Shawn_Trn pisze: ↑20 lip 2021, o 20:48
Wg instrukcji obslugi MB - wymiana oleju i filtra w automatycznej skrzyni biegów:
co 125 000 km (77 500 mil) / 5 lat.
Ktoś zlał ten olej po 95 tys. km .... był czysty. Szlamu tylko miejscami było ( prawie w ogóle) w filtrze oleju.
W ASO przy przeglądzie 120 tys. 5 lat - wymiana oleju w skrzyni + części coś 1400 brutto. Wymieniają całość 7 litrów.
Olej wymienia się bo to płyn hydrauliczny .. z czasem traci swoje właściwości. Aczkolwiek tu idzie jakiś inny olej .... niebieski .. może to jakiś "full syntetyk"
Wibracje przy hamowaniu .. to może być tylko i wyłącznie problem opona/felga/wyważenie .. zła osadzenie na piaście. Jakieś bicie na tarczy czuć też i słychać przy normalnym hamowaniu. Dziwne to zużycie jednostronne bieżnika .... to może być przyczyna .. aby nowe opony nie poszły do śmietnika .. sprawdziłbym geometrię .. no może opony nie od tego auto to są. Oryginalne opony to chyba nie Continental i muszą mieć oznaczenie MO.
Ja swoje oryginały miałem Pirelli z "MO" były ... doleciały już do < 2mm ... nic nie wibrowało, równiutko zużyte. Założyłem jakieś wielosezonowe Micheliny i coś nie halo było, maja teraz 25 tys. przebiegu i jest coraz gorzej z nimi .. jakaś wada produkcyjna ?? Fakt że właśnie w tym modelu opony zdarza się też innym takie coś a w USA wręcz mówią że to bubel. Tak wiec warto sobie zostawić starą parkę opona na wypadek reklamacji nowych
Wiesz jak przeglądy miał w ASO .. bo ten co obiera auto za każdym razem sprawdza opony, wycieki, klocki i inne pierdoły. Bo jak coś zauważy ma szanse powiększyć zakres czynności podczas tworzenia zlecenia.
Jak to auto nie jest AMG .. to wymieniali olej w skrzyni tylko jak klient reklamował pracę skrzyni. Inaczej ... nawet odradzali. Wiedzą że w 7G było po 60 -70 tys. ale tu w 7GP nie trzeba .. 2 osoby wielokrotnie mi odradzały.
Silniki .. ten model silnika .. odługuje pojemności 1,6 i 2.0 .. wiec od C180 po C300 pewnie ... głośny jest przy odpaleniu porannym .. wydaje mi się że 1 latek sąsiadki w GLC 300 nawet głośniejszy .. i tyle ... instrukcja przy tym ostrzega
. On tam siedzi od W204 .. 2011 roku. Dalej go klepią ale jako 1,5 l .. 2.0 już tylko obsługuje C 300.
Co je może uśmiercić .... CHIP Tuning ... turbina delikatna jest .... z przegrzania rozlatuje się cześć ssąca i robi to spustoszenie .. w zależności gdzie trafi. Sprężarka tam to już nie solidny Gerret a jakiś japoński IHI.
Firma IHI nie ma niestety dobrej "sławy"
jak to ktoś powiedział filigranową konstrukcje ma. Gerret dawał rady nawet i 500 tys. km .. a to jak chiptuning dmuchiwał mocniej to potrafi skończyć się jeszcze przed 100 tys. km. ... a tak "normalnie" użytkowane nie słyszałem aby przed 200 tys. km coś sie działo. 3 lata temu spotkałem użytkowników co mieli 4 latki z 200 tys. nalatane i jednie co to odma i taki magnes sterujący wałkiem.