Dziwny dźwięk dobiegający z komory silnika.
: 2 cze 2022, o 14:30
Witam, chciałbym się Was poradzić, bo być może ktoś spotkał się z podobnymi objawami w swojej C-Klasie. (2017 C200 4-MATIC)
Od momentu w którym na zewnątrz zrobiło się cieplej, z komory silnika dochodzi dosyć irytujący dźwięk przebijający się nad normalną jego pracę. Dźwięk zależny jest od obrotów silnika:
• Podnosi się wraz ich wzrostem
• Link do filmu zawierającego nagranie dziwnego dźwięku.
https://drive.google.com/file/d/14w0Uzv ... sp=sharing
Dźwięk nie występuję od razu, pojawia się dopiero po przejechaniu dłuższego odcinka(najlepiej z prędkością autostradową)
Komputer pokładowy nie wyrzuca żadnych błędów, jak również nie dostrzegam pogorszenia parametrów jezdnych.
W pierwszej kolejności obstawiałem kompresor klimy, ale byłem na serwisie, po którym nie stwierdzono żadnych uchybień. Podczas serwisu zasugerowano mi żebym zwrócił uwagę na alternator, gdyż według nich był on bardzo gorący.
Zatem moje podejrzenia obecnie kieruje właśnie w tą stronę. Oba podzespoły znajdują się na jednym pasku, wiec może okazać się, że większe obciążenie spowodowane klimatyzacją uwidoczniło problem alternatora.
Objawy współistniejące:
• Po dłuższej jeździe, wyczuwalny specyficzny zapach w kabinie.
• Zauważyłem też, że wraz z pojawieniem się dziwnego dźwięku z silnika, wspomaganie kierownicy zaczyna hałasować. Każdy obrót kierownicą, przy powolnej jeździe zaznaczony jest przeciągłym-elektronicznym-jękiem (nie wiem jak inaczej opisać ten dźwięk)
Od momentu w którym na zewnątrz zrobiło się cieplej, z komory silnika dochodzi dosyć irytujący dźwięk przebijający się nad normalną jego pracę. Dźwięk zależny jest od obrotów silnika:
• Podnosi się wraz ich wzrostem
• Link do filmu zawierającego nagranie dziwnego dźwięku.
https://drive.google.com/file/d/14w0Uzv ... sp=sharing
Dźwięk nie występuję od razu, pojawia się dopiero po przejechaniu dłuższego odcinka(najlepiej z prędkością autostradową)
Komputer pokładowy nie wyrzuca żadnych błędów, jak również nie dostrzegam pogorszenia parametrów jezdnych.
W pierwszej kolejności obstawiałem kompresor klimy, ale byłem na serwisie, po którym nie stwierdzono żadnych uchybień. Podczas serwisu zasugerowano mi żebym zwrócił uwagę na alternator, gdyż według nich był on bardzo gorący.
Zatem moje podejrzenia obecnie kieruje właśnie w tą stronę. Oba podzespoły znajdują się na jednym pasku, wiec może okazać się, że większe obciążenie spowodowane klimatyzacją uwidoczniło problem alternatora.
Objawy współistniejące:
• Po dłuższej jeździe, wyczuwalny specyficzny zapach w kabinie.
• Zauważyłem też, że wraz z pojawieniem się dziwnego dźwięku z silnika, wspomaganie kierownicy zaczyna hałasować. Każdy obrót kierownicą, przy powolnej jeździe zaznaczony jest przeciągłym-elektronicznym-jękiem (nie wiem jak inaczej opisać ten dźwięk)