Strona 1 z 1

Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 14 paź 2021, o 17:39
autor: drleon
Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu, dokładnie prędkościomierza i obrotomierza
i komunikatu między nimi o treści:

„Uruchomić silnik patrz instr. obsługi”

Co to oznacza wg instrukcji to już wiem:

https://moba.i.daimler.com/baix/cars/w2 ... 3ec23ec-30

Silnik jest wyłączony i poziom naładowania akumulatora jest za niski.
Wyłączyć zbędne odbiorniki prądu, jak np. ogrzewanie szyby tylnej lub oświetlenie wnętrza.
Pozostawić silnik pracujący przez kilka minut lub przejechać dłuższy dystans. Akumulator będzie ładowany.

OK. Tak zrobiłem. Pojeździłem ponad 2 godziny. Zatrzymuję. Pali się!
Wyłączam silnik. Wychodzę. Zamykam drzwi z autopilota = nadal pali się podświetlenie kokpitu i ten komunikat! Wracam za 30 minut – to samo.

Za późno by jechać do serwisu dzisiaj więc to zostawiam na noc. Chyba, że coś mogę zrobić jeszcze sam? Auto odpala bezstresowo za każdym razem więc akumulator nie jest aż tak słaby.
Ale dlaczego nie można zgasić komunikatu i podświetlenia po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta?

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 14 paź 2021, o 18:05
autor: dellx
Może coś się zawiesiło w systemie.
Ja bym spróbował na kilka minut odłączyć akumulator.

P.S. W poprzednim aucie zawiesił mi się kiedyś wentylator chłodnicy - nie chciał się wyłączyć. Pomogło odłączenia akumulatora. Po tym zabiegu już nigdy więcej ten problem się nie pojawił.

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 14 paź 2021, o 19:27
autor: HYBRID
Sprawdz stan napięcia akumulatora ....
Wydaje mi się że powinien być modul zarządzania energia i powinien sam wyłączyć zegar po błędzie....
Fajnie by było żebyś miał w domu prosty sprzęt do diagnozy auta I
Np iCarsoft MB V3.0

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 16 paź 2021, o 16:19
autor: drleon
HYBRID pisze: 14 paź 2021, o 19:27 Sprawdz stan napięcia akumulatora ....
Wydaje mi się że powinien być modul zarządzania energia i powinien sam wyłączyć zegar po błędzie....
Fajnie by było żebyś miał w domu prosty sprzęt do diagnozy auta I
Np iCarsoft MB V3.0
Dzięki, ale to nie na moją głowę.
Niestety mieszkam w takim kraju (Szwecja) gdzie za podładowanie tego akumulatora z kabla zaproponowano mi 2000 SEK (ok 1000 zł)
Zostawiłem na noc i przyciemniłem intensywność podświetlenia kokpitu. Ikona nie zgasła ale akumulator się nie rozładował.
Dzisiaj zrobiłem 200 km (ponad 2 h jazdy) i........ problem zniknął. Wszystko się wyłączyło jak dawniej.
I tu pytanie dodatkowe - w tutejszym salonie Mercedesa, do którego mam średnie zaufanie, typ powiedział mi, że

jak już się tak rozładowało to "doładowanie TYLKO kablowe... bo napięcie spadło i... już sama jazda nie pomoże"
- czy to prawda? {akurat mi się udało - jak wyżej}

inna sprawa, że jeżdżę wyjątkowo rzadko - w tym roku max. 1000 km ale auto stoi w ogrzewanym garażu

Czy pora kupić nowy akumulator?
W salonie podali mi cenę 4400 SEK + 1300 SEK robocizna zatem = ok. 6000 SEK jakieś 2.700 PLN
Czy jeszcze poczekać z nowym i trochę częściej pojeździć?

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 16 paź 2021, o 17:18
autor: HYBRID
Na Twoją glowe ten sprzęt podłączasz pod gniazdo diagnostyczne i wybierasz model auta ..... dziecko to zrobi....

Co do jazdy to tak bardzo słabo sie naładuje ale jak zrobisz dużo km to doładuje. Masz z dużo podzespołów działających wszystko żre prąd podepnij auto pod ładowarkę bo aku może być słabe dodatkowo aku pomocniczy wkoncu padnie jak aku glowny będzie rozładowany ciągle rozładowany bedzie jeżeli nie jeździsz to powinieneś bynajmniej raz w miesiącu podładować... a krótkie dystanse swiatla klima grzanie itp mocno osłabia aku na krótkich dystansach

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 17 paź 2021, o 10:47
autor: drleon
HYBRID pisze: 16 paź 2021, o 17:18 Co do jazdy to tak bardzo słabo sie naładuje ale jak zrobisz dużo km to doładuje.
Trasa po 200 km, 2 h bez wyłączania silnika - to już jakieś efekt? Ile bym musiał jechać non stop aby doładować w 50% a ile na 90%?

Czy klima i inne gadżety żrą prąd z akumulatora nawet w czasie jazdy?

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 17 paź 2021, o 10:59
autor: drleon
HYBRID pisze: 16 paź 2021, o 17:18 powinieneś bynajmniej raz w miesiącu podładować... a krótkie dystanse swiatla klima grzanie itp mocno osłabia aku na krótkich dystansach
OK. Uczę się zatem z punktu ZERO. Bo jedyne co umiałem to nalać benzyny. Resztę robił autoryzowany serwis ale za darmo tylko do końca umowy serwisowej a to się właśnie skończyło. Moje pytanie:

1. czy można doładowywać akumulator bez jego wyjmowania z auta, bez odpinania czegokolwiek?

Np. gdybym kupił taki sprzęt:

https://allegro.pl/oferta/prostownik-sa ... dbf8b979a5

2. Czy potem muszę coś ustawiać w programie? Podobno po zmianie akumulatora trzeba coś takiego zrobić

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 17 paź 2021, o 11:20
autor: GLC X253
Alternator ma odpowiedni zapas mocy na "gadżety" oraz uzupełnienie zasobów akumulatora, ale tylko wtedy gdy silnik ma odpowiedni zakres obrotów i oczywiście układ regulacji napięcia alternatora jest sprawny. Warto sprawdzić napięcie w instalacji podczas dłuższej jazdy, kiedy teoretycznie akumulator powinien być naładowany. Z mojego doświadczenia wygląda to tak, że na początku jazdy gdy akumulator nie jest w pełni naładowany napięcie dochodzi nawet do 14,7 V, ale po pewnym czasie spada do 13,7 - 14,0, co świadczy o naładowaniu akumulatora.
Można doładować akumulator bez demontażu z samochodu. Co do prostownika to sugerowałby raczej coś bardziej markowego (z mikroprocesorem), bo instalacja jest bardzo wrażliwa na przepięcia. Nie musi być to prostownik o wydajności 30A, bo standardowy prąd ładowania to 1/10 pojemności, czyli ok 7- 8A. Im mniejszy tym lepiej dla trwałości akumulatora - oczywiście ładowanie trwa wtedy dłużej.

Re: Nie mogę zgasić podświetlenia kokpitu i komunikatu w C250D rocznik 2016

: 17 paź 2021, o 11:49
autor: HYBRID
Alternator ma zapas .... sprawdź sobie na własnym aucie (jeżeli jeździsz okazyjniei do tego krótkie dystanse..)zostaw miesiąc temperatura spadnie alternator nie ma zadania ładować tylko doładowywać akumulator tylko ile mocy pozostaje przy odpalonym całym sprzęcie.... a aku ma bardzo niski poziom.... jego wydajność mimowolnie bardzo spada zarazem czas doładowania aku wzrasta jedziesz do sklepu włączasz grzanie foteli włączasz swiatla grzanie szyby nadmuch jedziesz 2 km bach gasisz.... jedziesz? Znowu po mieście stoisz w korku włączasz wycieraczki dojeżdżasz do następnego miejsca i bach .. później dochodzi ewentualnie system start stop i cała reszta gadżetów jedziesz na myjnie i wracasz zpowrotem do domu... zostawiasz na miesiąc odpalasz na chwilę i bach gasisz aku musi w takiej sytuacji doładowany ze źródła zewnętrznego... cała elektronika w aucie nawet podczas postoju auta pracuje ... czasy czuwania itd.... nawet najlepszy modul zarządzania energia nie da rady i napięcie aku spadnie i to b. mocno.... akumulator w samochodzie to nie jest źródło Energi odnawialnej w nieskończoność..... dodatkowo aku pomocniczy za każdym razem kiedy poziom napięcia jest zbyt niski ma wytężoną pracę... wkoncu wyleje i będzie temat wymiana aku pomocniczego.... prostownik jak najbardziej z mikroprocesorem.... nie ursusowy .... odpalanie kablami z innego auta również nie wskazane .... poproś w sklepie o miernik napięcia/ naładowania aku.... kosztuje kilka euro ... wkładasz go w zapalniczkę.... I sytuacja poglądowo jasna ..https://www.amazon.pl/zapalniczki-samoc ... B00I3ZGV9I
Żywotność akumulatora średnio to 5lat ale to nie reguła. Jeżeli chcesz wymienić to możesz beż stresu ... Bez serwisu beż komputera ...silnik-osprzet-naped-f11/akumulator-wym ... -t478.html