując opony przód wymiana, amortyzatory przód OK 60-65%, hamulce dla mnie przód do zrobienia i reszta chyba OK ?

Re: Konkretnie w205 C180. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Tylko silnik i skrzynia mnie interesuje.

: 5 sie 2021, o 13:01
autor: Jara
Shawn_Trn pisze: 20 lip 2021, o 20:48 Wg instrukcji obslugi MB - wymiana oleju i filtra w automatycznej skrzyni biegów:
co 125 000 km (77 500 mil) / 5 lat.
Ktoś zlał ten olej po 95 tys. km .... był czysty. Szlamu tylko miejscami było ( prawie w ogóle) w filtrze oleju.
W ASO przy przeglądzie 120 tys. 5 lat - wymiana oleju w skrzyni + części coś 1400 brutto. Wymieniają całość 7 litrów.

Olej wymienia się bo to płyn hydrauliczny .. z czasem traci swoje właściwości. Aczkolwiek tu idzie jakiś inny olej .... niebieski .. może to jakiś "full syntetyk"

Wibracje przy hamowaniu .. to może być tylko i wyłącznie problem opona/felga/wyważenie .. zła osadzenie na piaście. Jakieś bicie na tarczy czuć też i słychać przy normalnym hamowaniu. Dziwne to zużycie jednostronne bieżnika .... to może być przyczyna .. aby nowe opony nie poszły do śmietnika .. sprawdziłbym geometrię .. no może opony nie od tego auto to są. Oryginalne opony to chyba nie Continental i muszą mieć oznaczenie MO.

Ja swoje oryginały miałem Pirelli z "MO" były ... doleciały już do < 2mm ... nic nie wibrowało, równiutko zużyte. Założyłem jakieś wielosezonowe Micheliny i coś nie halo było, maja teraz 25 tys. przebiegu i jest coraz gorzej z nimi .. jakaś wada produkcyjna ?? Fakt że właśnie w tym modelu opony zdarza się też innym takie coś a w USA wręcz mówią że to bubel. Tak wiec warto sobie zostawić starą parkę opona na wypadek reklamacji nowych :)

Wiesz jak przeglądy miał w ASO .. bo ten co obiera auto za każdym razem sprawdza opony, wycieki, klocki i inne pierdoły. Bo jak coś zauważy ma szanse powiększyć zakres czynności podczas tworzenia zlecenia.

Jak to auto nie jest AMG .. to wymieniali olej w skrzyni tylko jak klient reklamował pracę skrzyni. Inaczej ... nawet odradzali. Wiedzą że w 7G było po 60 -70 tys. ale tu w 7GP nie trzeba .. 2 osoby wielokrotnie mi odradzały.

Silniki .. ten model silnika .. odługuje pojemności 1,6 i 2.0 .. wiec od C180 po C300 pewnie ... głośny jest przy odpaleniu porannym .. wydaje mi się że 1 latek sąsiadki w GLC 300 nawet głośniejszy .. i tyle ... instrukcja przy tym ostrzega :). On tam siedzi od W204 .. 2011 roku. Dalej go klepią ale jako 1,5 l .. 2.0 już tylko obsługuje C 300.
Co je może uśmiercić .... CHIP Tuning ... turbina delikatna jest .... z przegrzania rozlatuje się cześć ssąca i robi to spustoszenie .. w zależności gdzie trafi. Sprężarka tam to już nie solidny Gerret a jakiś japoński IHI.
Firma IHI nie ma niestety dobrej "sławy" :) jak to ktoś powiedział filigranową konstrukcje ma. Gerret dawał rady nawet i 500 tys. km .. a to jak chiptuning dmuchiwał mocniej to potrafi skończyć się jeszcze przed 100 tys. km. ... a tak "normalnie" użytkowane nie słyszałem aby przed 200 tys. km coś sie działo. 3 lata temu spotkałem użytkowników co mieli 4 latki z 200 tys. nalatane i jednie co to odma i taki magnes sterujący wałkiem.