Strona 4 z 4

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 28 sie 2020, o 12:10
autor: Michal
Jesli pierwszy raz zaswieciła ci sie ta kontrolka to dolej wody destylowanej.

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 28 sie 2020, o 16:27
autor: ToySoldier
Podjedź do ASO. Mi kiedyś przy takiej historii z W204 dolali od ręki i nic nie policzyli.

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 1 wrz 2020, o 09:09
autor: JessyJames7
Dla zainteresowanych, norma MB płynu chłodzenia dla W205 benzyna (M274) to:

326.6 - płyn gotowy do zalania
325.6 - koncentrat

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 25 paź 2020, o 09:14
autor: pluttek
Dzień dobry wszystkim. (to mój pierwszy post!)
Czy może ktoś zna normę MB dla C klasy 2015 z Diesel 1.6L 4cyl 100kW BlueTec OM 626.951 wersja 205.237 (kombi)?

Wyszukiwanie na stronach Castroll/Valvoline dało wyniki, które nijak mają się w porównaniu do https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... ff=coolant - bo płynów wskazanych przez producentów nie ma w liście na BEVO.

Przykładowo https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1 Valvoline Multi-Vehicle Coolant Red Conc., który ma "pokrywać Normy MB-325.0 .2 .3 .5 .6 (czyli wszystkie dla koncentratów, i nawet więcej - bo w BEVO nie ma normy 325.2!!!) nie znajduje się na liście BEVO. BEVO znów podaje dla Valvoline - takie produkty: 325.0 Zerex G48, dla 325.3-Zerex G30, dla 325.5-Zerex G40, dla 325.6-Zerex G40, a tych znowu nie podaje wyszukiwarka producenta. Cyrk Panie! :oops:

Jak widać wcale to nie jest takie proste...

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 26 paź 2020, o 14:13
autor: JessyJames7
Kolego, jak dla mnie norma dla twojego silnika to:

326.6 - płyn gotowy do zalania
325.6 - koncentrat

325.0/326.0 jest dla aut produkowanych do/wraz z rokiem 2014

Ja po długim śledztwie wlałem Petrygo PRIME G12++ i jest OK

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/320.1_en.html

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 28 paź 2020, o 09:09
autor: pluttek
JessyJames7 pisze: 26 paź 2020, o 14:13 Kolego, jak dla mnie norma dla twojego silnika to:

326.6 - płyn gotowy do zalania
325.6 - koncentrat

325.0/326.0 jest dla aut produkowanych do/wraz z rokiem 2014
/.../
Dzięki za odpowiedź.
Dalej pomęczyłem temat i na BEVO znalazłem takie info dot. norm

325.0 Obszar zastosowań we wszystkich silnikach pojazdów osobowych wyprodukowanych do kwietnia 2014 roku Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych i silnikach przemysłowych zgodnie z MB BeVo 310.1

325.3 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Nie może być mieszany z produktami wg. z MB BeVo 325.0 i MB BeVo 326.0!

325.5 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Nie może być stosowany w silnikach samochodów osobowych!

325.6 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Możliwe jest mieszanie z pozostałymi produktami MB BeVo 325.0 i MB BeVo 326.0.

325.7 Obszar zastosowań w pojazdach użytkowych zgodnie z MB BeVo 310.1. Mieszanie z pozostałymi ilościami produktów MB BeVo 325.0 / 325.3 / 325.5 / 325.6 i MB BeVo 326.0 / 326.3 / 326.5 / 326.6 NIE jest możliwe.


Wychodzi na to, że skoro mam auto z 2015 roku, to nie mogę wlać 325.0 (ta norma jest dla aut do kwietnia 2014) - więc nie mogę też wlać 325.6 - który jest mieszalny z 325.0.
Jedyną normą, która wychodzi z info BEVO to norma 325.7 - która jest NIEMIESZALNA ze starszymi płynami, a dodatkowo to jest norma dla pojazdów użytkowych. Instrukcja pojazdu milczy na ten temat (przykładowo olej do silnika jest tam jasno wyszczególniony)I tu jest ZONK - chyba tylko serwis Merca wg VIN może ostatecznie rozwiązać tę zagadkę.

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 28 paź 2020, o 11:57
autor: JessyJames7
Podziel się wynikami śledztwa 8-) dodam że Petrygo PRIME G12++ polecił mi mechanik z ASO który robił W205 koledze, przestudiowałem parametry płynów ze specyfikacją grupy VAG G12++ z kilkoma innymi wymienionymi w BeVO (Fuchs, Mobil 1 i coś tam jeszcze było) i pasowały one zarówno do normy 325.6 jak i G12++. Nie miałem czasu na zamawianie, bo brakowało mi w układzie jak się potem okazało aż prawie całego litra :shock: więc kupiłem Petrygo na stacji i jest OK.

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 28 paź 2020, o 12:25
autor: JessyJames7
Masz tu przykład Fuchs MAINTAIN FRICOFIN DP z normy 325.6 oraz wymieniony jest OEM MB 325.6 Coolant A 000 989 28 25 jak również spełniający normy G12++ dla grupy VAG. Takich przykładów znalazłem jeszcze co najmniej trzy

Re: Płyn w układzie chłodzenia

: 24 gru 2020, o 21:49
autor: Loniek 19838
dawid78 pisze: 30 cze 2020, o 13:22 Witam.
Jestem tutaj nowy. Prosze o wyrozumiałość.
Od nie dawna jestem posiadaczem mercedesa w205
C220d.
Pod maska sa dwa zbiorniczki wyrównawcze plynu chlodzenia.
Dla czego sa dwa zbiorniczki.
Proszę o odpowiedź
Ja mam Mercedesa C klase W205 2014 blutec i tez mam dwa zbiorniczki wyrównawcze ten z lewej do chłodzenia silnika i systemu EGR. A ten drugi mały do chlodnicy doładowującej i intercoolera.