Homologacja Mercedes, Audi i wszystkie inne to jedna wielka bzdura i wyciąganie kasy od naiwnych. Opona z homologacją np Mercedesa, nie ważna marka jest identyczna jak opona bez tego napisu. Nie różni się niczym. Co do opon MOE to wszystkie są Run Flat, co to oznacza? Ano możesz jechać na kapciu tylko producent nie dodał, że w większości przypadków ta opona po wbiciu gwoździa jest do wyrzucenia. Co jeszcze oznacza Run Flat? Wyższą cenę przy wymianie,szybsze niszczenie zawieszenia i karoserii,gorszy komfort,wyższą głośność i szybsze zużywanie się. Miesiąc temu złapałem gwoździa opona Pirelli P Zero MOE 255/35/19 pojechałem żeby to naprawili i dowiedziałem się, że opon Run Flat się nie naprawia. Opona jednorazowa. Mercedes je wciska bo oszczędza na lewarku i kluczu do kół oraz obniża w ten sposób masę pojazdu do testów na zużycie paliwa. Do naszych aut najlepsza jest opona XL czyli wzmacniana i taka musi być żeby samochód odpowiednio zachowywał się na zakrętach. Tak więc opony MOE to marketing i naciąganie klientów.C200 4Matic AirMatic pisze: ↑29 mar 2020, o 17:44 Nie o to chodzi, żeby teraz każdy był prawnikiem i pisał co mozna, a co nie. Jak stanie się coś poważnego, to każda sprawa będzie indywidualnie rozpatrywana i przez różnych prawników. Mi raczej chodzi o to, a raczej nie rozumiem dlaczego nie kupujecie opon z MO jeśli są one inne od standardowej i dydykowane. Każdy tutaj będzie przekonywał, że jego opony są najlepsze i najwspanialsze (Michelin, Bridgestone, Pirelli, Dunlop), a tak naprawdę każda sprawdza się najlepiej w innych warunkach. Co do ceny to różnica ok 50zl, przy czym jak we wrześniu kupowałem zimówki to zapłaciłem taniej niż za standardową , a data produkcji była 06/19. Reasumując zapłaciłem taniej i śpię (a raczej jeżdżę) spokojnie.
Jeszcze tylko dodam, że homologację ma każda opona dopuszczona do sprzedaży i żaden serwis, ubezpieczyciel i Bóg wie kto jeszcze nie ma prawa odmówić wypłaty odszkodowania czy odmówić reklamacji przy naprawie samochodu bo opona nie jest np MO lub MOE. Opona ma być zgodna z homologacją do samochodu czyli indeks prędkości, wzmocnienie lub nie, wymiary i głębokość bieżnika. A nie jakieś MOE, Audi, BMW, Porsche lub inne. Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ja wymieniłem teraz na GY F1 Asymmetric 5,które są grosze od Asymmetric 3. Dlaczego? Są głośniejsze o 2dB,nie mają rantu ochronnego.