Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Pytanie teraz tylko , skoro orginał schodzi tak szybko , to jak szybko zjada sie zamienniki w późniejszej eksploatacji auta (po gwarancji -auto kilkuletnie) . Na zuzycie tez jakos wpływa to ze hamulec reczny zaciaga sie automatycznie co chwile ( robie krótkie odcinki i reczny pracuje na okraglo) klika razy dziennie to minimum.
C 43 AMG
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Oryginalne klocki zazwyczaj są miękkie i dość mocno pylą. Z drugiej strony ciekawe jak zachowają się klocki no TRW Detoc lub ATE Ceramic.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Styl typowego kierowcy mercedesazmichal pisze: ↑30 cze 2018, o 11:08 Styl i technika jazdy będzie tutaj bardzo istotnym parametrem. Zanim kupiłem swoje C250 pytałem kolegów z forum jakie mają spalanie przy tym silniku. Zazwyczaj padały wartości w granicach 9l/100km. Ja tylko dodam, że od nowości, gdzie przejechałem już 27 tys. km średnie spalanie w C250 wychodzi mi 7,4l/100km..., myślę, że z klockami będzie podobnie, bo z tego co patrzyłem po tycm przebiegu klocki jeszcze jak nowe...
Spalanie rzeczywiście masz niskie. U mnie w C220d 50% miasto, 50% trasa 7,8l/100km a nie uważam żebym miał jakąś szczególnie ciężką nogę, więc szacun za ekonomię.
W204 C180 Kompressor ---> był
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
W207 E250 CGI ---> był
W205 220d Estate ---> był
W213 220d All Terrain ---> jest
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Kilka pytań do praktyków. Czy z wymianą klocków obowiązkowo należy wymienić czujnik. Ile czujników jest z tyłu i ile z przodu. Czy możecie polecić solidny sklep internetowy z klockami, tarczami i innymi częściami - oczywiście z poza ASO.
W innych samochodach stosuje klocki i tarcze TEXTARA, czy to dobra opcja dla MB.
W innych samochodach stosuje klocki i tarcze TEXTARA, czy to dobra opcja dla MB.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
wymiana zawsze z czujnkiem - koszt kilkanaście złoty, w205 c200 dwa czujniki: przód lewy, tył prawy.
W205 C200 184PS +....
W222 S500...
W222 S500...
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Co do Textar to się nie wypowiem. Zakładałem ATE które były naprawde dobre. Do W215 mój tata założył Pagid i też sa naprawde dobre. Do mojej obecnej W204 ostatnio założyłem komplet na przód TRW. Miałem też TRW na tyle w starszej W204 , co zauważyłem to na klockac TRW Cotec nie ma takiego pylenia.Narazie jestem zadowolony zobaczymy jak długo wytrzymaja tarcze i klocki na przodzie. Jeżdże przeważnie trasy więc podejrzewam, że powinny starczyć na o wiele dłużej niż sama jazda po mieście.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Już prawie 40-tka na karku, więc jakieś takie dziadkowe klimaty mi się włączająmiluch pisze: ↑1 lip 2018, o 18:42Styl typowego kierowcy mercedesazmichal pisze: ↑30 cze 2018, o 11:08 Styl i technika jazdy będzie tutaj bardzo istotnym parametrem. Zanim kupiłem swoje C250 pytałem kolegów z forum jakie mają spalanie przy tym silniku. Zazwyczaj padały wartości w granicach 9l/100km. Ja tylko dodam, że od nowości, gdzie przejechałem już 27 tys. km średnie spalanie w C250 wychodzi mi 7,4l/100km..., myślę, że z klockami będzie podobnie, bo z tego co patrzyłem po tycm przebiegu klocki jeszcze jak nowe...
Spalanie rzeczywiście masz niskie. U mnie w C220d 50% miasto, 50% trasa 7,8l/100km a nie uważam żebym miał jakąś szczególnie ciężką nogę, więc szacun za ekonomię.
PS.
Wspominacie o pyleniu klocków i też mnie to strasznie denerwuje, bo felgi strasznie zachodzą moment po myciu auta. Czy w ASO można sobie zażyczyć, aby wstawili mi coś "bezpyłowego" zamiast oryginału? Jak to jest z tym montażem nieoryginalnych cześci na gwarancji w ASO?
C250 Estate
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Nie wiem jak w PL. W Irlandii znajomemu nie chcieli wsadzić zamienników - stwierdzili, że nie moga dać wtedy gwarancji na wykonana usługe Jeżeli wymienisz klocki w innym warsztacie, gwarancji nie stracisz ale w momencie problemu z tarczami itp. ASO nie weźmie na siebie odpowiedzialności jak będziesz miał jakieś problemy z układem hamulcowym. Cała reszta będzie OK. Myśle, że podczas gwarancji jednak warto robić wszystko w ASO wtedy nic nam nie moga zarzucić, jeżeli coś będzie źle wykonane to ejst wtedy na kogo wskazać palcem
Zawsze jak wymieniałem klocki czy tarcze to starałem się brać wszystko jednego producenta. Spotkałem się już wcześniej, że tarcze i klocki różnych producentów montowane na przemian nie wpsółgrały ze soba zbyt dobrze i zawsze coś na tym cierpiało, albo klocki albo tarcze dlatego ja wychodze z założenia, Jeden producent na komplet bez mieszania, dlatego nie założyłbym nic innego na oryginalna tarcze.
Zawsze jak wymieniałem klocki czy tarcze to starałem się brać wszystko jednego producenta. Spotkałem się już wcześniej, że tarcze i klocki różnych producentów montowane na przemian nie wpsółgrały ze soba zbyt dobrze i zawsze coś na tym cierpiało, albo klocki albo tarcze dlatego ja wychodze z założenia, Jeden producent na komplet bez mieszania, dlatego nie założyłbym nic innego na oryginalna tarcze.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Zapewne jak w przypadku innych marek Mercedes nie jest producentem klocków, a być może także tarcz hamulcowych i korzysta z produktów wyspecjalizowanych firm. Mój wybór Textara wynikł z tego, że na pierwszy montaż były użyte klocki tej marki i nie widziałem powodu by dopłacić drugie tyle i mieć na klockach także znaczek producenta samochodu. Czy zatem ktoś rozszyfrował kto jest dostawcą tych podzespołów.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Szybkie zużywanie klocków hamulcowych - tył
Na niektórych klockach Mercedesa które kupowałem między innymi do W203, W204, W176 widniało logo TRW
Aczkolwiek tutaj widać, że do W205 na tył pakowane sa ATE:
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a17f903be
Na przód, TRW
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a12af1a35
W176 przód
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1ebd5b4210
C218 przód
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1c72575146
Tak wyglada jakby na przód producentem było TRW, na tył ATE
A tutaj ciekawostka A45 klocki na tył i podwójne logo TRW i TEXTAR
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a2dbfe6c3
Zerknałem z ciekawości na katalogi TRW i TEXTAR i tam na dzień dzisiejszy maja tylko klocki dostępne do W205.
Aczkolwiek tutaj widać, że do W205 na tył pakowane sa ATE:
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a17f903be
Na przód, TRW
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a12af1a35
W176 przód
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1ebd5b4210
C218 przód
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1c72575146
Tak wyglada jakby na przód producentem było TRW, na tył ATE
A tutaj ciekawostka A45 klocki na tył i podwójne logo TRW i TEXTAR
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1a2dbfe6c3
Zerknałem z ciekawości na katalogi TRW i TEXTAR i tam na dzień dzisiejszy maja tylko klocki dostępne do W205.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 2011
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
W215 CL600 V12 Bi-Turbo 2003
W planach W205
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości