Strona 18 z 21

Re: Chiptuning

: 2 paź 2019, o 23:16
autor: Michal
LoL! Made my day!

Re: Chiptuning

: 5 paź 2019, o 08:05
autor: r2d2
Miszaa pisze: 2 paź 2019, o 11:22wykres z hamowni
Można to jakoś powiększyć ? Ktoś napisał ile KM poszło w górę ale nie widzę ile Nm ?
Jaki koszt takiej usługi ?

Re: Chiptuning

: 5 paź 2019, o 08:40
autor: słoma
Miszaa pisze: 2 paź 2019, o 11:22wykres z hamowni
widzę ,że robiłeś w Zgierzu , ja tez tam robiłem , porównywalne parametry , bez uwag 2 rok jeżdżę.

Re: Chiptuning

: 10 lis 2019, o 11:01
autor: coldfiction
Czy ktoś może zajmował się chiptuningiem C160? Jakieś doświadczenia z przyrostu mocy oraz jak z wytrzymałością silnika i skrzyni 9G-tronic?

Re: Chiptuning

: 11 lis 2019, o 18:34
autor: sylmicha
Nie taniej by było kupić C200 niż C160 i potem ładować kasę w chip i po jakimś czasie mieć problemy z układem przeniesienia napędu i turbo?

Re: Chiptuning

: 11 lis 2019, o 19:27
autor: coldfiction
Aktualnie już dotyczy mnie C160 stąd zapytanie, zmiana na C200 może kiedyś.
Z tego co zrozumiałem to C160 i C180 to ten sam motor, stąd pomysł na podniesienie mocy w okolice C180

Re: Chiptuning

: 11 lis 2019, o 20:14
autor: sylmicha
Niedokońca taki sam. Inne wtryski, inna pompa, inna turbina i materiał na tłokach i jeszcze by się parę różnic znalazło. Nie tylko inny soft. Silnik czym mniejszy i słabszy tym po chipie bardziej podatny na awarie.

Re: Chiptuning

: 11 lis 2019, o 20:25
autor: coldfiction
sylmicha pisze: 11 lis 2019, o 20:14 Niedokońca taki sam. Inne wtryski, inna pompa, inna turbina i materiał na tłokach i jeszcze by się parę różnic znalazło. Nie tylko inny soft. Silnik czym mniejszy i słabszy tym po chipie bardziej podatny na awarie.
Dzięki za informację, wezmę to pod uwagę przy ewentualnych działaniach

Re: Chiptuning

: 12 lis 2019, o 09:50
autor: miluch
coldfiction pisze: 11 lis 2019, o 20:25
sylmicha pisze: 11 lis 2019, o 20:14 Niedokońca taki sam. Inne wtryski, inna pompa, inna turbina i materiał na tłokach i jeszcze by się parę różnic znalazło. Nie tylko inny soft. Silnik czym mniejszy i słabszy tym po chipie bardziej podatny na awarie.
Dzięki za informację, wezmę to pod uwagę przy ewentualnych działaniach
Zasada zawsze jest taka sama. Silnikowi szkodzi nie sam chiptunnig tylko niewłaściwa eksploatacja. Jeśli będziesz dodatkowej mocy używał rozsądnie auto pojeździ długie kilometry bez problemu. Wiem bo sam zrobiłem 50 kkm po programie i nie mam zastrzeżeń. Program robiłem tu:

https://www.kreatormocy.pl/katalog/mercedes

i nie mam powodów do narzekań.

Widze w ich katalogu że z Twojego silnika da się wycisnąć 170 KM i 275 Nm, więc całkiem ciekawie w stosunku do serii.

Jeśli masz wątpliwości co do takiego procesu i jego skutków to zadzwoń do nich czy do innej tego typu firmy, wyjaśnią Ci wszystko co i jak. Są też w necie opinie na temat konkretnych firm, czytaj, analizuj i wybierz to co najlepsze.
Pozwodzenia!

Re: Chiptuning

: 12 lis 2019, o 15:51
autor: sylmicha
Wpływ niewłaściwej eksploatacji jest i w seryjnym silniku więc o tym się nie pisze. Normalnością jest, że kto "pałuje" to czy w serii czy po chipie zajeżdża auto i jego komponenty. Sam miałem kilka chipowanych aut i nie narzekałem. Zawsze po za jednym wyjątkiem robiłem auta w tej samej firmie i nigdy złego słowa nie powiedziałem. Natomiast porównując konkretnie ile wyciska z takiego samego silnika i modelu Kreator mocy z Warszawy to powiem szczerze nie robił bym tam auta jeśli by mi na nim zależało. Koleś z silnika wyciska wszystko, a wszystko to jest za dużo. Inni tunerzy powiedzą to samo i odpowiedzialnie podniosą moc sporo mniej niż Kreator Mocy.

Dodam jeszcze, że dwa lata temu pojechałem do kolesia, fascynata wyścigów i szybkich aut pod Krakowem. Przez małolatów wychwalany pod niebiosa. Fakt koleś mi zrobił Audi tak, że przy przyśpieszaniu chciało głowę urwać tak auto szło, osiągi miało niewiarygodne. Co z tego jak po podłączeniu auta pod VCDS okazało się, że DPFa wypala co 200 kilometrów, a wcześniej to robił co 400-600 w zależności od stylu jazdy. Umówiłem się do VTech i poprawili ten samochód. Jeździł po tym bardzo dobrze ale już nie tak jak po tamtym magiku. Ale po ich chipie auto zrobiło ponad 130 tys kilometrów i nie było z nim najmniejszego problemu. Chodził jak zegarek i mimo, że założyłem mu większe koła spalał paliwa o ok 0,7 litra mniej niż w serii. Ale w tym roku skończyła się bajka bo pojechałem na przegląd techniczny i sory batory auto ma ingerencję w oprogramowanie i przeglądu nie przeszło. Więc już z chipa mnie szybko wyleczono. Został ewentualnie Power Box,który nie da takich efektów jak program. Ale przed wycieczką do serwisu czy na przegląd techniczny go odepnę i nikt mi się nie doczepi,że coś jest kombinowane.