Strona 12 z 17

Re: Michelin energy saver

: 4 maja 2021, o 12:35
autor: Jara
hubertuss pisze: 14 lut 2021, o 11:07 Na wersje bez pakietów amg a dokładniej układu hamulcowego amg wejdą 16. Opony są ciut przy wąskie. Trzeba sprawdzić co do 16 zaleca producent i taki rozmiar kupić.
Jeśli chodzi o markę michelin bardziej komfortowej opony nie znajdziesz. To jest najlepsza marka na rynku. Wystarczy wziąć za bok michelina a jaką kolwiek inną oponę o podobnych parametrach by się o tym przekonać. Jeśli komuś zależy na komforcie, na tym aby z auta nie zrobiła się grzechotka jeśli jeździ dużo po dziurawych drogach nie jest to głupi pomysł. Kiedyś w insigni miałem 215/60/16 to w ogóle z dziurami nie było problemu. Koniec sfrezowanej nawierzchni jak to na naszych drogach zostawiony pod kątem prostym to opony tylko klepały. Tam gdzie ludzie na 18 musieli bardzo zwalniać tam insignia jechała bez problemu. W mercu mam 225/50/17 i wystarczy.
Co do wszelkich opon energy saver trzeba pamiętać, ze ze względu na ukształtowanie bieżnika sprzyjające oszczędzaniu paliwa mogą trochę gorzej spisywać się na mokrym. Ale w topowych markach nie powinno być wielkiej różnicy.
Potwierdzam ... jak ma być komfortowo ... Michelin robi to najlepiej. Energy dawno temu miałem jak 15" to typowe ogumienie było dla tej klasy.
A tak .. im bardziej sportowa opona to opona sztywna .. wiec komfort spada oczywiście .... coś za coś.
Pirelki ogrinalne MO miałem .... na ślimakach autostradowych to ja wymiękałem ... ale po mieście dziurach, bruku .. to horror.

Re: Michelin energy saver

: 6 maja 2021, o 15:00
autor: zmichal
Tylko "komfort" w oponie to dla mnie przede wszystkim też poziom hałasu. Sugerowanie się ilością dB podaną na etykiecie opony może nie zawsze w sposób bezpośredni przełoży się na poziom hałasu wewnątrz auta, ale to jednak jakiś punkt odniesienia.
Przy prędkościach autostradowych, zwłaszcza na nawierzchniach betonowych (coraz popularniejsze w PL) główny hałas wewnątrz to szumy od opon.

Re: Michelin energy saver

: 6 maja 2021, o 16:58
autor: hubertuss
Opony typu energy saver zwykle sprzyjają redukcji hałasu ze względu na bieżnik. Czym mniej poprzecznych rowków bieżnika tym ciszej. W tego typu oponach mamy po kilka nie przerwanych pasów gumy dookoła ich powierzchni. To sprzyja redukcji oporów toczenia i hałasu. Byłem u wulkanizatora patrzę leżą jakieś micheliny. Ktoś przywiózł do przełożenia. Patrzę a tam gąbka w środku. Na tej powierzchni co bieżnik tylko od środka. Zaglądam, macam. Wulkanizator patrzy i pyta czy wiem po co to. Okazuje się, że gąbka około 1 czy 2 cm grubości jest dla wyciszenia hałasu. Nie pamiętam modelu opony i nie wiem czy tylko michelin to robi.

Re: Michelin energy saver

: 6 maja 2021, o 18:50
autor: Wojtek
Jesteś pewny że ta gąbka aby wyciszyć oponę? Bo są również opony które są jakby od razu zalane uszczelniaczem, który zatyka dziurę w przypadku przebicia.

Re: Michelin energy saver

: 7 maja 2021, o 04:54
autor: gim-kg
Tak gąbka albo coś w tym rodzaju aby opona była bardziej cicha. Mam to u siebie.

Re: Michelin energy saver

: 7 maja 2021, o 09:49
autor: zmichal
Już kilku czołowych producentów opon stosuje te gąbki, ba - nawet Mercedes oferuje teraz do niektórych modeli opony z homologacją MOS (Mercedes Original Silence), jednak te wszystkie opony są dostępne tylko w dużych rozmiarach :roll: Nigdzie nie znalazłem opony z taką gąbką w rozmiarze 17'' :(

Re: Michelin energy saver

: 7 maja 2021, o 10:51
autor: Shawn_Trn
gim-kg pisze: 7 maja 2021, o 04:54 Tak gąbka albo coś w tym rodzaju aby opona była bardziej cicha. Mam to u siebie.
To jaki jest hałas podawany przez producenta dla takiej opony (dB) ?

Re: Michelin energy saver

: 7 maja 2021, o 11:38
autor: Wojtek
A widzisz - zawsze się człowiek czegoś nowego nauczy. Pierwszy raz widzę taką oponę.

Re: Michelin energy saver

: 7 maja 2021, o 12:11
autor: zmichal
Shawn_Trn pisze: 7 maja 2021, o 10:51 To jaki jest hałas podawany przez producenta dla takiej opony (dB) ?
Cudów niema, dla przykładu Continental PremiumContact 6 285/45 R22 114 Y XL, FR, MOS, na etykiecie ma 73dB, ale biorąc pod uwagę rozmiar opony, to zepewne taka sama bez tej gąbki miałaby zapewne kilka ładnych dB więcej.
Mnie najbardziej ciekawi dlaczego nie stosują tej technologii w mniejszych rozmiarach? Może tutaj nie byłoby już takiego efektu...

Ja na razie znalazłem najcichsze opony według etykiety w rozmiarze 225/50 R17 gdzie podane jest 65dB i co ciekawsze mają homologację AO (Audi), a ten sam rozmiar i model z homologacją MO (Mercedes) ma już 68dB...

Re: Michelin energy saver

: 7 maja 2021, o 13:28
autor: Shawn_Trn
zmichal pisze: 7 maja 2021, o 12:11
Shawn_Trn pisze: 7 maja 2021, o 10:51 To jaki jest hałas podawany przez producenta dla takiej opony (dB) ?
Cudów niema, dla przykładu Continental PremiumContact 6 285/45 R22 114 Y XL, FR, MOS, na etykiecie ma 73dB, ale biorąc pod uwagę rozmiar opony, to zepewne taka sama bez tej gąbki miałaby zapewne kilka ładnych dB więcej.
Mnie najbardziej ciekawi dlaczego nie stosują tej technologii w mniejszych rozmiarach? Może tutaj nie byłoby już takiego efektu...

Ja na razie znalazłem najcichsze opony według etykiety w rozmiarze 225/50 R17 gdzie podane jest 65dB i co ciekawsze mają homologację AO (Audi), a ten sam rozmiar i model z homologacją MO (Mercedes) ma już 68dB...
Ciekawy pomysł z ta gąbką, dotychczas sądziłem ,że tylko wygłuszenie nadkoli moze pomóc z hałasem od opon.
65 dB to super wynik. Dzięki za info.