Strona 1 z 1

Problem 7g tronic +

: 20 lip 2022, o 18:23
autor: Kociumba
Czołem załoga! Jestem „szczęśliwym” posiadaczem w205 220d całe 2 dni:). Niestety ale chwile euforii i frajdy psuje mi problem skrzyni biegów, a mianowicie problem pojawia się przy zmianie biegu z 3 na 4 jadąc pod większe wzniesienie lub przyciskając gaz do dechy wraz z kickdownem skrzynia reaguje jak należy tzn zrzuca dwa w dół ale zaraz po tym przestaje pracować jak należy mianowicie w obu przypadkach czuć wyraźnie zmianę biegu objawiające się szarpnięciem jak i tym że skrzynia zaczyna przeciągać biegi do ponad 3 tys obrotów nie reaguje na próbę redukcji biegu manetkami. Przy chamowaniu do zera zrzuca bieg na D1 mimo iż normalnie byłoby to D2 również z wyczuwalnym szarpnięciem. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu po dłuższym czasie problem znika i skrzynia pracuje normalnie jadąc „po dziadkowemu” do momentu większego wzniesienia lub mocniejszego wciśnięcia problem odrazu wraca. Dzięki za wszelka pomoc. Pozdrawiam

Re: Problem 7g tronic +

: 21 lip 2022, o 08:50
autor: f1sz
Jaki przebieg? Olej w skrzyni w ogóle był wymieniany?
Możesz zrobić reset adaptacji skrzyni, ale problemu z szarpaniem to nie rozwiąże.

Re: Problem 7g tronic +

: 21 lip 2022, o 10:59
autor: Kociumba
Kolego f1sz przebieg to 65 tys

Robiłem diagnostykę okazało się, ze to jednak nie problem skrzyni a silnika kody błędów:

P226172 - występuje usterka mechaniczna w klapie obejściowej powietrza doładowującego siłownik nie zamyka się
P029900 - ciśnienie doładowania turbosprężarki 1 jest za niskie
P220F77 - występuje usterka elektryczna w grzałce czujnika nox 2 (zespół cylindrów 1). nie można osiągnąć nakazanej pozycji
P229F09 - Czujnik NOx 2 (bank cylindrów 1) jest uszkodzony. Występuje usterka komponentu
P056216 - napięcie zasilania na pokładzie jest zbyt niskie wartość graniczna napięcia elektrycznego nie została osiągnięta
B22EF15 - wyjście dla lampki zewnętrznej klamki drzwi jest uszkodzone. Występuje zwarcie do akumulatora lub obwód otwarty
C10C900 - istnieje żądanie hamowania z modułu sterującego w celu wspomagania zapobiegania kolizjom

Może ktoś z was na podstawie tych błędów może wywnioskować czy są to poważne problemy, gdyż ciężko mi panować nad nerwami i chciałbym wiedzieć czy są to problemy do naprawy oczywiście przez nich gdyż mam gwarancje, czy po prostu oddać im samochód gdyż bardzo możliwe że dla tego był wystawiony na sprzedaż gdyż naprawa owych problemów byłaby zbyt droga etc.

Re: Problem 7g tronic +

: 21 lip 2022, o 13:51
autor: dasonen
To wszystko jest do naprawy, ale może kosztować ładnych kilka tys. PLN. Poczytaj wątek o czujnikach NOx - może być drogo. Później naprawa obwodu doładowania (od 400 PLN do... jeśli chcesz w ASO kupić nową sprężarkę to będzie z 14 tys? :) ) , do tego klamka drzwi i w końcu enigmatyczna awaria systemu zapobiegania kolizjom.
Niech to naprawią w ramach gwarancji :)

Re: Problem 7g tronic +

: 21 lip 2022, o 14:15
autor: Kociumba
Dzięki za odpowiedź widzę ze tanio nie będzie 😅. Powiedzcie mi czy to możliwe, ze samochód nie posiadał tych problemów przed sprzedażą a to wszystko mogło paść po przejechaniu 500km?
Łącznie z dniem dzisiejszym samochód jest w moich rękach 3 dzień 🥹

Re: Problem 7g tronic +

: 21 lip 2022, o 20:00
autor: dasonen
Razem z kodami błędów powinien być pokazany również przebieg przy którym błędy się pojawiły oraz ilość zliczonych wystąpień.
Jest możliwe, że faktycznie pokazały się po zakupie, ale moim zdaniem - jest to bardzo mało prawdopodobne.

Re: Problem 7g tronic +

: 21 lip 2022, o 21:07
autor: Kociumba
Dzięki za odpowiedź. Samochód zostanie zapewne zwrócony ale kolejny na pewno będzie również w205 tylko mam jedno pytanie czy który silnik benzynowy jest godny polecenia.
Dzięki jeszcze raz i szerokiej drogi kolego! 😁

Re: Problem 7g tronic +

: 22 lip 2022, o 01:05
autor: dasonen
Ja mogę polecić benzynowe, doładowane V6 :D

Re: Problem 7g tronic +

: 22 lip 2022, o 11:06
autor: Rufio
Potwierdzam.
Ostatnie 6 cylindrów w C klasie