Strona 1 z 1

Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 17 lis 2021, o 09:36
autor: Wrcfan
To moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią i może jestem przewrażliwiony. Czy normalne jest to że w trybie sport i sport+ na postoju są odczuwalne telikatne wibracje? Po zmianie na tryb comfort lub eco wibracje ustają. Wrażenie mam takie jak kiedyś w manuału po wciśnięciu sprzegla

Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 18 lis 2021, o 12:12
autor: dasonen
Wibracje masz na "D" czy na "P"?
Wydaje mi sie, że sport i sport+ mają nieco wyższe idle RPM, więc poduszki pracują z inną częstotliwością. To w przypadku "P" może suf=gerować poduszki pod skrzynią/silnikiem.
Z powodu wyższych obrotów może być również mocniejsze spięcie silnika ze skrzynią przez konwerter - to powinno być normalne.
Jednak nikt tu nie wie, jakie to wibracje i jak różne w stosunku do innych trybów :)
Może spróbuj w innym trybie wrzucić "P" i tam pedałem gazu podnieść obroty do tych, przy których odczuwasz wibracje na Sport i Sport+? Jeśli pojawią się - to zapewne poduszki pod silnikiem. Jeśli nie - to może pod skrzynią.
Od tego bym zaczął, bo inne opcje to diagnostyka wtrysków a później - skrzyni.
A może te wibracje są bardzo małe i normalne? Sam napisałeś, ze "delikatne" :)

Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 18 lis 2021, o 21:42
autor: Wrcfan
Wibracje są na "D" w trybach sport i sport+ np gdy zatrzymam się na światłach na "wolnych obrotach". W trakcie jazdy nie czuje wibracji. Ale tak jak pisałem wyżej są one delikatne. Na "P" brak wibracji. Może jestem przewrażliwiony to mój pierwszy automat

Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 24 lis 2021, o 18:02
autor: dasonen
Na "P" skrzynia nie próbuje pchac auta, zaś w innych trybach - tak. Dlatego jest szansa, że masz problem z konwerterem, albo lockupem albo przypalonymi tarczkami sprzęgieł, albo za małe ciśnienie je dociskające, albo wszystko jest OK.

Te "drgania" mogą być normalne lub alarmujące. Ktoś musi to samodzielnie "poczuć", bo korespondencyjnie tego się nie da ocenić.

Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 9 mar 2024, o 13:11
autor: eightwonder2
Mam podobne objawy. Na P auto ani drgnie. Po włączeniu D czuć drgania głównie na fotelu pasażera. Poduszki silnika i poduszka skrzyni są nowe. Jak wygląda diagnoza konwertera? Da się to zrobić bez rozbierania go?

Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 12 mar 2024, o 13:19
autor: Jara
D powoduje już większe obciążenie silnika ... układ napędowy jest spięty aż po osie .. ot tylko hamulce trzymają go że nie ruszy.

Może silnik się ociupinkę dławi ( bo trochę słaby się zrobił) jak to ropniak sprawdzić czy układ oczyszczania spalin jest sprawny jakie ciśnienie przed katem mają spaliny.
Jak tam dynamika auta. V MAX powinien do minuty czasu osiągnąć,
Nie ma jakiś błędów silnik lub napęd.

Włącz na P klimatyzacje na MAX ... zobacz czy wtedy tez nie ma drgań jak rusza sprężarka Klimy.

Niekoniecznie konwerter ... tan jak sie uszkodził widać to po oleju ... zanieczyszczenia się pojawiają i .... dudniłby podczas przyspieszania.

Konwerter da się łatwo uszkodzić .. ot ZIMĄ męcząc się w kopnym śniegu.

A tak ... jeździć i obserwować. Z doświadczenia jedyną sensowną i skuteczną drogą na wibracje jak auto ma już parę dobrych latek to zakup auta nowego bez wibracji.

Ja to przez przypadek naprawiałem ... ot kiedyś w poprzednim okazało się że problemem był napęd paska wielorolkowego. Głupia rzecz a poprawiło sie jakbym nowe auto kupił :).

Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 12 mar 2024, o 13:44
autor: eightwonder2
Z mojego doświadczenia - uwaga o kupnie nowego auta bez wibracji to najmądrzejsze, co kiedykolwiek przeczytałem. Poważnie :) dzięki za głos rozsądku.

Re: Delikatne wibracje na postoju w trybie sport i sport+

: 27 mar 2024, o 18:50
autor: kopi
Mam dokładnie tak samo C220 2019 rok OM654. Może na tym trybie tak ma być ?