Akumulator-wymiana na nowy

Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Jara »

Wojtek pisze: 5 mar 2021, o 16:43 No i ja wymieniłem akumulator na nowy. W starym (miał już 6 lat) nawet długa trasa nie uruchamiała systemu start stop. Po założeniu nowego od razu system się aktywował. Kupiłem Vartę AGM 70Ah, wymieniłem sam. Specjalnie przed wymianą zadzwoniłem do znajomego, który prowadzi serwis mercedesów (wcześniej pracował w ASO) z pytaniem czy muszę auto podłączyć o komputera przy zmianie akumulatora - powiedział, że takiej potrzeby nie ma. Mogą się najwyżej szyby, szyberdach, fotele z pamięcią rozpropagować, ale u mnie (mam z tego kompletu tylko szyby) nic takiego się nie stało.
Żeby było śmieszniej to miałem całą serię - kondensator, akumulator i właśnie auto mi zgłosiło konieczność wymiany baterii w kluczyku.
Jak to ktoś powiedział swoją "teorię" ... słaby aku i ciągniecie tego stanu "dłużej" to zaliczenie padnięcia kondensatora.
Ja też miałem ... słaby już aku 12.52 i wiecej nie trzymał ( a to AGM ... i 12.5 to pojemności 50% :) .. to nie zwykły kwaśniak - la niego to 3/4 pojemności) pierwsze padł kondensator ... 3 miesiace po aku.
AGM nie można już ładować sobie zwykłym prostownikiem ( tzn. trzeba tego bardzo pilnować i mieć sprzęt to mierzenia co mu podajemy) .... bardzo delikatny jest i może spuchnąć ( taka obudowa wybrzuszona się robi wtedy). W życiu nie można mu podawać prądu do odbudowy "kwasowości" .. 15-16 V chyba.
ASO MB nowe auta ma podłączone w salonie jakimś CETEK przez gniazdo zapalniczki.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Jara »

Max pisze: 24 sty 2021, o 19:49 Wchodząc w tryb serwisowy zaobserwowałem, że % naładowanie akumulatora nawet przy dłuższej jeździe nie przekracza 83% już przy ustabilizowanym napięcie 14,8V i praktycznie zerowym prądzie ładowania ... -> diagnoza stan przedzawałowy / zasiarczony.

Jak też wiadomo pełną sprawność akumulatorom przywraca huta ale postanowiłem przy okazji sprawdzić mój nowy nabytek - chińska ładowarka impulsowa 8A z trybem regeneracji kupiona na Ali za ok 80 zeta - przyszła z Czech w 3 (!)dni
https://pl.aliexpress.com/item/4000093792387.html?

Rewelacja! - faktycznie ładuje prądem 8A a inne marketowe ok 3,8, które przestają ładować w zależności od trybu i temperatury zewnętrznej w okolicach 14,6V.

Ciekawy jest ten tryb regeneracji (na wykresie T3) - podbija napięcie do ok 15,6V i impulsami regeneruje Aku przez ok 48-72h - Działa doskonale, test pokazał sprawność 100% która utrzymała się ok 2 tygodni (jazda po mieście) i teraz z łatwością ładuje do ok 93% po dłuższej jeździe. Taki tryb mają ładowarki C-Tek ale kosztują ok 300 zeta

Ponoć nie należy przesadzać z tym trybem ale ok 1-2razy w roku można tak poratować akumulator który odzyskuje choć trochę oryginalnej sprawności.
Tryb regeneracji ci co znają się na aku ... mówią że AGM nie traktować .... tam nie ma płynnego elektrolitu.
Tryb regeneracji zagotowuje trochę elektrolit płynny .. bombelkowanie jest.
AGM jest szczelnym akumulatorem to jakieś maty nasączone żelem .. a z tym już inna bajka .... podobnie inna bajka to też aku Ca :) ... zagotujesz go to spuchnie obudowa.
Oczywiście jak masz w aucie AGM/EGM .. fabrycznie ze star stop raczej takie tam są.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: GLC X253 »

Zainspirowany opinią kolegi Max zamówiłem tę ładowarkę i faktycznie po trzech dniach była moja. Kilka uwag po pierwszych próbach.
1. Po naładowaniu w trybie standardowym odżył START/STOP co się nie udawało nawet po kilkugodzinnej trasie - auto 4 letnie.
2. Podczas ładowania sprawdzałem dodatkowym amperomierzem i woltomierzem i zauważyłem, że po naładowania w trybie standardowym (AGM) do pełna (nie przekracza napięcia 14,5V) przechodzi w stan podtrzymania, czyli obniża napięcie do 13,4V, a prąd do 0,2A, co jest dobre dla aut z dłuższymi postojami w garażu. Nie sygnalizuje tego na wyświetlaczu!
3. Ma wentylator, ale jest dość cichy.
ZW (GLC 250 - 211KM)
zolw
Posty: 34
Rejestracja: 13 wrz 2019, o 15:17

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: zolw »

GLC X253 pisze: 11 mar 2021, o 21:41 Zainspirowany opinią kolegi Max zamówiłem tę ładowarkę i faktycznie po trzech dniach była moja. Kilka uwag po pierwszych próbach.
1. Po naładowaniu w trybie standardowym odżył START/STOP co się nie udawało nawet po kilkugodzinnej trasie - auto 4 letnie.
2. Podczas ładowania sprawdzałem dodatkowym amperomierzem i woltomierzem i zauważyłem, że po naładowania w trybie standardowym (AGM) do pełna (nie przekracza napięcia 14,5V) przechodzi w stan podtrzymania, czyli obniża napięcie do 13,4V, a prąd do 0,2A, co jest dobre dla aut z dłuższymi postojami w garażu. Nie sygnalizuje tego na wyświetlaczu!
3. Ma wentylator, ale jest dość cichy.
Czy wyjmowałeś do tego aku z samochodu bez podłączania zasilania podtrzymującego?
Bo sam nie mam możliwości ładowania bezpośrednio w samochodzie i się zastanawiam nad tym podtrzymaniem.
C200
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: GLC X253 »

Ładowałem w samochodzie. Z tym podtrzymaniem napięcia to chyba trochę mit, bo niektóre naprawy wymagają odłączenia zasilania. Co najwyżej na nowo będziesz musiał ustawić np. zegar. Do podtrzymania można użyć małego np. 7Ah akumulatora żelowego. Pamiętaj o zabezpieczeniu klem po odłączeniu od akumulatora, bo na nich nadal będzie napięcie z akumulatora zastępczego.
ZW (GLC 250 - 211KM)
zolw
Posty: 34
Rejestracja: 13 wrz 2019, o 15:17

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: zolw »

Widziałem na zagranicznych forach, że podobno jak się odłączy aku dopiero po tym jak auto przejdzie w tryb uśpienia (kilka/kilkanaście minut, podawali 20min) to się nawet nic nie rozprogramowuje.
Dzięki za tipa z tym małym 7ah, też dobry sposób, kosztuje grosze.
C200
lajsta
Posty: 165
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: lajsta »

Też szarpnąłem się na podobnego chińczyka 108,08 zł 51%OFF | Nowy ładowarka samochodowa w pełni automatyczny 12V 10A 24V 5A inteligentne szybkie ładowanie do wyświetlacza AGM GEL WET ładowarka do akumulatora kwasowo-ołowiowego
https://a.aliexpress.com/_EHQLXfz
Śmiga aż miło, start-stop również odżył. Mój aku (OE 80/800 VARTA) ma już jednak 5 lat, więc podjechałem do sklepu z akumulatorami aby go sprawdzili. Gość jeszcze przed podłączeniem stwierdził z przekonaniem, że te aku wytrzymują nawet 10 lat, ale trzeba o nie dbać i raz na 2-3 miesiące podładować. Po sprawdzeniu potwierdził, że aku jest w dobrej kondycji. Uff, 7 stówek zostało na razie w kieszeni. W gestii potwierdzenia wymiany aku w systemie zwracam uwagę na pkt 13
wymiana aku.pdf
(359.95 KiB) Pobrany 92 razy
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: zmichal »

U mnie nawet po naładowaniu akumulatora (ładowarka CETEK) start-stop nie działa w ogóle. Czy to znaczy, że kondensator umarł na dobre?
Czy można tak jeździć na stałe? (i tak zawsze ręcznie wyłączałem ten system). Czy ewentualnie za jakiś czas auto wyświetli jakiś komunikat typu "bite serwis"?
C250 Estate
dellx
Posty: 85
Rejestracja: 29 wrz 2021, o 08:13

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: dellx »

U mnie start stop nie działał z powodu niedomagania głównego akumulatora (rozruchowego).
Doładowywanie nic nie dawało.
Start stop odżył po włożeniu nowego akumulatora.
Jeździłem z niedziałajacym systemem i nic się nie działo. Dopiero powracajacy komunikat o konieczności zatrzymania się podczas jazdy i doładowania akumulatora zmusił mnie do jego wymiany
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Schnaider »

Jeśli kondensator umiera, to pojawi się komunikat "usterka akumulatora dodatkowego" i wtedy można wymieniać.
Może być tak, że rozruchowy już nie daje tyle energii nawet po naładowaniu i on jest przyczyną.
U mnie też nie działał Start-Stop i dopiero po jakimś czasie wyskoczył komunikat "zatrzymaj pojazd i przełączyć na P", co wskazało na rozruchowy.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości